Inloggen: | Panellid

In het nieuws

Thuisblijven voor tv zo passé, behalve voor WIDM?

Metronieuws.nl Thuisblijven voor je favoriete tv-progamma is anno 2015 zo passé. Behalve dan voor Wie is de Mol? Dat blijkt uit onderzoek van Multiscope in opdracht van Reggefiber. Het overgrote merendeel (70 procent) van de 1000 ondervraagde Nederlanders geeft aan nooit thuis te blijven om een tv-programma te zien. In plaats daarvan kijken ze liever later via een on demanddienst zoals Uitzending Gemist of wordt er vooral via Netflix 'tv gekeken'
Bron »

Merendeel van de Nederlanders ergert zich op de piste

ANWB.nl Te drukke pistes, rijen bij de liften, asociaal skigedrag van snelheidsduivels: circa 85 procent van de wintersporters heeft weleens irritaties tijdens en voorafgaand aan de wintersport. Met het wintersportseizoen in volle gang deed ANWB Reisverzekering in samenwerking met Multiscope onderzoek naar gedrag van Nederlanders rondom de wintersport.
Bron »


Facebook-gebruik Nederlanders daalt in 2015

Telegraaf.nl Nederlanders verwachten dat ze in 2015 iets minder gebruik gaan maken van Facebook. Dat blijkt uit onderzoek van Multiscope onder ruim 8.700 Nederlandse consumenten. Met name mensen tussen de 18 en 34 jaar gaven aan dat ze Facebook waarschijnlijk minder gaan gebruiken.
Bron »


Facebook lijkt aan populariteit in te boeten

Volkskrant.nl Nederlanders gaan dit jaar wat minder gebruik maken van Facebook. Dat verwachten ze althans zelf, zo blijkt uit een enquête van Multiscope onder ruim 8.700 Nederlanders. Bijna driekwart (74 procent) heeft een Facebookpagina, maar 13 procent van die gebruikers verwacht het sociale netwerk in 2015 minder vaak te zullen gaan gebruiken.
Bron »


Nederlanders verwachten afname Facebook-gebruik

NUtech.nl Nederlanders verwachten in 2015 iets minder te zullen Facebooken dan in het vorige jaar. Instagram, Pinterest en Linkedin worden juist populairder. Dat blijkt althans uit onderzoek van Multiscope onder bijna 9.000 mensen. Hen werd gevraagd welke sociale netwerken ze gebruiken, en hoe vaak. Uit het onderzoek blijkt dat 74 procent van de mensen een Facebook-profiel heeft, dat gemiddeld 5 uur en 42 minuten per week gebruikt wordt.
Bron »


Een op zeven Nederlanders is actief op sociale media

Tweakers.net Een op de zeven Nederlanders die op sociale media zitten, post actief updates. Dat concludeert marktonderzoeksbureau Multiscope naar aanleiding van een eigen enquête onder 8700 mensen. Ongeveer 60 procent van de mensen zegt weinig tot niets te posten op sociale media.
Bron »


Gebruik Facebook daalt in 2015

BNR.nl Facebook is het meest gebruikte social netwerk, maar toch laten steeds meer Nederlanders Facebook links liggen. Dat blijkt uit marktonderzoek door Multiscope. Dit wordt toegelicht in een radiointerview tussen Multiscope en BNR radio.
Bron »


Bezette parkeerplaats grootste ergernis

DeOndernemer.nl Uitpuilende parkeerterreinen met nergens een vrije plaats zijn de grootste irritatie van bezoekers aan bedrijven. Ook storen zij zich aan betaald parkeren voor een bedrijfsbezoek, zo blijkt uit onderzoek van Welkom! naar gastvrijheid van Nederlandse organisaties. Het onderzoek is uitgevoerd onder 1.000 werkende Nederlanders en werd uitgevoerd door onderzoeksbureau Multiscope.
Bron »


De files zat? Ruil van baan!

ED.nl Uit onderzoek – in opdracht van Banenruil.nl – door onderzoeksbureau Multiscope blijkt dat 52% van de ondervraagde werknemers een banenruil zou overwegen, vooral om minder reistijd kwijt te zijn. Nederland heeft 7,3 miljoen werkenden. Bijna de helft daarvan bestaat volgens het CBS uit forensen, mensen die in een andere gemeente werken dan waarin ze wonen. Honderdduizenden Nederlanders rijden iedere dag uren in hun auto of in de trein om naar hun werk te komen.
Bron »


Consument vreest drempels elektrisch rijden

Managersonline.nl Consumenten staan zeer positief ten opzichte van elektrische auto's. Echter slechts dertien procent van de consumenten verwacht dat hun volgende auto een volledige elektrische auto wordt. De grootste drempels van elektrische rijden zijn de actieradius, de hogere prijs van de modellen en het aantal beschikbare oplaadpunten. Dit blijkt uit een onderzoek van Multiscope onder 1.020 Nederlandse consumenten
Bron »


Nederlandse vakantieganger wil wereld ontdekken in 2015

ANWB.nl De wereld ontdekken en nieuwe plekken zien staan hoog op het lijstje van goede voornemens. Want bijna één op de vijf Nederlanders kiest dit jaar voor een vakantiebestemming waar hij of zij nog niet eerder is geweest. En als geld geen rol zou spelen, wil meer dan één op de vijf een sabbatical nemen voor een mooie lange rondreis. Dat blijkt uit onderzoek van ANWB Reisverzekering in samenwerking met Multiscope naar de vakantietrends en –behoeften van 2015.
Bron »



Archief

- 2017


+ 2016


+ 2015


+ 2014


+ 2013


+ 2012


+ 2011


+ 2010


+ 2009


+ 2008


+ 2007


+ 2006


                   Smart Media Monitor 2017: Digitaal mediagebruik in Nederland