Inloggen: | Panellid

In het nieuws

AH, C1000, PLUS, cola en condooms meest getwitterd

Out-of-home Marktleider Albert Heijn staat op de eerste plaats van de Twitter reclame top-10 van Adformatie en Multiscope. Ook C1000, Plus en fabrikanten Coca-Cola, Durex, Pepsi en Remia gooien hoge ogen. De Twitter reclame ranglijst is samengesteld door marketing vakblad Adformatie en onderzoeker Multiscope.
Bron »

Mannen vinden het liefst gadgets onder de kerstboom

Emerce Wie een kerstcadeautje voor zijn naasten zoekt, doet er goed aan voor vrouwen een boek, dvd, cd of verzorgingsproduct te kopen en mannen te voorzien van een gadget of een praktisch cadeau zoals een boormachine. Deze cadeauvoorkeuren blijken uit het kerstonderzoek van bol.com in samenwerking met Multiscope onder ruim 1000 Nederlanders.
Bron »


Zorg over digitale nalatenschap

Spits Ruim 65 procent van de Nederlanders heeft nooit nagedacht wat er met hun social mediaprofielen moet gebeuren na hun overlijden en bijna 90 procent heeft ook niets geregeld voor hun digitale nalatenschap. Dit blijkt uit het tweejaarlijks onderzoek van Nuvema Uitvaartverzekering dat onderzoeksbureau Multiscope liet uitvoeren onder duizend Nederlandse consumenten.
Bron »


Driekwart teleurgestelde gasten komt niet terug

Horeca Entree Als gasten van restaurants of eetcafés teleurgesteld zijn over hun bezoek, komt driekwart nooit meer terug naar de betreffende eetgelegenheid. Dat blijkt uit onderzoek van horecaplatform Foodbrigade, uitgevoerd door Multiscope.
Bron »


Slippertje mee het graf in

De Telegraaf Bijna één op de drie Nederlanders neemt een geheim mee het graf in. Geheimen over relaties en seksualiteit, zoals een slippertje, worden het best bewaard. Dat blijkt uit een onderzoek van de website www.begrafenisverzekering.nl, uitgevoerd door Multiscope.
Bron »


Werknemer wil ook mobiele werkplek

Computable Het merendeel van de werkende Nederlanders vindt het belangrijk om niet alleen op kantoor maar ook thuis of op andere plekken te kunnen werken. Dit blijkt uit onderzoek van Multiscope onder duizend respondenten in Nederland, in opdracht van softwareleverancier Citrix.
Bron »


Snoeren grootste ergernis; geluidskwaliteit belangrijkste

Blog.nl Ken je de Samsung soundbar al; de HW-F750. Met de ingebouwde buizenversterker voldoet de soundbar aan de eisen van de moderne muziekliefhebber, zo blijkt uit recent Multiscope-onderzoek. Geluidskwaliteit staat namelijk voor Nederlanders op één bij de aanschaf van audioapparatuur, terwijl de snoeren de grootste ergernis zijn.
Bron »


Bordspellen nog altijd populair

Nieuws.nl Hoewel traditionele bordspellen steeds meer concurrentie krijgen van digitale spellen zoals GTA 5, Wordfeud en FIFA 14, verdwijnt de speldoos nog niet uit de woonkamer. Dat concludeert onderzoeksbureau Multiscope dinsdag na een onderzoek onder duizend consumenten. Zestig procent van hen zegt nog regelmatig een gezelschapsspel te spelen.
Bron »


Lunch is voor velen geen moment van ontspanning

Algemeen Dagblad De lunch op het werk is lang niet voor iedereen een moment van ontspanning. Er wordt bijna net zo veel achter het bureau geluncht als op een aparte plek zoals een kantine. Ook praten we tijdens de lunch veel over werkgerelateerde zaken. Dat blijkt uit onderzoek van Multiscope onder ruim 1000 respondenten.
Bron »


Economische crisis leidt tot uitstel auto-onderhoud

BN DeStem De economische crisis leidt tot het uitstellen van onderhoudsbeurten aan auto's. Dat zeggen brancheorganisatie Bovag en marktleider Kwik-Fit naar aanleiding van onderzoek door Multiscope.  Bron »



Archief

- 2017


+ 2016


+ 2015


+ 2014


+ 2013


+ 2012


+ 2011


+ 2010


+ 2009


+ 2008


+ 2007


+ 2006


                   Smart Media Monitor 2017: Digitaal mediagebruik in Nederland