Inloggen: | Panellid

In het nieuws

Sportend Nederland gek op apps

Managersonline.nl Apps en activity trackers worden steeds meer gemeengoed tijdens het sporten. Hardlopers en wielrenners maken veelvuldig gebruik van apps. Bij deze sporters is Runkeeper de populairste app. Dit blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 1.020 Nederlandse consumenten.
Bron »

Nederlanders zijn bewuster gaan leven

BNR.nl Het gaat op bepaalde gebieden behoorlijk goed met Nederland. Met name als we kijken naar de afgelopen drie jaar, want we zijn bewuster gaan leven. Onderzoeksbureau Multiscope heeft berekend dat meer dan de helft van de Nederlanders meer is gaan sporten en minder alcohol is gaan drinken. We gaan hierover praten met Bart Roozen van onderzoeksbureau Multiscope. Dit wordt toegelicht in een radiointerview tussen Multiscope en BNR radio.
Bron »


Kwart Nederlanders registreert beweging

NUtech.nl De helft van de Nederlanders is de afgelopen drie jaar bewuster gaan leven. Deze bewustwording zorgt er mede voor dat een kwart van de Nederlanders dagelijkse beweging registreert. In deze periode is men vooral minder alcohol gaan drinken, minder gaan eten en meer gaan letten op de mentale gezondheid. Dit blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 1.020 Nederlanders.
Bron »


Vraag naar gezonde lunch groeit

Derestaurantkrant.nl Ruim de helft (58%) van de Nederlandse werkgevers doet er niets aan om gezond eten op de werkvloer te stimuleren. Dit terwijl 36 procent van de werknemers aangeeft dit wel te willen. Zeeuwse werknemers hebben het meest behoefte aan een alternatief voor de kroket. Bijna de helft van de Zeeuwen zegt gezonder te willen lunchen. In Drenthe is men meer tevreden: daar vindt ruim 88 procent het middagmaal wel best zoals het is. Dat blijkt uit onderzoek van Eurest uitgevoerd door Multiscope onder 1.003 werkende Nederlanders naar het lunchgedrag op het werk. Is er een vergelijking met de vraag naar gezondere lunches binnen de horeca?
Bron »


Thuisblijven voor tv zo passé, behalve voor WIDM?

Metronieuws.nl Thuisblijven voor je favoriete tv-progamma is anno 2015 zo passé. Behalve dan voor Wie is de Mol? Dat blijkt uit onderzoek van Multiscope in opdracht van Reggefiber. Het overgrote merendeel (70 procent) van de 1000 ondervraagde Nederlanders geeft aan nooit thuis te blijven om een tv-programma te zien. In plaats daarvan kijken ze liever later via een on demanddienst zoals Uitzending Gemist of wordt er vooral via Netflix 'tv gekeken'
Bron »


Merendeel van de Nederlanders ergert zich op de piste

ANWB.nl Te drukke pistes, rijen bij de liften, asociaal skigedrag van snelheidsduivels: circa 85 procent van de wintersporters heeft weleens irritaties tijdens en voorafgaand aan de wintersport. Met het wintersportseizoen in volle gang deed ANWB Reisverzekering in samenwerking met Multiscope onderzoek naar gedrag van Nederlanders rondom de wintersport.
Bron »


Facebook-gebruik Nederlanders daalt in 2015

Telegraaf.nl Nederlanders verwachten dat ze in 2015 iets minder gebruik gaan maken van Facebook. Dat blijkt uit onderzoek van Multiscope onder ruim 8.700 Nederlandse consumenten. Met name mensen tussen de 18 en 34 jaar gaven aan dat ze Facebook waarschijnlijk minder gaan gebruiken.
Bron »


Facebook lijkt aan populariteit in te boeten

Volkskrant.nl Nederlanders gaan dit jaar wat minder gebruik maken van Facebook. Dat verwachten ze althans zelf, zo blijkt uit een enquête van Multiscope onder ruim 8.700 Nederlanders. Bijna driekwart (74 procent) heeft een Facebookpagina, maar 13 procent van die gebruikers verwacht het sociale netwerk in 2015 minder vaak te zullen gaan gebruiken.
Bron »


Nederlanders verwachten afname Facebook-gebruik

NUtech.nl Nederlanders verwachten in 2015 iets minder te zullen Facebooken dan in het vorige jaar. Instagram, Pinterest en Linkedin worden juist populairder. Dat blijkt althans uit onderzoek van Multiscope onder bijna 9.000 mensen. Hen werd gevraagd welke sociale netwerken ze gebruiken, en hoe vaak. Uit het onderzoek blijkt dat 74 procent van de mensen een Facebook-profiel heeft, dat gemiddeld 5 uur en 42 minuten per week gebruikt wordt.
Bron »


Een op zeven Nederlanders is actief op sociale media

Tweakers.net Een op de zeven Nederlanders die op sociale media zitten, post actief updates. Dat concludeert marktonderzoeksbureau Multiscope naar aanleiding van een eigen enquête onder 8700 mensen. Ongeveer 60 procent van de mensen zegt weinig tot niets te posten op sociale media.
Bron »


Gebruik Facebook daalt in 2015

BNR.nl Facebook is het meest gebruikte social netwerk, maar toch laten steeds meer Nederlanders Facebook links liggen. Dat blijkt uit marktonderzoek door Multiscope. Dit wordt toegelicht in een radiointerview tussen Multiscope en BNR radio.
Bron »



Archief

- 2017


+ 2016


+ 2015


+ 2014


+ 2013


+ 2012


+ 2011


+ 2010


+ 2009


+ 2008


+ 2007


+ 2006


                   Smart Media Monitor 2017: Digitaal mediagebruik in Nederland