Inloggen: | Panellid

In het nieuws

Eén op de tien smartphones heeft een kapot scherm

Metro Een op de tien smartphonebezitters loopt rond met een kapot scherm. Dat blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder ruim duizend Nederlanders. Zo’n 20 procent van de toestellen heeft een mankement aan het scherm, de accu of de knoppen.
Bron »

Waarom blijven we met beschadigde smartphones rondlopen?

NOS Het gebeurt op de momenten dat je even niet oplet. Dronken in de kroeg, append op de fiets of tijdens een toiletbezoek. Je laat je telefoon vallen en ineens zit er een gi-gan-tische ster in. Of na maanden intensief gebruik, doet ineens dat knopje het niet meer.
Bron »


Eén op de tien heeft gebarsten smartphonescherm

Spits Iedereen kent hem wel: die sukkel wiens telefoon altijd een gebarsten scherm heeft. Maar een nieuwe halen, ho maar. Het ding doet het immers nog prima. En die glassplinters in je hand neem je op de koop toe. Uit onderzoek van Multiscope blijkt dat één op de tien mensen rondloopt met zo’n kapot scherm.
Bron »


Jongeren lopen vaak rond met smartphones met kapot scherm

Bright Twintig procent van alle smartphone-bezitters loopt rond met een telefoon waaraan iets niet deugt: schade aan het scherm (39 procent), een batterij die snel leeg is (28%) of knoppen of schuifjes die niet goed meer functioneren (8%). Dat blijkt uit onderzoek van Multiscope onder 823 Nederlanders met een smartphone.
Bron »


Een op de tien smartphoneschermen stuk

De Telegraaf Een op de vijf smartphonebezitters loopt rond met mankementen aan zijn of haar toestel. Dit blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder ruim duizend Nederlandse consumenten.De meest voorkomende problemen zijn schade aan het scherm, een snel leeglopende batterij of niet goed functionerende knoppen of schuifjes. Bijna 10 procent van alle smartphonebezitters blijkt een kapot scherm te hebben.
Bron »


Nederland deelt niet graag

De Ondernemer Bedrijven als Uber en Airbnb zijn veelvuldig in het nieuws. Desondanks delen Nederlanders niet graag hun spullen. Negen op de tien consumenten heeft nog nooit diensten of producten geleend, gebruikt of aangeboden via een online netwerk. Het risico dat het kapot gaat, dat spullen niet teruggebracht worden en het gedoe met afspraken zijn de belangrijkste redenen voor consumenten om niet te delen. Dit blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 1.001 Nederlandse consumenten.
Bron »


Online deeleconomie vooralsnog marginaal

Automatisering Gids Al doet de ophef rond Uber en Airbnb anders vermoeden; Nederlanders staan helemaal niet te trappelen om spullen online te delen.
Bron »


Nederlander doet nog weinig mee met deeleconomie

Adformatie Negen op de tien consumenten heeft nog nooit diensten of producten geleend, gebruikt of aangeboden via een online netwerk, zo blijkt uit onderzoek van Multiscope. Beangrijkste redenen om niet te delen, zijn het risico dat spullen stuk gaan (57%), dat spullen niet teruggebracht worden (51%) en 'het gedoe met afspraken' (33%).
Bron »


Nederlandse deeleconomie stroef op gang

BNR 90% van de Nederlandse consumenten heeft nog nooit z'n dienst aangeboden via sites en apps als Uber en Airbnb. Dat blijkt uit onderzoek naar de deeleconomie van onderzoeksbureau Multiscope.
Bron »


Gebruik jij Uber, Airbnb en Peerby? Dan ben je één van de weinigen

NRCQ Delen is hip. Of beter gezegd, geld verdienen met iets wat jij over hebt. Online bied je het heel gemakkelijk aan: een kamer, een auto, een bordje eten of gereedschap. Maar doen we dat echt massaal? Nou, nee hoor. Uit onderzoek van bureau Multiscope onder 1.001 respondenten blijkt dat slechts 5 procent van de Nederlanders een kamer via Airbnb aanbiedt of boekt. 2 procent gebruikt TicketSwap, Thuisafgehaald of Peerby.
Bron »



Archief

- 2017


+ 2016


+ 2015


+ 2014


+ 2013


+ 2012


+ 2011


+ 2010


+ 2009


+ 2008


+ 2007


+ 2006


                   Smart Media Monitor 2017: Digitaal mediagebruik in Nederland