Inloggen: | Panellid

In het nieuws

Winterbanden oprijden in de... zomer

Nieuws.nl TV De schatting van 100.000 automobilisten komt volgens Multiscope en Bovag overeen met ervaringen in Duitsland. Bandenproducent Goodyear schat dat daar circa drie miljoen automobilisten ’s zomers doorrijden op winterrubber.  Bron »

Nederland 1 is sterkste merk

Totaal TV Televisiezender Nederland 1 is volgens een groot marketingonderzoek het sterkste mediamerk van Nederland. Nederland 1 is hoe dan ook de meest bekeken zender. In maart scoorde de zender ook weer de meeste kijkers. Dat Nederland 1 als merk zo hoog scoort komt volgens het onderzoek, dat Multiscope en Tijdschrift voor Marketing uitvoerden onder 1000 Nederlanders, door de hoge score op gebied van authenticiteit.  Bron »


Crisis heeft weinig invloed op vakantieplannen

Nu.nl Slechts een vijfde van de Nederlanders bezuinigt op de komende zomervakantie door de economische onzekerheid. Wel zoekt twee derde actief naar korting bij het boeken van vakanties. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek. Voor ruim de helft van de Nederlanders heeft de economische crisis in het geheel geen invloed op de plannen voor de zomervakantie.  Bron »


Ruim tien procent auto's heeft achterstallig onderhoud

Aftersales Magazine Ruim tien procent van de Nederlandse auto's rijdt rond met achterstallig onderhoud. Eigenaars hebben als gevolg van de economische crisis onderhoud aan hun auto uitgesteld of zelfs helemaal geen onderhoud verricht. Dat blijkt uit een onderzoek dat Multiscope in opdracht van AD Benelux onlangs uitvoerde onder ruim vijfhonderd autobezitters.  Bron »


Reizigers bang in het donker

Telegraaf Reizigers zijn bang om in het donker te reizen. Bijna negentig procent voelt zich in de avond en nacht onveilig in het openbaar vervoer. In de Randstad is de angst voor donkere stations en perrons zo groot dat een op de drie reizigers de tram, metro, trein of bus mijdt.  Bron »


Na de dood nog op Facebook en Hyves? Liever niet

Trouw Eeuwig voortleven op Hyves, Facebook, Twitter en Linkedin, de meeste Nederlanders moeten er niet aan denken. Ruim 61 procent wil na zijn of haar dood geen digitaal rouwbeklag op de persoonlijke pagina's en ziet het liefst dat de online profielen direct worden verwijderd. Een kwart van de mensen laat de keuze aan de nabestaanden en acht procent vindt een digitale herdenkplaats wel een goed idee.  Bron »


Nederlander vindt auto veilig

Managersonline.nl 95 procent van de Nederlanders ervaart de auto als een veilig vervoermiddel. Dit blijkt uit een onderzoek van Multiscope in opdracht van Univé Verzekeringen. 600 Nederlanders werden ondervraagd over hun gevoel van veiligheid in de auto en op de weg.  Bron »


Deel Nederlanders wil totaal media abonnement

Marketing Online Een vijfde van de Nederlanders is geïnteresseerd in een totaal abonnement voor hun mediagebruik. Bij jongeren is dit zelfs een derde. Ze zouden naast hun gebruikelijke abonnement op internet, televisie en/of vaste telefonie ook graag legaal muziek, films, games en dagelijks nieuws willen gebruiken. Dit blijkt uit onderzoek van Multiscope onder 1000 consumenten.  Bron »


1 op de 5 Nederlanders weigert familie op uitvaart

Medical Facts Twintig procent van de Nederlanders wil één of meerdere familieleden niet bij de eigen uitvaart hebben. Dit blijkt uit een onderzoek van Nuvema Uitvaartverzekering. Ex-partners zijn het minst welkom maar ook broers en zussen zijn vaak niet gewenst. Schoonmoeders zijn opmerkelijk populair en staan ‘slechts’ op de 10e plaats van meest geweigerde familieleden bij de uitvaart." Bron »


Wifi op camping steeds belangrijker

NOS De helft van de Nederlandse kampeerders kijkt van te voren of er wifi aanwezig is op de vakantiebestemming. Voor 40 procent van die groep speelt de aanwezigheid van wifi een belangrijke rol voor de keuze van de accommodatie.  Bron »



Archief

- 2017


+ 2016


+ 2015


+ 2014


+ 2013


+ 2012


+ 2011


+ 2010


+ 2009


+ 2008


+ 2007


+ 2006


                   Smart Media Monitor 2017: Digitaal mediagebruik in Nederland