Inloggen: | Panellid

Weblog

Locatie als trigger voor mobiel marktonderzoek

Ruud Dankers | 24 November 2016 | Mobiel Marktonderzoek  | Nog geen reacties

De Multiscope app is vorige maand gelanceerd in de App Store (iOS) en de Google Play Store (Android). Inmiddels zijn duizenden gebruikers in de eerste weken geregistreerd en aan de slag met onderzoeken.

Lees meer »


Uitnodiging voor mobiel onderzoek

Bart Roozen | 30 Augustus 2016 | Marketing & Marktonderzoek, Mobiel Marktonderzoek  | Nog geen reacties

Enkele weken geleden hebben we in een blog het startscherm van onze app voor mobiel marktonderzoek getoond. Inmiddels zijn we een aantal stappen verder in de ontwikkeling en is het mogelijk respondenten uit te nodigen voor onderzoek. Het uitnodigen voor deelname aan het onderzoek verloopt via de smartphone.

Lees meer »


Citymarketing meten met mobiel onderzoek

Bart Roozen | 9 Augustus 2016 | Mobiel Marktonderzoek  | Nog geen reacties

Citymarketing heeft de laatste jaren een belangrijke rol gekregen in het beleid van veel gemeentes. Niet alleen maar de grote steden, ook de kleinere steden hebben inmiddels citymarketing in het beleid verankerd. Het stellen van doelen is belangrijk. Wie ben je nu, wie wil je over een aantal jaar zijn en hoe kun je dat het beste voor elkaar krijgen? Het is belangrijk om de doelen regelmatig te evalueren. Een effectmeting met mobiel marktonderzoek geeft je continu feedback over de ontwikkeling van de gestelde doelen.

Lees meer »


Hoe beweegt jouw klant?

Bart Roozen | 26 Juli 2016 | Mobiel Marktonderzoek  | Nog geen reacties

Inmiddels zijn we druk bezig met de Multiscope app voor mobiel onderzoek. Eén van de eerste uitgewerkte functionaliteiten in deze app is het bijhouden van mijn locatie. Een belangrijke toepassing van de app is het versturen van een push bericht bij een bezoek aan een specifieke locatie. Snel na het bezoek en daarmee dicht op de ervaring van de consument kan om zijn mening worden gevraagd. Deze antwoorden leveren niet alleen relevantere en beter bruikbare resultaten op. Alle waargenomen gps punten van consumenten op zich leveren al mooie inzichten op!

Lees meer »


Mobiel onderzoek geeft een kijkje in de keuken

Bart Roozen | 12 Juli 2016 | Mobiel Marktonderzoek  | Nog geen reacties

Met in home user tests (ofwel marktonderzoek bij de consument thuis) ontmoet je de consument in zijn natuurlijke omgeving. Als marketeer of product owner ben je nieuwsgierig hoe de consument in het echt omgaat met jouw product en wat ze verder bezitten en doen. Wat is de eerste reactie na openen van het product? Waar wordt het gebruikt? Wie gebruikt het? Wat staat er verder in de voorraadkast? Helaas kan je niet dagelijks bij een consument thuis kijken. Met mobiel marktonderzoek van Multiscope kun je deze en vele andere vragen nu ook uitstekend beantwoorden. Bovendien op een zeer efficiënte manier.

Lees meer »


Ontwikkeling app voor onderzoek: eerste screenshots

Bart Roozen | 29 Juni 2016 | Mobiel Marktonderzoek  | Nog geen reacties

Een paar weken geleden hebben we de app voor mobiel onderzoek van Multiscope aangekondigd. We zijn uiteraard al langer bezig met de ontwikkeling van deze app. Met als doel om in september de app te lanceren!

Lees meer »


Mobiel app onderzoek verandert onderzoeksland

Bart Roozen | 14 Juni 2016 | Marketing & Marktonderzoek, Mobiel Marktonderzoek  | Nog geen reacties

De smartphonepenetratie in Nederland ligt inmiddels boven 80%. Bij jongeren is dit zelfs meer dan 90% (bron: Smart Electronics Monitor). De smartphone heeft de manier van communiceren veranderd. Communicatie verloopt veelal via social media en instant messengers, als WhatsApp. E-mail wordt nauwelijks meer gebruikt als communicatiekanaal. Vooral jongeren zijn hierdoor moeilijk via e-mail bereikbaar. Ook in e-commerce is mobiel al goed voor ongeveer een derde van de online aankopen (bron: Criteo). Mobiel marktonderzoek (met of zonder app) staat echter nog nauwelijks op de kaart.

Lees meer »


Abonneer op nieuwsfeed
Inschrijven op nieuwsbrief

Februari 2018

Ma Di Wo Do Vr Za Zo
«    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728  

                     Smart Media Monitor: Digitaal mediagebruik in Nederland