Inloggen: | Panellid

In het nieuws

Onderzoek: WhatsApp belangrijker dan Facebook voor Nederlanders

Numrush Hoe groot Facebook ook moge zijn: hier in Nederland blijft WhatsApp de koning van de sociale netwerken. Dat concludeert een onderzoek van Multiscope onder 7677 Nederlanders. Vraag je Nederlanders om te kiezen tussen WhatsApp en Facebook, dan kiest 72 procent voor de chatapp.

Bron »

Iets persoonlijks delen? Liever via WhatsApp dan via Facebook

RTL Nieuws WhatsApp neemt in rap tempo de rol van Facebook over. Deelden we eerder bijna zonder na te denken alles wat we meemaakten op Facebook, inmiddels doen we dat vooral nog via WhatsApp..

Bron »


Automobilisten kijken vooral naar kilometerstand bij kopen tweedehands auto

Nu.nl Bij het kopen van een tweedehands auto kijken Nederlandse automobilisten vooral naar het aantal gereden kilometers. Ook het bouwjaar en het rijcomfort van de auto is belangrijk.

Bron »


Meerderheid Nederlandse consolebezitters heeft een Wii

Tweakers De meerderheid van de Nederlanders die een console in huis hebben, heeft een Nintendo Wii in huis. De nieuwe generatie consoles is momenteel in handen van net geen kwart van de Nederlandse consolebezitters.

Bron »


Sinterklaas koopt cadeaus op het laatste moment

Managersonline Bijna de helft van de Nederlanders koopt zijn Sinterklaascadeaus pas in de allerlaatste weken voor 5 december. Dit blijkt uit onderzoek dat Multiscope onder 1.020 Nederlanders uitvoerde in opdracht van Webloyalty.

Bron »


Wii nog onder veel Nederlandse tv’s

Telegraaf Onder Nederlandse spelcomputereigenaars blijkt de Wii veruit onder de meeste tv's te staan. Van de nieuwe generatie consoles is de PlayStation 4 het populairst. Dat blijkt uit cijfers van Multiscope.

Bron »


Socialemedia spookaccounts zorgen voor problemen

Marketingfacts We komen op social media met grote regelmaat profielen van overleden mensen tegen. Bijna de helft (47 procent) van de Nederlanders werd wel eens geconfronteerd met een ‘spookaccount’. Ruim 80 procent heeft niets geregeld als het gaat om wat ze achterlaten op sociale media na hun dood.

Bron »


Nederlanders missen quinoa en chiazaad in bedrijfsrestaurant

Nu.nl 40 procent van de Nederlanders wil populaire voedingsmiddelen zoals quinoa en chiazaad kunnen eten in het bedrijfsrestaurant. Dat blijkt uit onderzoek van Multiscope in opdracht van cateraar Eurest onder ruim 1.000 respondenten.

Bron »


Tv steeds vaker gebruikt als scherm. Met name Netflix en Popcorn Time zijn populair

Adformatie De tv wordt steeds minder gebruikt voor het kijken van reguliere televisie uitzendingen en meer ingezet voor online streamingdiensten. De smart tv speelt hierin een centrale rol. Dit stelt onderzoeksbureau Multiscope

Bron »


500.000 gebruikers voor Blendle, een kwart van de Nederlanders is er bekend mee

Emerce Een kwart van de Nederlanders is bekend met Blendle. Momenteel heeft de dienst ongeveer een half miljoen gebruikers. De helft gebruikt de krantenkiosk minimaal een keer per week

Bron »



Archief

- 2017


+ 2016


+ 2015


+ 2014


+ 2013


+ 2012


+ 2011


+ 2010


+ 2009


+ 2008


+ 2007


+ 2006


                   Smart Media Monitor 2017: Digitaal mediagebruik in Nederland