Naamsonderzoek
Welke naam is het meest geschikt om het product of de dienst te representeren die u op de markt wilt introduceren? Om een goed onderbouwd antwoord op deze vraag te kunnen geven, kunt u gebruik maken van de naamsonderzoek methodiek van Multiscope.
Deze methodiek bestaat uit vier verschillende onderzoeksfases die er voor zorgen dat u altijd de juiste naam kiest. De fases binnen deze methodiek zijn: herinnering, voorkeur, associatie en waardekoppeling.
Voorafgaand aan de eerste onderzoeksfase adviseren wij u om een lijst met tien potentiële namen op te stellen voor het product of de dienst. Deze lijst kan bijvoorbeeld het resultaat zijn van een brainstormsessie met decisionmakers binnen uw bedrijf of organisatie of middels het inschakelen van een reclamebureau. U kunt meer lezen over naamsonderzoek in ons kennisdocument.
Blogs over naamsonderzoek:
-
Checklist naamsbekendheidonderzoek
Ruud Dankers | 25 February 2016 | Checklist,Met behulp van een naamsbekendheidonderzoek komt u erachter of uw merk, product of organisatie bekend is bij uw doelgroep. Daarnaast komt u er ook a...