Inloggen: | Panellid

In het nieuws

Automobilisten kijken vooral naar kilometerstand bij kopen tweedehands auto

Nu.nl Bij het kopen van een tweedehands auto kijken Nederlandse automobilisten vooral naar het aantal gereden kilometers. Ook het bouwjaar en het rijcomfort van de auto is belangrijk.

Bron »

Meerderheid Nederlandse consolebezitters heeft een Wii

Tweakers De meerderheid van de Nederlanders die een console in huis hebben, heeft een Nintendo Wii in huis. De nieuwe generatie consoles is momenteel in handen van net geen kwart van de Nederlandse consolebezitters.

Bron »


Sinterklaas koopt cadeaus op het laatste moment

Managersonline Bijna de helft van de Nederlanders koopt zijn Sinterklaascadeaus pas in de allerlaatste weken voor 5 december. Dit blijkt uit onderzoek dat Multiscope onder 1.020 Nederlanders uitvoerde in opdracht van Webloyalty.

Bron »


Wii nog onder veel Nederlandse tv’s

Telegraaf Onder Nederlandse spelcomputereigenaars blijkt de Wii veruit onder de meeste tv's te staan. Van de nieuwe generatie consoles is de PlayStation 4 het populairst. Dat blijkt uit cijfers van Multiscope.

Bron »


Socialemedia spookaccounts zorgen voor problemen

Marketingfacts We komen op social media met grote regelmaat profielen van overleden mensen tegen. Bijna de helft (47 procent) van de Nederlanders werd wel eens geconfronteerd met een ‘spookaccount’. Ruim 80 procent heeft niets geregeld als het gaat om wat ze achterlaten op sociale media na hun dood.

Bron »


Nederlanders missen quinoa en chiazaad in bedrijfsrestaurant

Nu.nl 40 procent van de Nederlanders wil populaire voedingsmiddelen zoals quinoa en chiazaad kunnen eten in het bedrijfsrestaurant. Dat blijkt uit onderzoek van Multiscope in opdracht van cateraar Eurest onder ruim 1.000 respondenten.

Bron »


Tv steeds vaker gebruikt als scherm. Met name Netflix en Popcorn Time zijn populair

Adformatie De tv wordt steeds minder gebruikt voor het kijken van reguliere televisie uitzendingen en meer ingezet voor online streamingdiensten. De smart tv speelt hierin een centrale rol. Dit stelt onderzoeksbureau Multiscope

Bron »


500.000 gebruikers voor Blendle, een kwart van de Nederlanders is er bekend mee

Emerce Een kwart van de Nederlanders is bekend met Blendle. Momenteel heeft de dienst ongeveer een half miljoen gebruikers. De helft gebruikt de krantenkiosk minimaal een keer per week

Bron »


Bezorging pakketjes het liefst 's avonds en niet bij verre buren

Nu.nl Nederlanders krijgen hun pakketje het liefst op een doordeweekse avond bezorgd. Bezorging bij de buren is wenselijk, maar het liefst niet verder dan twee deuren.

Bron »


Negen van de tien smartphonegebruikers in Nederland kunnen op vakantie niet zonder internet

Telegraaf Negen van de tien smartphonegebruikers in Nederland kunnen op vakantie niet zonder internet. Twee derde houdt bij het kiezen van de accommodatie zelfs rekening met de aanwezigheid van wifi.

Bron »



Archief

- 2017


+ 2016


+ 2015


+ 2014


+ 2013


+ 2012


+ 2011


+ 2010


+ 2009


+ 2008


+ 2007


+ 2006


                   Smart Media Monitor 2017: Digitaal mediagebruik in Nederland