Inloggen: | Panellid

In het nieuws

Een derde van wintersporters draagt geen bescherming

Nu.nl Ruim een derde van de mensen die op wintersport gaat draagt geen bescherming tijdens het beoefenen van hun sport. Een kwart van de wintersporters gaat buiten de piste skiën of snowboarden.

Bron »

Een op de drie werknemers schuwt bedrijfsborrel

Metro Samen met collega’s het glas heffen en drinken op kosten van de baas: een derde van de Nederlandse werknemers wordt niet gelukkig van borrels of feesten op het werk. Dat blijkt uit onderzoek van bedrijfscateraar Eurest, uitgevoerd door Multiscope.

Bron »


Bijna een op drie werknemers gaat liever niet naar bedrijfsborrel

Nu.nl Ruim 13 procent van de Nederlanders mijdt borrels op het werk. Nog eens 17,6 procent heeft er niets mee, maar voelt zich verplicht toch te gaan.

Bron »


'Vier op de tien huishoudens kijken on-demand tv terug'

RTL Z Door verschillende diensten kunnen we televisie terugkijken via het internet. Nederlandse huishoudens doen dit ook regelmatig: vier op de tien huishouders maakt gebruik van on-demand-platformen.

Bron »


Uitgesteld tv-kijken populair in Nederland

Telegraaf Een groot deel van de Nederlandse huishoudens kijkt tv-programma’s (terug) via ondemandplatforms. NPO.nl (voorheen Uitzending Gemist) is het meest populair. Dit blijkt uit marktonderzoek van Multiscope.

Bron »


Hoge verwachting van VR-brillen bij Nederlandse consument

Dutchcowboys Virtual Reality en natuurlijk de bijbehorende brillen, waren overduidelijk aanwezig op de CES in Las Vegas, en zijn volgens veel media dan ook een van de belangrijkste trends voor 2016. En ook consumenten zijn klaar voor deze ontwikkeling. Een op de tien heeft al eens een virtual reality bril geprobeerd.

Bron »


Dit zijn de mobiele trends voor 2016

Emerce Voor we naar de belangrijkste nieuwe mobiele trends voor 2016 gaan, neem ik je eerst nog mee naar de mobiele trends zoals wij die voorzagen voor 2015. Welke waren dat? En zijn ze ook uitgekomen?

Bron »


Onderzoek: WhatsApp belangrijker dan Facebook voor Nederlanders

Numrush Hoe groot Facebook ook moge zijn: hier in Nederland blijft WhatsApp de koning van de sociale netwerken. Dat concludeert een onderzoek van Multiscope onder 7677 Nederlanders. Vraag je Nederlanders om te kiezen tussen WhatsApp en Facebook, dan kiest 72 procent voor de chatapp.

Bron »


Iets persoonlijks delen? Liever via WhatsApp dan via Facebook

RTL Nieuws WhatsApp neemt in rap tempo de rol van Facebook over. Deelden we eerder bijna zonder na te denken alles wat we meemaakten op Facebook, inmiddels doen we dat vooral nog via WhatsApp..

Bron »


Automobilisten kijken vooral naar kilometerstand bij kopen tweedehands auto

Nu.nl Bij het kopen van een tweedehands auto kijken Nederlandse automobilisten vooral naar het aantal gereden kilometers. Ook het bouwjaar en het rijcomfort van de auto is belangrijk.

Bron »



Archief

- 2017


+ 2016


+ 2015


+ 2014


+ 2013


+ 2012


+ 2011


+ 2010


+ 2009


+ 2008


+ 2007


+ 2006


                   Smart Media Monitor 2017: Digitaal mediagebruik in Nederland