Inloggen: | Panellid

Weblog

Smart Health: een markt met twee gezichten

Christophe Renders | 17 Juni 2016 | Media & Entertainment, Cijfers & Trends, Smart Health Monitor  | 

De houding en acceptatie van smart health in Nederland laat twee gezichten zien. Enerzijds gebruikt al één op de drie consumenten (34%) smart health producten en toepassingen. Daarmee lijkt smart health een stevige plaats in Nederland te hebben verworven. Anderzijds is de helft van deze groep actief met alleen een gratis health-app op smartphone of tablet. Zij stappen simpel en goedkoop in om eerst de positieve effecten van smart health te ondervinden. Een smartphone of tablet heeft men immers toch al in bezit. In een later stadium worden betaalde apps, wearables of slimme meters eventueel interessant.

Van gratis app naar apparaat
Slechts 11% van de gratis app-gebruikers toont interesse in extra meet- of registratiefuncties binnen de health-app (in-app aankopen). Ook de interesse in een betaald abonnement op een app is beperkt (6%). Een directe overstap van een gratis app naar een apparaat ligt meer voor de hand. Bijna de helft van de gratis app-gebruikers (45%) overweegt om in het vervolg een wearable of slimme meter te gebruiken om hun gezondheid te monitoren.
 
 

 
 

Smart Health Monitor

Hoe gaan Nederlanders slim om met gezondheid bij sport & bewegen, voeding & gewicht, mentale gezondheid en monitoren van lichaamsfuncties? De Smart Health Monitor is hét onderzoek naar het gebruik van apps, wearables en meters. Het rapport is nu beschikbaar. Voor vragen over het rapport kunt u contact opnemen met christophe@multiscope.nl


Reageer

:
:
:
 
  

* = verplicht veld. Uw e-mail adres wordt niet getoond in de reactie.
Wij valideren uw eerste reactie op dit weblog voordat we hem plaatsen. Iedere volgende reactie plaatsen we daarna direct zonder validatie.
Abonneer op nieuwsfeed
Inschrijven op nieuwsbrief

December 2018

Ma Di Wo Do Vr Za Zo
«    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

                         Ben jij onze nieuwe Junior Marktonderzoeker?