Inloggen: | Panellid

In het nieuws

Dol op attractieparken

Telegraaf.nl Nederlanders zijn wel te porren voor een dagje 'snelle pret'. Met zijn allen brengen we jaarlijks meer dan 13,3 miljoen bezoeken aan attractieparken, blijkt uit cijfers van brancheorganisatie IAAPA. Maar we blijven nuchter: als we al in een achtbaan stappen, gilllen we niet. Dat laatste blijkt uit een onderzoek naar ons achtbaangedrag dat het Duitse Europa-Park deed in samenwerking met bureau Multiscope.
Bron »

Een op vijf Nederlanders wil binnen jaar smartwatch kopen

NUtech.nl Bijna een op de vijf Nederlanders zegt binnen een jaar een smartwatch te willen kopen. De ideale prijs is volgens Nederlanders 100 tot 125 euro. Dat blijkt uit onderzoek van Multiscope onder een representatieve groep van ruim duizend Nederlanders.
Bron »


Smartphones en tablets zijn nog geen populaire keukenhulp

Emerce.nlTablets en smartphones zijn steeds meer gemeengoed, maar er blijkt nog steeds een digi-vrije zone in huis te zijn. In zes van de tien Nederlandse keukens kom je geen smartphone of tablet tegen. Slechts een kwart van de Nederlanders maakt gebruik van een mobiel apparaat tijdens het koken. Dat blijkt uit onderzoek van Franke Kitchen Systems onder meer dan 1000 respondenten.
Bron »


Meeste problemen met bereikbaarheid geldautomaten in noordelijke provincies

Managersonline.nlInwoners van de provincies Drenthe, Friesland en Groningen ervaren de bereikbaarheid van geldautomaten veel vaker als een probleem dan de rest van Nederland. Gemiddeld geeft vijftien procent van de mensen in noordelijke provincies aan dat ze meer dan vijf kilometer moeten afleggen om bij een geldautomaat te komen. Dat blijkt uit onderzoek uitgevoerd door Multiscope, in opdracht van YourCash. Landelijk is dat percentage slechts drie procent.
Bron »


Nederlanders nauwelijks geïnteresseerd in Google Glass

NUtech.nl Ruim 80 procent van de Nederlandse bevolking is niet geïnteresseerd in de Google Glass-bril. Dit meldt onderzoeksbureau Multiscope op basis van een enquête gehouden onder ruim duizend Nederlandse consumenten. Daarvan geeft 83 procent aan niet geïnteresseerd te zijn in Googles speciale bril, waarmee bijvoorbeeld foto’s gemaakt kunnen worden of e-mails zijn te lezen. De naamsbekendheid van Google Glass is wel hoog. Vier van de vijf respondenten zegt er wel eens van gehoord te hebben en iets minder dan twee derde meent te weten wat het precies is. Dat er desondanks weinig interesse zou zijn, heeft volgens Multiscope meerdere redenen.
Bron »


Acht op de tien Nederlanders gebruiken internet op vakantie

Tweakers.net Acht op de tien Nederlanders geven in een enquête van Multiscope aan dat ze wifi gebruiken tijdens hun vakantie. Daarvoor gebruiken ze vooral hun smartphone. Steeds meer mensen houden bij het boeken van een vakantie rekening met de beschikbaarheid van wifi.
Bron »


Hollanders op reis 750.000 kilo hagelslag in de kofferbak

AD.nl Met de vakanties voor de deur, wordt de Nederlandse kofferbak ingepakt met producten van thuis. Het meest populair zijn koffie en hagelslag. Van de ruim 5,5 miljoen gezinnen die op vakantie gaat, zegt 34% hagelslag mee te nemen. Maar liefst 70% van de vakantiegangers neemt etenswaren mee. Van die groep gaat 58% niet zonder koffie op reis, 48% neemt hagelslag mee en daarna volgen pindakaas (36%) en kaas (35%). Dit blijkt uit onderzoek uitgevoerd door Multiscope.
Bron »


Nederlanders redelijk tevreden met kledingstijl

NU.nl Veertig procent van de Nederlanders is tevreden met de eigen kledingstijl. De helft van de vrouwen en een derde van de mannen vindt echter dat de kledingstijl wel wat verbeterd kan worden. Dat blijkt uit een onderzoek van Multiscope in opdracht van een kortingswebsite onder 464 mannen en 540 vrouwen uit Nederland.
Bron »


Bijna helft Nederlanders gaat onvoorbereid met pensioen

Managersonline.nl Van de Nederlanders tussen de 60 en 70 zegt 49 procent zich niet voor te bereiden op het aanstaande pensioen. Ze hebben nog geen concrete plannen voor activiteiten of zijn niet bezig met de financiële gevolgen. Dit blijkt uit onderzoek van blooming trainingsbureau onder 700 Nederlanders in de leeftijd van 60 tot 70 jaar, uitgevoerd door onderzoeksbureau Multiscope. Ruim een op de drie respondenten denkt gelukkiger te worden wanneer ze met pensioen gaan.
Bron »


Tiende werknemers levert salaris in voor korter reizen

NUzakelijk.nl Zo’n 13 procent van de Nederlandse werknemers is bereid om salaris in te leveren om een kortere reistijd naar het werk te hebben. Dit blijkt uit een enquête door onderzoeksbureau Multiscope onder 761 werkgevers en werknemers in opdracht van Banenruil.nl.
Bron »


Nederlander weet weinig over eigen autoverzekering

Managersonline.nl Door onduidelijkheid over de dekking lopen consumenten risico op onverwachte kosten Nederlanders zijn niet goed op de hoogte van wat hun autoverzekering dekt. Dit blijkt uit onderzoek van Multiscope in opdracht van Univé, onder ruim 1.000 Nederlanders.
Bron »



Archief

- 2017


+ 2016


+ 2015


+ 2014


+ 2013


+ 2012


+ 2011


+ 2010


+ 2009


+ 2008


+ 2007


+ 2006


                   Smart Media Monitor 2017: Digitaal mediagebruik in Nederland