Inloggen: | Panellid

In het nieuws

Nederlander doet nog weinig mee met deeleconomie

Adformatie Negen op de tien consumenten heeft nog nooit diensten of producten geleend, gebruikt of aangeboden via een online netwerk, zo blijkt uit onderzoek van Multiscope. Beangrijkste redenen om niet te delen, zijn het risico dat spullen stuk gaan (57%), dat spullen niet teruggebracht worden (51%) en 'het gedoe met afspraken' (33%).
Bron »

Nederlandse deeleconomie stroef op gang

BNR 90% van de Nederlandse consumenten heeft nog nooit z'n dienst aangeboden via sites en apps als Uber en Airbnb. Dat blijkt uit onderzoek naar de deeleconomie van onderzoeksbureau Multiscope.
Bron »


Gebruik jij Uber, Airbnb en Peerby? Dan ben je één van de weinigen

NRCQ Delen is hip. Of beter gezegd, geld verdienen met iets wat jij over hebt. Online bied je het heel gemakkelijk aan: een kamer, een auto, een bordje eten of gereedschap. Maar doen we dat echt massaal? Nou, nee hoor. Uit onderzoek van bureau Multiscope onder 1.001 respondenten blijkt dat slechts 5 procent van de Nederlanders een kamer via Airbnb aanbiedt of boekt. 2 procent gebruikt TicketSwap, Thuisafgehaald of Peerby.
Bron »


Nederlanders huiverig om spullen online te delen of verhuren

NUtech.nl Nederlanders lopen nog niet echt warm voor online netwerken, zoals Airbnb, om diensten en producten te delen. Slechts één op de tien heeft ervaring met deze zogenoemde deeleconomie. Dat blijkt uit onderzoek van Multiscope onder een representatieve groep van ruim duizend Nederlanders.
Bron »


Nederlandse deeleconomie stroef op gang

Telegraaf.nl Hoewel er volop over de deeleconomie gesproken en geschreven wordt, heeft negen op de tien Nederlandse consumenten heeft nog nooit diensten of producten geleend, gebruikt of aangeboden via een online netwerk. Het risico dat het kapot gaat, dat spullen niet teruggebracht worden en het gedoe met afspraken zijn de belangrijkste redenen voor consumenten om niet te delen. Dit blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 1.001 Nederlandse consumenten.
Bron »


Nederlanders delen niet zo graag

nos.nl Veel Nederlanders delen nog niet of nauwelijks hun bezittingen met anderen. Daarnaast wordt er nog relatief weinig gebruik gemaakt van diensten als Uber en Airbnb. Dat blijkt uit onderzoek van online marktonderzoeker Multiscope. Negen van de tien Nederlanders zouden volgens het onderzoek nog nooit een dienst of product hebben geleend, gebruikt of aangeboden via een online netwerk. Als spullen al worden uitgeleend, is dat vaak aan een bekende. Met onbekenden spullen delen lijkt nog een te grote stap. Voornaamste belemmering is de angst dat het product kapot terugkomt.
Bron »


Nederlandse deeleconomie stroef op gang

Emerce.nl Bedrijven als Uber en Airbnb zijn veelvuldig in het nieuws, maar de Nederlandse deeleconomie moet nog uit de startblokken komen. Dat stelt onderzoeksbureau Multiscope na onderzoek onder duizend Nederlandse consumenten. Negen op de tien consumenten heeft nog nooit diensten of producten geleend, gebruikt of aangeboden via een online netwerk. Belangrijkste redenen zijn het risico dat het kapot gaat, dat spullen niet teruggebracht worden en het gedoe met afspraken.
Bron »


Spullen delen bij maar weinig Nederlanders populair

RTL Nieuws Spullen delen, dat moet bij Nederlanders toch aanslaan. Het lijkt namelijk zo goed voor je portemonnee, maar vreemd genoeg slaat de 'deeleconomie' hier nog niet erg aan. Negen op de tien consumenten heeft nog nooit spullen (in de uitgebreide zin van het woord, dus diensten en producten) geleend, gebruikt of aangeboden via een online netwerk, meldt marktonderzoeker Multiscope. En dat betekent dat diensten als Uber en Airbnb, die toch veel in het nieuws zijn, in Nederland nog niet kunnen rekenen op veel belangstelling.
Bron »


Laat de zelfrijdende auto maar komen

Managersonline.nl Nederlanders zijn bekend met de zelfrijdende auto en staan hier positief tegenover. Vooral bij vermoeidheid, in woon-werkverkeer, op de snelweg en in de file lijkt het voor consumenten een ideaal vervoersmiddel. Daarbij zien consumenten het als een mogelijkheid om onder invloed 'achter het stuur' te kruipen, maar wel mét een rijbewijs. Dit blijkt uit onderzoek van Multiscope onder 1.020 Nederlandse consumenten.
Bron »


Zelfrijdende auto door velen omarmd

Telegraaf.nl De helft van de Nederlanders stapt zonder problemen in een zelfrijdende auto. Twintig procent heeft echter grote bedenkingen en zegt absoluut niet in te stappen. Uit onderzoek van Multiscope onder 1020 Nederlandse consumenten blijkt dat 62 procent van de Nederlanders positief is over de zelfrijdende auto. Ze verwachten vooral een toename van de veiligheid in het verkeer (56%). Daarnaast speelt een betere doorstroming (12%) en duurzaamheid (10%) een rol.
Bron »



Archief

- 2017


+ 2016


+ 2015


+ 2014


+ 2013


+ 2012


+ 2011


+ 2010


+ 2009


+ 2008


+ 2007


+ 2006


                   Smart Media Monitor 2017: Digitaal mediagebruik in Nederland