Inloggen: | Panellid

Consumer Lifecycle

Vandaag de dag acteert u als marketing professional of als ondernemer in het tijdperk van alsmaar "MEER". Meer merken, meer concurrentie, meer media, meer alternatieven, meer kennis, meer, meer, meer. Grip houden op en in contact blijven met consumenten wordt voor u daarom een steeds grotere uitdaging. Consumenten zijn bepalend in het teweeg brengen van veranderingen rondom een merk, niet de organisaties achter het merk.

Om consumenten dicht bij uw eigen merk te houden en hen loyaal te maken aan uw merk, is het van belang om continu inzicht te hebben in de alsmaar veranderlijke consumentenbehoefte. U dient als het ware mee te bewegen met uw consument om direct in te kunnen spelen op veranderingen in de markt. Om het mogelijk te maken de prestaties van uw merk te verbeteren, dient u terug te grijpen naar een 'lean and mean' aanpak voor het managen van succesvolle merken. Een aanpak waarbij de belangrijkste prestatie indicatoren worden gemeten. Deze informatie dient als waardevolle feedback voor de prestaties van uw merk. Multiscope biedt u middels de Consumer Lifecycle filosofie de juiste methode om de prestaties continu inzichtelijk te maken.

Belofte
Het Consumer Lifecyle onderzoek biedt u:
  • een betere kijk op uw marketingbudget (cost reduction)
  • een beter inzicht in datgene dat er daadwerkelijk toe doet wanneer consumenten aankopen doen (risk reduction)
  • een beter inzicht in wat consumenten motiveert om loyaal aan een merk te zijn en waarom men uw merk begeert (financial growth)
  • De consumer lifecycle filosofie is een weldoordachte en gefundeerde marketing theorie. Het geeft een duidelijk beeld van datgene dat daadwerkelijk van invloed is, wanneer consumenten overgaan tot een aankoop.
De Consumer Lifecycle kent een vijftal afzonderlijke stadia, welke essentieel zijn in het beïnvloedingsproces van kennis, houding en gedrag van consumenten:

1. Kennen (Know) % van consumenten die uw merk kennen
2. Willen (Want) % van consumenten die uw merk overwegen
3. Uitproberen (Try) % van consumenten die uw merk hebben geprobeerd of gebruikt
4. Kopen (Buy) % van consumenten die uw merk daadwerkelijk regelmatig kopen
5. Begeren (Love) % van consumenten die houden van uw merk

In essentie wil het continu monitoren van de prestaties van een merk zeggen dat u aandacht wilt krijgen van de consumenten, vervolgens de consument duidelijk wilt maken wat uw merk te bieden heeft, daarna wilt u van hen een betalende klant maken en uiteindelijk wilt u de consument als een loyale klant verwerven die echt van uw merk houdt. Klanten die van uw merk houden zijn namelijk echte voorstanders van uw merk, die vervolgens andere in hun omgeving aansporen om ook gebruik te maken van uw merk. Op deze wijze sluiten deze nieuwe consumenten op hun beurt weer aan bij de Consumer Lifecycle van uw merk. Dit is het hoogst haalbare doel voor uw merk! Door te groeien en goed te zorgen voor die loyale groep consumenten die uw merk begeren, wordt uw merk waardevoller, sterker en zal het merk uiteindelijk commercieel succesvoller worden. Iedere consument doorloopt in een aankoopproces alle vijf de stadia van de Consumer Lifecycle. Dit is een van de redenen waarom de Consumer Lifecycle filosofie dermate adequaat en evident is voor het meten van de sterkte en de prestatie van een merk.

Demo

Met Socratos voert u zelf uw onderzoek uit. Van het werven van panelleden tot en met het maken van rapportages!
Vraag demo aan

Offerte

Via diverse panels brengt Multiscope u in contact met de juiste consumenten en zakelijke beslissers!
Vraag een vrijblijvende offerte aan

Offerte

Via diverse panels brengt Multiscope u in contact met de juiste consumenten en zakelijke beslissers. Zowel nationaal als internationaal.
Vraag een vrijblijvende offerte aan

Aanvragen

Download het bestelformulier, vul uw contactgegevens in en geef de vragen door die u mee wilt laten lopen.
Donwnload het bestelformulier

Interesse in een pilot?

Wilt u deelnemen aan de pilot en de mogelijkheden voor uw organisatie verkennen? Maak dan een afspraak.
Neem contact op

Meer weten?

