Inloggen: | Panellid

In het nieuws

Frustratie in auto bij ijzel of sneeuw

Metronieuws.nl 97 procent van de automobilisten stoort zich bij winterweer aan andere weggebruikers. Roekeloos rijgedrag en het niet anticiperen op de omstandigheden zijn bij sneeuw en ijzel verreweg het vaakst een bron van ergernis. Te voorzichtig rijden leidt soms eveneens tot frustratie. Dat blijkt uit onderzoek van ANWB Autoverzekering in samenwerking met marktonderzoeksbureau Multiscope.
Bron »

Bijna helft jongeren heeft weleens pech op wintersport

ANWB.nl Uit onderzoek van ANWB Reisverzekering in samenwerking met onderzoeksbureau Multiscope blijkt dat 45 procent van de jongeren die de afgelopen vijf jaar op wintersport zijn geweest, schade of pech heeft gehad op vakantie (tegenover 37 procent van de oudere wintersporters). Daarnaast hebben jongeren vaker te maken met extra kosten omdat ze niet (goed) verzekerd zijn als ze ten val komen of iets kwijtraken. Dit overkomt 14,7 procent van de jongeren (tegenover 5,8 procent van de oudere wintersporters).
Bron »


Gepiep van vuurwerkpijl een van de irritantste geluiden

Metronieuws.nl Het gepiep van een vuurwerkpijl is één van de meest vervelende geluiden. Alleen een zoemende mug in de nacht en een piep in de oren worden als nog irritanter ervaren. Dit blijkt uit een onderzoek van Multiscope in opdracht van Van Boxtel hoorwinkels. Op de vierde plek van meest irritante geluid staat het gesnurk van een bedpartner. Deze vier geluiden samen zorgen bij bijna driekwart van de Nederlanders voor irritaties.
Bron »


Pinnen liever in een winkel dan buiten uit de muur

Managersonline.nl Geld pinnen doen we liever in een winkel dan buiten uit de muur. Vooral ouderen verkiezen een inpandige geldautomaat boven één in de buitenlucht. Meer dan de helft van de Nederlanders boven de 55 jaar pint liever niet bij pinautomaat op straat. Zo blijkt uit onderzoek uitgevoerd door Multiscope, in opdracht van YourCash.
Bron »


Heerlijk, vakantie! Maar kun je je werk loslaten?

Viva.nl Volgens een onderzoek van ING leest 1 op de 6 dagelijks zijn of haar werkmail vanaf z’n vakantieadres. 1 op de 8 beantwoordt deze mails ook elke dag. Bureau Multiscope hield ook een onderzoek en hieruit blijkt dat eenderde van alle internetgebruikers met een baan toegeeft dat er tegenwoordig meer wordt gewerkt tijdens de vakantie dan voorheen. Even een mailtje beantwoorden hoeft natuurlijk niet veel tijd te kosten, maar de vanzelfsprekendheid om je werkmail bij te moeten houden terwijl je vrij bent, kan stress met zich meebrengen. En stress is wel het laatste wat je wilt in een periode die je eigenlijk wilde gebruiken om bij te tanken.
Bron »


Nederlander vindt het liefst elektrische auto onder de kerstboom

Autoscout24.nl Nederlanders vinden het liefst de sleutels van een elektrische auto onder de kerstboom. Een kwart van hen ziet een Tesla Model S wel zitten als kerstcadeau. Een oldtimer of sportwagen zijn opvallend genoeg het minst populair als verrassing onder de boom. Dat blijkt uit onderzoek van Multiscope in opdracht van AutoScout24 onder ruim duizend Nederlanders.
Bron »


Digitale kerstgroet populairder dan postkaart

Emerce.nl Een groot deel van de Nederlanders geeft vrienden en familie die ver weg wonen liever een digitale kerstgroet dan een kerstkaart per post. Vooral een WhatsAppje sturen, een e-mail schrijven of een Skype-gesprek opzetten zijn populair. Het traditionele telefoontje met Kerst blijft echter het populairst. Dit blijkt uit onderzoek van Multiscope in opdracht van Reggefiber onder ruim duizend Nederlanders.
Bron »


Ruim een kwart van de Nederlanders schaft kerstdecoratie online aan

Emerce.nl Nog nooit zijn er zoveel kunstkerstbomen online aangeschaft als dit jaar. Bol.com zag het aantal verkopen verdubbelen ten opzichte van vorig jaar. Terwijl normaal zo’n 8% van de non-food artikelen online wordt gekocht, ligt dit percentage in het geval van kerstdecoratie zoals (kunst)kerstbomen veel hoger. Zo zegt ruim een kwart van de Nederlanders kerstdecoratie online aan te schaffen. Dit blijkt uit onderzoek van Multiscope.
Bron »


Vakantiegangers nemen weleens verboden souvenirs mee naar huis

Belg.be Cd’s, dvd’s, games, kleding, eten, kunst of antiek: een vakantie-aandenken mee naar huis nemen lijkt onschuldig. Toch houdt ruim 12 procent van de zonaanbidders zich niet altijd aan de regels bij het meebrengen van souvenirs naar Nederland of België. Hiermee riskeren vakantiegangers bij terugkomst een boete bij de douane. Dit blijkt uit onderzoek van ANWB Reisverzekering onder duizend Nederlanders, in samenwerking met Multiscope.
Bron »


Vertrouwen in zorgverzekeraars ver te zoeken

Telegraaf.nl Is het met het vertrouwen van de Nederlandse consument in verzekeraars niet best, zorgverzekeraars worden nog minder vertrouwd. Dat blijkt uit onderzoek van Assurantiemagazine, Multiscope en De Zaak van Vertrouwen onder duizend consumenten.
Bron »


Welke oplossing verkiest de Belg voor het fileprobleem?

Standaard.be Belgen zijn absoluut geen voorstander van tolwegen en rekeningrijden om het fileprobleem op te lossen. De Belg staat wel open voor het systeem van spitsmijden. Dat blijkt uit onderzoek van Multiscope in opdracht van Autoscout24.be.
Bron »



Archief

- 2017


+ 2016


+ 2015


+ 2014


+ 2013


+ 2012


+ 2011


+ 2010


+ 2009


+ 2008


+ 2007


+ 2006


                   Smart Media Monitor 2017: Digitaal mediagebruik in Nederland