Inloggen: | Panellid

In het nieuws

Reizigers bang in het donker

Telegraaf Reizigers zijn bang om in het donker te reizen. Bijna negentig procent voelt zich in de avond en nacht onveilig in het openbaar vervoer. In de Randstad is de angst voor donkere stations en perrons zo groot dat een op de drie reizigers de tram, metro, trein of bus mijdt.  Bron »

Na de dood nog op Facebook en Hyves? Liever niet

Trouw Eeuwig voortleven op Hyves, Facebook, Twitter en Linkedin, de meeste Nederlanders moeten er niet aan denken. Ruim 61 procent wil na zijn of haar dood geen digitaal rouwbeklag op de persoonlijke pagina's en ziet het liefst dat de online profielen direct worden verwijderd. Een kwart van de mensen laat de keuze aan de nabestaanden en acht procent vindt een digitale herdenkplaats wel een goed idee.  Bron »


Nederlander vindt auto veilig

Managersonline.nl 95 procent van de Nederlanders ervaart de auto als een veilig vervoermiddel. Dit blijkt uit een onderzoek van Multiscope in opdracht van Univé Verzekeringen. 600 Nederlanders werden ondervraagd over hun gevoel van veiligheid in de auto en op de weg.  Bron »


Deel Nederlanders wil totaal media abonnement

Marketing Online Een vijfde van de Nederlanders is geïnteresseerd in een totaal abonnement voor hun mediagebruik. Bij jongeren is dit zelfs een derde. Ze zouden naast hun gebruikelijke abonnement op internet, televisie en/of vaste telefonie ook graag legaal muziek, films, games en dagelijks nieuws willen gebruiken. Dit blijkt uit onderzoek van Multiscope onder 1000 consumenten.  Bron »


1 op de 5 Nederlanders weigert familie op uitvaart

Medical Facts Twintig procent van de Nederlanders wil één of meerdere familieleden niet bij de eigen uitvaart hebben. Dit blijkt uit een onderzoek van Nuvema Uitvaartverzekering. Ex-partners zijn het minst welkom maar ook broers en zussen zijn vaak niet gewenst. Schoonmoeders zijn opmerkelijk populair en staan ‘slechts’ op de 10e plaats van meest geweigerde familieleden bij de uitvaart." Bron »


Wifi op camping steeds belangrijker

NOS De helft van de Nederlandse kampeerders kijkt van te voren of er wifi aanwezig is op de vakantiebestemming. Voor 40 procent van die groep speelt de aanwezigheid van wifi een belangrijke rol voor de keuze van de accommodatie.  Bron »


Kansen social media worden amper benut

BN DeStem Zes van de tien ondernemers in Zuidwest-Nederland doet ‘iets’ met Twitter, Facebook en LinkedIn. Maar een echt serieuze rol hebben social media bij de meeste bedrijven nog niet ingenomen.  Bron »


Vakantie Nederlanders niet zonder internet

PCM Vakantie zonder internet wordt voor Nederlanders steeds vaker ondenkbaar. Driekwart van de reizen wordt al online geboekt. Steeds vaker gaan we tijdens de vakantie wel een keer het net op.  Bron »


Maag-darmklachten belemmeren vaak dagelijkse routine

Nu.nl Meer dan de helft (56 procent) van de volwassen Nederlanders kampt met maag- en/of darmklachten. Ruim 68 procent voelt zich als gevolg hiervan vaak niet lekker. Vijf procent van hen meldt zich zelfs ziek en is niet in staat naar school te gaan, te werken of te studeren.  Bron »


Nederlander weet niet hoeveel hij kwijt is aan verzekeringen

Managersonline.nl Een kwart van de Nederlanders zegt geen idee te hebben hoeveel euro ze per maand kwijt zijn aan verzekeringen. Met name vrouwen hebben beperkter inzicht in het uitgavenpatroon. Dit blijkt uit onderzoek van Meeùs onder ruim 1.000 respondenten in de leeftijd van 18 tot en met 80 jaar, uitgevoerd door Multiscope.  Bron »


Schoonzus meest gehate familielid

Nieuws.nl Niet de schoonmoeder, maar de schoonzus is voor de meeste Nederlanders het meest gehate lid van de schoonfamilie. Dat blijkt uit onderzoek van Multiscope in opdracht van DELA. Wel hebben Nederlanders een goede band met hun schoonfamilie. Van de vijfhonderd ondervraagden zegt zelfs 23 procent de schoonfamilie leuker te vinden dan het eigen gezin.  Bron »



Archief

- 2017


+ 2016


+ 2015


+ 2014


+ 2013


+ 2012


+ 2011


+ 2010


+ 2009


+ 2008


+ 2007


+ 2006


                   Smart Media Monitor 2017: Digitaal mediagebruik in Nederland