Wilt u meer informatie over de mogelijkheden van online klantenpanels voor uw organisatie?
Neem contact op

Bestel rapport

Wilt u dit volledige rapport bestellen? Maak dan gebruik van het bestelformulier.
Bestel formulier

Bestel rapport

Wilt u dit volledige rapport bestellen? Maak dan gebruik van het bestelformulier.
Bestel formulier

Bestel rapport

Wilt u dit volledige rapport bestellen? Maak dan gebruik van het bestelformulier.
Bestel formulier

    Waarom Multiscope?

    Specialist
    Jarenlange ervaring in Media & Technologie

    Verklarend
    Naast cijfers inzicht in de belangrijke waarom vraag.

    Value for money
    Uitgebreid rapport op basis van grote steekproef (n=6.000).

    Klantgericht
    Snelle opvolging bij aanvullende vragen.

    Participeer
    Denk mee over de opzet.

    Waarom Multiscope?

    Specialist
    Jarenlange ervaring in online marktonderzoek

    Verklarend
    Naast cijfers inzicht in de belangrijke waarom vraag.

    Value for money
    Uitgebreid rapport op basis van grote steekproef.

    Klantgericht
    Snelle opvolging bij aanvullende vragen.

    Participeer
    Denk mee over de opzet.

    Christophe Renders

    Christophe Renders
Stuur een e-mail
073-6212122
Bekijk Christophe Renders' profiel op LinkedIn

    Bob de Vries

    Bob de Vries
Stuur een e-mail
073-6212122
Bekijk Bob de Vries' profiel op LinkedIn

    Klanten

  • Bol.com
  • VGZ
  • ONVZ
  • Conrad
  • Eneco
  • KPMG
  • Allianz

    Klanten

  • Bol.com
  • Omroep Brabant
  • T-Mobile
  • NTR
  • Persgroep
  • Berenschot
  • Reggefiber
  • Entertainment One
  • ANWB
  • Honeywell

    Klanten

  • Ditzo
  • VGZ
  • ASR
  • ONVZ
  • Catharina Ziekenhuis
  • Honeywell

    Klanten

  • Eneco
  • AVM
  • KPMG
  • Technische Unie
  • Allianz
  • VGZ
  • Conrad
  • Qurrent
  • "KPI 1"

  • "KPI 2"

  • "KPI 3"

  • "KPI 4"

Start gratis

Voer zelf online marktonderzoek uit! Socratos heeft verschillende licentievormen. Kijk hier welke voor u het meest geschikt is.
Start gratis

Demo

Stap in de toekomst van realtime consumentendata en pak het momentum in een snel veranderende wereld!
Vraag demo aan

Voordelen

  • Volledige controle over het onderzoeksproces
  • Snel en eenvoudig enquêtes opstellen
  • Meer dan 50 vraagtypes
  • 24/7 tot uw beschikking

Voordelen

  • Analyse per doelgroep
  • Overzichtelijke dashboards
  • Voor ieder budget
  • 24/7 tot uw beschikking

Bart Roozen

Bart Roozen Stuur een e-mail
073-6212122
Bekijk Bart Roozens profiel op LinkedIn

John Kivit

John Kivit Stuur een e-mail
073-6212122
Bekijk John Kivits profiel op LinkedIn

Kennisdocumenten

Kennisdocumenten

Kennisdocumenten

    Klanten

  • AM
  • D66
  • Dynamic Concepts
  • Een Vandaag
  • Foodstep
  • Intelligence Group
  • iVOX
  • MKB Nederland
  • Partoer
  • Provinsje Fryslân
  • Radar
  • ZLTO

Klanten

  • Allianz
  • Autoscout24
  • Blauw Research
  • Bol.com
  • Bolsius
  • Bovag
  • C&A
  • Coca-Cola
  • Gemeente Den Haag
  • E-Matching
  • Eneco
  • Erasmus Universiteit
  • Exact
  • De Goudse Verzekeringen
  • Hogeschool van Amsterdam
  • Iens.nl
  • Kobalt
  • Libema
  • LUMC
  • Microsoft
  • Nieuws.nl
  • Omroep West
  • Pepsico
  • Philips
  • Prins & Dingemanse
  • Rabobank
  • Reed Business
  • Securitas
  • Sky Radio
  • Survey Sampling International
  • T-Mobile
  • Telecombinatie
  • Travix
  • Universiteit van Amsterdam

Nieuwsbrief

Het laatste nieuws van Multiscope in uw inbox ontvangen

De Smart Home Monitor, hét onderzoek naar de status van domotica in Nederland