Inloggen: | Panellid

In het nieuws

Nederlander doet zuinig aan met Moederdag

Image Komende zondag viert ruim zestig procent van de Nederlanders Moederdag. In tegenstelling tot Amerikanen, trekken Nederlanders voor deze commerciële feestdag voorzichtig de portemonnee.

Bron »

Werkgevers worstelen met niet-opgenomen vrije dagen

Nu.nl Zes op de tien werkgevers worstelen met het feit dat werknemers veel vakantiedagen niet opnemen. Dit vormt voor bedrijven een financieel risico, omdat ze er geld voor moeten reserveren.

Bron »


Een vakantie is toch juist bedoeld om even niet te werken?

NRC Het is verleidelijk om even te werken op vakantie. En het wordt soms ook van je verwacht. „Mijn collega’s zeiden: neem je rust. Vervolgens kwamen er tóch mails met vragen binnen.”

Bron »


De smartphone is een nieuw zintuig geworden                

CustomerTalk Eind vorige eeuw was permanente bereikbaarheid slechts voor specifieke beroepsgroepen relevant. Nog geen twee decennia later kan iedereen, van piepjong tot stokoud, overal en altijd bereikbaar zijn familie, vrienden en collega's.
Bron »


In Japan is elke McDonalds een PokéStop of Gym              

NOS De makers van het populaire Pokémon Go hebben een nieuwe manier gevonden om geld te verdienen aan het spel. Bedrijven willen dolgraag een hotspot in het spel kopen om meer publiek aan te trekken.
Bron »


Meer dan miljoen Nederlanders spelen Pokémon Go

RTL Nieuws Hoewel Pokémon Go nog niet officieel uit is in Nederland, zou de mobiele game hier toch al 1,3 miljoen spelers tellen. Daarmee speelt zo’n 10 procent van de Nederlanders boven de 18 jaar de populaire game.

Bron »


Negen van de tien jonge vrouwen hebben stressklachten

Managersonline Twee derde van de Nederlanders heeft stressklachten. Bij vrouwen tussen de achttien en 34 jaar is dit zelfs 85 procent. In Nederland gebruikt vier procent een app om stressklachten te verminderen.

Bron »


'Eén op vijf Nederlandse hardlopers gebruikt Runkeeper-app'

Nu.nl De hardloopapplicatie Runkeeper wordt gebruikt door 18 procent van de Nederlandse hardlopers. Dat blijkt uit onderzoek van marktbureau Multiscope, waarvoor 6.000 Nederlanders werden ondervraagd.

Bron »


Bijna helft Nederlanders wil medische data delen in ruil voor korting

NOS 45 procent van de Nederlanders is bereid om informatie over hun gezondheid te delen met hun zorgverzekeraar als ze daardoor korting krijgen. Dat stelt onderzoeksbureau Multiscope op basis van onderzoek onder 6000 mensen.
Bron »


Steeds meer slimme thermostaten in Nederlandse huizen

Dutchcowboys Een op de twaalf huishoudens heeft anno 2016 een slimme thermosstaat in de huiskamer hangen, zo bleek uit onderzoek van Multiscope. Dat komt neer op 600.000 huishoudens in Nederland.

Bron »



Archief

- 2017


+ 2016


+ 2015


+ 2014


+ 2013


+ 2012


+ 2011


+ 2010


+ 2009


+ 2008


+ 2007


+ 2006


                   Smart Media Monitor 2017: Digitaal mediagebruik in Nederland