Inloggen: | Panellid

Consuquest: grootschalig consumentenonderzoek

Voor een goed antwoord op uw marktvragen is het niet altijd noodzakelijk om een complex en tijdrovend onderzoekstraject op te starten.Via een omnibusonderzoek kunt u de kosten namelijk delen met meerdere opdrachtgevers. Hierdoor past landelijk representatief consumentenonderzoek binnen ieder budget..

Landelijk representatief

Met Consuquest voert Multiscope ieder kwartaal een omnibusonderzoek uit. Dit gebeurt in de maanden september, december, maart, juni. Iedere meting resulteert in een landelijk representatieve steekproef van 5.000 consumenten (12 jaar en ouder). Multiscope garandeert representativiteit op geslacht en leeftijd, waarbij CBS bevolkingscijfers het uitgangspunt vormen.

U kunt Consuquest ook inzetten voor onderzoek onder specifieke doelgroepen. Door de grote steekproef kunt u betrouwbare en nauwkeurige uitspraken doen over subpopulaties.

Live rapportage

U kunt de antwoorden op de door u gestelde vragen direct vanaf de start van de meting raadplegen via een live rapportage. Na afloop van de meting ontvangt u de data in SPSS of Excel. Bovendien verrijken wij uw databestand kosteloos met demografische kenmerken van de respondenten.

Voorbeelden

Met Consuquest kunt u vele onderwerpen meten. U kunt bijvoorbeeld denken aan:
  • Interesse en mogelijke doelgroep voor een product of dienst
  • Testen van productnamen
  • Bepalen optimale prijsstelling voor uw product of dienst
  • Marktaandelen en penetratiegraden
  • Naamsbekendheid en klanttevredenheid voor uw merk, product of organisatie
  • Pre- en postmetingen van reclamecampagnes
  • Volgen van consumententrends

Meer informatie?

Wilt u ook eigen vragen laten meelopen in Consuquest? Neem dan contact op met . Zij adviseert u graag of uw onderwerp past binnen Consuquest en voorziet u van een geheel vrijblijvende prijsopgave.


Multiscope is lid van:
Multiscope is lid van: MOA, Nima, OMI en Esomar