Inloggen: | Panellid

In het nieuws

Laat de zelfrijdende auto maar komen

Managersonline.nl Nederlanders zijn bekend met de zelfrijdende auto en staan hier positief tegenover. Vooral bij vermoeidheid, in woon-werkverkeer, op de snelweg en in de file lijkt het voor consumenten een ideaal vervoersmiddel. Daarbij zien consumenten het als een mogelijkheid om onder invloed 'achter het stuur' te kruipen, maar wel mét een rijbewijs. Dit blijkt uit onderzoek van Multiscope onder 1.020 Nederlandse consumenten.
Bron »

Wat doet Nederland in de lente?

ANWB.nl We trekken de wandelschoenen weer aan, halen de tent weer van zolder, de caravan komt weer uit de stalling en we struinen het internet af naar aanbiedingen voor actieve vakanties. Ja, wij Nederlanders maken optimaal gebruik van de gemiddeld 470 zonuren die het voorjaar rijk is. Langer licht (41%), vogels die opgewekt fluiten (14%), zonder jas naar buiten kunnen (14%) en krokussen die uitkomen (12%) zijn voor ons Nederlanders de belangrijkste indicators dat het weer lente wordt. En zodra het lente wordt, trekken we er weer massaal op uit – zo blijkt uit recent onderzoek van Multiscope in opdracht van de ANWB.
Bron »


Een derde Nederlanders verwacht meer gebruik te gaan maken van digitale zorg

marketingtribune.nl Bijna een derde van de Nederlanders verwacht in de nabije toekomst meer gebruik te gaan maken van digitale zorgtoepassingen zoals e-consulten met specialisten. Dat blijkt uit onderzoek van Multiscope in opdracht van glasvezelleverancier Reggefiber onder ruim duizend Nederlanders. Op dit moment maakt ongeveer 10 procent al gebruik van zorg op afstand, onder Nederlanders jonger dan 35 jaar ligt dit percentage op 15 procent.
Bron »


Sportend Nederland gek op apps

Managersonline.nl Apps en activity trackers worden steeds meer gemeengoed tijdens het sporten. Hardlopers en wielrenners maken veelvuldig gebruik van apps. Bij deze sporters is Runkeeper de populairste app. Dit blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 1.020 Nederlandse consumenten.
Bron »


Helft van Nederlandse hardlopers gebruikt smartphone-app

iCulture.nl Marktanalysebureau Multiscope heeft een onderzoek gehouden onder Nederlandse sporters. Wat blijkt: de smartphone vervult een steeds belangrijkere rol bij onze sportactiviteiten. Voorop lopen -toepasselijk- de hardlopers: bijna de helft van deze groep sporters gebruikt een smartphone-app bij het beoefenen van de sport.
Bron »


Een app gebruiken tijdens het sporten is populair

nos.nl Een app gebruiken tijdens het sporten: sommige mensen zweren erbij en volgens een recent onderzoek is het steeds populairder. Van de Nederlandse bevolking sport 66 procent. Het grootste gedeelte van sportend Nederland wandelt (84 procent). Andere populaire sporten zijn zwemmen (56 procent), fitnessen (46 procent), hardlopen (30 procent) en wielrennen (16 procent).
Bron »


Sporter kan nauwelijks meer zonder app

Emerce.nl Apps en activity trackers worden steeds meer gemeengoed tijdens het sporten. Hardlopers en wielrenners maken veelvuldig gebruik van apps, vooral Runkeeper is in Nederland populair. Dat blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 1.020 Nederlandse consumenten, dat vandaag is gepubliceerd.
Bron »


Sporters kunnen niet meer zonder apps

Spitsnieuws.nl Apps en activity trackers zijn niet meer weg te denken tijdens het sporten. Vooral hardlopers en wielrenners maken veelvuldig gebruik van apps. Dit blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 1.020 Nederlandse consumenten. De bekendste apps onder sporters zijn Hardlopen met Evy (36 procent), Runkeeper (34 procent) en Runtastic (20 procent). De bekendste activity trackers zijn Nike FuelBand (12 procent), Garmin Vivofit (9 procent), Jawbone en Fitbit (beide 7 procent).
Bron »


Nederlanders sporten niet meer zonder apps

Telegraaf.nl Apps en activity trackers zijn bijna niet meer weg te denken tijdens het sporten. Vooral hardlopers en wielrenners maken veelvuldig gebruik van apps. Dit blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 1020 Nederlandse consumenten.
Bron »


De meest interessante onderzoeken van week 10 2015

Marketingfacts.nl Ook dit weekend heb ik weer de 10 meest interessante onderzoeken van afgelopen week op een rijtje gezet. Met deze aandacht voor social media. Facebook is in 2014, net als in voorgaande jaren het populairste social media netwerk. Desondanks verwachten consumenten dat ze in 2015 minder gebruik gaan maken van Facebook. Het gebruik van LinkedIn en Instagram is in 2014 toegenomen en groeit ook door in 2015.
Bron »


Steeds meer Nederlanders in topconditie

Managersonline.nl De helft van de Nederlanders is de afgelopen drie jaar bewuster gaan leven. In deze periode is men vooral minder alcohol gaan drinken, minder gaan eten en meer gaan letten op de mentale gezondheid. Deze bewustwording zorgt er mede voor dat een kwart van de Nederlanders dagelijkse beweging registreert. Dit blijkt uit onderzoek van Multiscope onder 1.020 Nederlandse consumenten.
Bron »



Archief

- 2017


+ 2016


+ 2015


+ 2014


+ 2013


+ 2012


+ 2011


+ 2010


+ 2009


+ 2008


+ 2007


+ 2006


                   Smart Media Monitor 2017: Digitaal mediagebruik in Nederland