Inloggen: | Panellid

In het nieuws

Schoonzus meest gehate familielid

Nieuws.nl Niet de schoonmoeder, maar de schoonzus is voor de meeste Nederlanders het meest gehate lid van de schoonfamilie. Dat blijkt uit onderzoek van Multiscope in opdracht van DELA. Wel hebben Nederlanders een goede band met hun schoonfamilie. Van de vijfhonderd ondervraagden zegt zelfs 23 procent de schoonfamilie leuker te vinden dan het eigen gezin.  Bron »

Online vakantie boeken onnodig tijdrovend

Telegraaf Het zoeken en boeken van de juiste vakantie kost, volgens 66 procent van de Nederlanders, nog steeds veel te veel tijd. Dit blijkt uit onderzoek van Multiscope. Via-Isa komt daarom met een nieuwe manier om snel online een passende vakantie te vinden en te boeken. Via de website is een reis op maat in tien minuten geregeld.  Bron »


Marketeers zetten nog weinig branded content in

Marketing Online Marketeers staan overwegend positief tegenover branded content. Ze zien het vooral als een manier om meer doelgroepgerichte informatie te geven en subtieler dan andere vormen van reclame. Toch maken maar weinig marketeers gebruik van branded content. Zo blijkt uit onderzoek van Multiscope onder marketeers, in opdracht van Tijdschrift voor Marketing.  Bron »


Nederlander hecht aan mooi gebit

Reformatorisch Dagblad Nederlanders vinden een mooi en gezond gebit van groot belang. Dat blijkt uit onderzoek van het bureau Multiscope dat woensdag werd gepresenteerd. Maar liefst 94 procent onderschrijft de waarde van het hebben van gave tanden.  Bron »


'Downloadverbod zou voor gedragsverandering zorgen'

Tweakers Meer dan een op de vijf downloaders zou zijn gedrag zeker veranderen als er een downloadverbod komt: ze gaan minder downloaden of stoppen zelfs helemaal. Als er een grote kans is om te worden betrapt, gaat 43 procent dat ook doen. Dat blijkt uit een onderzoek van Multiscope in opdracht van de Stichting Copyright en Nieuwe Media, waar Arnoud Engelfriet, ict-jurist en secretaris van die stichting, over schrijft.  Bron »


We downloaden toch wel door

Spits Driekwart van de internetgebruikers die nu muziek en films downloaden uit illegale bron, downloadt gewoon door, ook als het door het kabinet voorgestelde verbod wordt ingevoerd. Het effect van een dergelijk verbod is dan ook niet groot, zo blijkt uit een onderzoek van Multiscope  Bron »


Multiscope met Panelteam Internationaal 1,4 miljoen panelleden

Dutchcowboys Multiscope biedt internationaal marktonderzoek aan met PanelTeam. Zes Europese online onderzoeksbureaus hebben de krachten gebundeld in deze nieuwe onderneming. Naast initiatiefnemer Multiscope (NL) zijn de overige oprichters van Panelteam mo'web research (DE), M3 Research (DK), Panelbase.net (UK), Directpanel Research (FR) en SWG (IT).  Bron »


Multiscope verwacht dat groei in 2010 doorzet

Brabants Dagblad Een omzetgroei van tien procent over 2009. Het Bossche bedrijf Multiscope wist dit resultaat te behalen in een jaar dat de Nederlandse economie met 4 procent kromp en de bestedingen aan marktonderzoek daalde.  Bron »


Winterbanden steeds meer gekocht

Blik op nieuws Uit onderzoek van Multiscope in opdracht van BOVAG blijkt vrijdag dat 26 procent van de Nederlandse huishoudens winterbanden heeft gemonteerd onder de auto waarmee het meeste gereden wordt. Het barre weer van de afgelopen maanden leidde tot een run op winterbanden, waarvan er dit seizoen naar schatting al meer dan 1 miljoen zijn verkocht.  Bron »


Multiscope opent internationaal partnernetwerk

Brabants Dagblad Onderzoeksbureau Multiscope uit Den Bosch opent begin volgend jaar met vijf partners een internationaal netwerk in vijftien Europese landen. Na twee jaar voorbereiding krijgen de internationale ambities van Multiscope binnen een paar weken gestalte.  Bron »


De Multiscope top 20 sites van 2009

Dutchcowboys Voor de 10e achtereenvolgende keer heeft Multiscope haar ranglijst opgesteld van de best bezochte Nederlandse sites. De nummer 1 positie is onveranderd voor Google, de nummer 2 positie voor Youtube en Hyves blijft steken op de derde positie.  Bron »



Archief

- 2017


+ 2016


+ 2015


+ 2014


+ 2013


+ 2012


+ 2011


+ 2010


+ 2009


+ 2008


+ 2007


+ 2006


                   Smart Media Monitor 2017: Digitaal mediagebruik in Nederland