Inloggen: | Panellid

In het nieuws

NU.nl is het sterkste mediamerk

nu.nl NU.nl is het sterkste mediamerk van Nederland. Dat zeggen we niet alleen zelf, maar blijkt ook uit een onderzoek van Tijdschrift voor Marketing en Interbrand. Vorig jaar stond Nederland 1 op één en NU.nl op twee. In de jaren daarvoor flirtte NU.nl ook al met de hoogste plaatsen. Nu stijgen we volgens de onderzoekers van Multiscope ‘met kop en schouders’ boven de andere mediamerken uit.  Bron »

Tweeten over irritante reclame

Marketing Online Doet een negatieve sentimentscore van reclame op sociale media afbreuk aan het succes van een merk? Er waar praten consumenten vaak over als het gaat over reclame en merken? Multiscope deed exclusief onderzoek voor Tijdschrift voor Marketing en analyseerde twee maanden lang alle Nederlandstalige berichten over reclame.  Bron »


BOVAG bezorgd over staat van onderhoud Nederlands wagenpark

Bovag Krant Door de crisis stellen steeds meer automobilisten reparaties en onderhoud aan hun voertuig uit. Dat blijkt uit onderzoek van Multiscope in opdracht van BOVAG. Van de ondervraagde automobilisten stelt 19 procent grote reparaties uit, 26 procent stelt kleine reparaties uit en 16 procent van de ondervraagde automobilisten slaat bewust de voorgeschreven onderhoudsbeurten over.  Bron »


Onderzoek: Waar mag sCall uitkomen?

Aftersales Magazine Maar liefst 86 procent van de autobezitters wil zelf bepalen bij welk autobedrijf automatisch gegenereerde servicemeldingen (sCalls) terechtkomen. Dat wijst een onderzoek van Multiscope in opdracht van Bovag onder 505 autobezitters uit.  Bron »


Onderzoek BOVAG: 'Nee' tegen forenzentaks

BNR Liefst 70,3 procent van de Nederlanders wil dat de politiek het reiskostenforfait in stand houdt. Dat blijkt uit onderzoek van Multiscope in opdracht van BOVAG. De overdrachtsbelasting mag in dat geval in tact blijven, zegt BOVAG-directeur Koos Burgman in de Nationale Autoshow op BNR.  Bron »


Een derde van Nederlanders kijkt Olympische Spelen online

nu.nl Ruim een derde van de Nederlanders gaat de Olympische Spelen online volgen. Slechts 4 procent zal daarbij gebruikmaken van livestreaming.Dat blijkt uit onderzoek van Multiscope in opdracht van technologiebedrijf Riverbed onder ruim duizend Nederlanders. 33 procent geeft aan de Spelen online te gaan bekijken. Dat kan live zijn, maar het kan bijvoorbeeld ook dat Nederlanders videofragmenten terug gaan kijken.  Bron »


Driekwart kleurt auto, huis of zichzelf oranje

Nieuws.nl Driekwart van de Nederlanders versiert zichzelf, hun auto of huis met oranje in het kader van het EK voetbal. Dat blijkt dinsdag uit onderzoek van Multiscope in opdracht van frisdrankgigant Coca-Cola. Bijna de helft vindt dat verkleden en versieren bijdraagt aan het gevoel van saamhorigheid.  Bron »


Nederlander voelt zich veilig op Internet

Dutch Cowboys Negen op de tien Nederlanders geven aan zich veilig te voelen op Internet. Bovendien laat meer dan de helft van de ruim 1.100 ondervraagde internetgebruikers weten niet meer zonder internet te kunnen en zelfs bereid te zijn tot 5 keer meer voor een abonnement te betalen. Dit blijkt uit onderzoek van de Amsterdam Internet Exchange (AMS-IX) – één van 's werelds grootste Internetknooppunten – uitgevoerd door Multiscope.  Bron »


Recessie raakt moederdagcadeau niet

Brabants Dagblad TV Moeders hoeven niet bang te zijn dat hun kinderen de hand op de knip houden in deze economisch moeilijke tijden. Ook dit jaar trekt meer dan de helft van de volwassen Nederlanders tussen de 10 en 20 euro uit voor een moederdagcadeau als bonbons en bloemen. Dat blijkt uit onderzoek dat Multiscope in opdracht van bol.com in april hield onder 1002 personen.  Bron »


Winterbanden oprijden in de... zomer

Nieuws.nl TV De schatting van 100.000 automobilisten komt volgens Multiscope en Bovag overeen met ervaringen in Duitsland. Bandenproducent Goodyear schat dat daar circa drie miljoen automobilisten ’s zomers doorrijden op winterrubber.  Bron »



Archief

- 2017


+ 2016


+ 2015


+ 2014


+ 2013


+ 2012


+ 2011


+ 2010


+ 2009


+ 2008


+ 2007


+ 2006


                   Smart Media Monitor 2017: Digitaal mediagebruik in Nederland