Inloggen: | Panellid

In het nieuws

Bordspellen nog altijd populair

Nieuws.nl Hoewel traditionele bordspellen steeds meer concurrentie krijgen van digitale spellen zoals GTA 5, Wordfeud en FIFA 14, verdwijnt de speldoos nog niet uit de woonkamer. Dat concludeert onderzoeksbureau Multiscope dinsdag na een onderzoek onder duizend consumenten. Zestig procent van hen zegt nog regelmatig een gezelschapsspel te spelen.
Bron »

Lunch is voor velen geen moment van ontspanning

Algemeen Dagblad De lunch op het werk is lang niet voor iedereen een moment van ontspanning. Er wordt bijna net zo veel achter het bureau geluncht als op een aparte plek zoals een kantine. Ook praten we tijdens de lunch veel over werkgerelateerde zaken. Dat blijkt uit onderzoek van Multiscope onder ruim 1000 respondenten.
Bron »


Economische crisis leidt tot uitstel auto-onderhoud

BN DeStem De economische crisis leidt tot het uitstellen van onderhoudsbeurten aan auto's. Dat zeggen brancheorganisatie Bovag en marktleider Kwik-Fit naar aanleiding van onderzoek door Multiscope.  Bron »


NU.nl is het sterkste mediamerk

nu.nl NU.nl is het sterkste mediamerk van Nederland. Dat zeggen we niet alleen zelf, maar blijkt ook uit een onderzoek van Tijdschrift voor Marketing en Interbrand. Vorig jaar stond Nederland 1 op één en NU.nl op twee. In de jaren daarvoor flirtte NU.nl ook al met de hoogste plaatsen. Nu stijgen we volgens de onderzoekers van Multiscope ‘met kop en schouders’ boven de andere mediamerken uit.  Bron »


Tweeten over irritante reclame

Marketing Online Doet een negatieve sentimentscore van reclame op sociale media afbreuk aan het succes van een merk? Er waar praten consumenten vaak over als het gaat over reclame en merken? Multiscope deed exclusief onderzoek voor Tijdschrift voor Marketing en analyseerde twee maanden lang alle Nederlandstalige berichten over reclame.  Bron »


BOVAG bezorgd over staat van onderhoud Nederlands wagenpark

Bovag Krant Door de crisis stellen steeds meer automobilisten reparaties en onderhoud aan hun voertuig uit. Dat blijkt uit onderzoek van Multiscope in opdracht van BOVAG. Van de ondervraagde automobilisten stelt 19 procent grote reparaties uit, 26 procent stelt kleine reparaties uit en 16 procent van de ondervraagde automobilisten slaat bewust de voorgeschreven onderhoudsbeurten over.  Bron »


Onderzoek: Waar mag sCall uitkomen?

Aftersales Magazine Maar liefst 86 procent van de autobezitters wil zelf bepalen bij welk autobedrijf automatisch gegenereerde servicemeldingen (sCalls) terechtkomen. Dat wijst een onderzoek van Multiscope in opdracht van Bovag onder 505 autobezitters uit.  Bron »


Onderzoek BOVAG: 'Nee' tegen forenzentaks

BNR Liefst 70,3 procent van de Nederlanders wil dat de politiek het reiskostenforfait in stand houdt. Dat blijkt uit onderzoek van Multiscope in opdracht van BOVAG. De overdrachtsbelasting mag in dat geval in tact blijven, zegt BOVAG-directeur Koos Burgman in de Nationale Autoshow op BNR.  Bron »


Een derde van Nederlanders kijkt Olympische Spelen online

nu.nl Ruim een derde van de Nederlanders gaat de Olympische Spelen online volgen. Slechts 4 procent zal daarbij gebruikmaken van livestreaming.Dat blijkt uit onderzoek van Multiscope in opdracht van technologiebedrijf Riverbed onder ruim duizend Nederlanders. 33 procent geeft aan de Spelen online te gaan bekijken. Dat kan live zijn, maar het kan bijvoorbeeld ook dat Nederlanders videofragmenten terug gaan kijken.  Bron »


Driekwart kleurt auto, huis of zichzelf oranje

Nieuws.nl Driekwart van de Nederlanders versiert zichzelf, hun auto of huis met oranje in het kader van het EK voetbal. Dat blijkt dinsdag uit onderzoek van Multiscope in opdracht van frisdrankgigant Coca-Cola. Bijna de helft vindt dat verkleden en versieren bijdraagt aan het gevoel van saamhorigheid.  Bron »



Archief

- 2017


+ 2016


+ 2015


+ 2014


+ 2013


+ 2012


+ 2011


+ 2010


+ 2009


+ 2008


+ 2007


+ 2006


                   Smart Media Monitor 2017: Digitaal mediagebruik in Nederland