Inloggen: | Panellid

Weblog

Veel interesse in monitoren van lichaamsfuncties

Christophe Renders | 28 Juni 2016 | Media & Entertainment, Cijfers & Trends, Smart Health Monitor  | Nog geen reacties

Eén op de drie Nederlanders (34%) maakt gebruik van apps, wearables of draadloze meters om gezondheid of activiteit te monitoren. Daarnaast is nog eens één op de vijf Nederlanders (21%) geïnteresseerd in het gebruik hiervan. Waar huidige gebruikers vooral actief zijn in registratie van sport & beweging en voeding & gewicht, hebben potentiële gebruikers vaak interesse in het monitoren van lichaamsfuncties.

Lees meer »


Smart Health: een markt met twee gezichten

Christophe Renders | 17 Juni 2016 | Media & Entertainment, Cijfers & Trends, Smart Health Monitor  | Nog geen reacties

De houding en acceptatie van smart health in Nederland laat twee gezichten zien. Enerzijds gebruikt al één op de drie consumenten (34%) smart health producten en toepassingen. Daarmee lijkt smart health een stevige plaats in Nederland te hebben verworven. Anderzijds is de helft van deze groep actief met alleen een gratis health-app op smartphone of tablet. Zij stappen simpel en goedkoop in om eerst de positieve effecten van smart health te ondervinden. Een smartphone of tablet heeft men immers toch al in bezit. In een later stadium worden betaalde apps, wearables of slimme meters eventueel interessant.

Lees meer »


Zijn wearables alleen iets voor mannen?

Christophe Renders | 1 Juni 2016 | Media & Entertainment, Cijfers & Trends, Bedrijf & Markt, Smart Health Monitor  | Nog geen reacties

Mannen registreren hun activiteit vaker met een wearable dan vrouwen. Zo monitort één op de twintig Nederlandse mannen activiteit met een hartslagmeter (5%), terwijl dit percentage onder vrouwen slechts 2% is. Ook sporthorloges, smartwatches en de fietscomputers zijn vaker in bezit van mannen dan van vrouwen. Biedt dit omzetkansen in de vrouwelijke doelgroep of moeten producenten van wearables zich juist op mannen blijven richten? Dat leest u in de Smart Health Monitor.

Lees meer »


Gezondere leefstijl door gebruik health apps en wearables

Christophe Renders | 23 Mei 2016 | Media & Entertainment, Cijfers & Trends, Smart Health Monitor  | Nog geen reacties

Het gebruik van smart health producten en toepassingen heeft een positief effect op een gezondere leefstijl. Bijna de helft (48%) van de consumenten die apps, wearables of slimme meters gebruikt om zijn gezondheid te registreren, is het afgelopen jaar bewust gezonder gaan leven. Bij Nederlanders die geen smart health producten of toepassingen gebruiken, is slechts 30% bewuster met zijn gezondheid bezig.

Lees meer »


MyFitnessPal populairste calorieënteller

Christophe Renders | 6 Mei 2016 | Media & Entertainment, Cijfers & Trends, Smart Health Monitor  | Nog geen reacties

Ongeveer een miljoen Nederlanders monitoren voeding & gewicht met een gratis app op smartphone of tablet. De app MyFitnessPal is het populairst. Bijna een kwart miljoen Nederlanders maken gebruik van deze gratis calorieënteller (inclusief dieetplan). Andere populaire apps zijn Mijn Eetmeter van het Voedingscentrum, Apple Health en Samsung S Health. De twee laatstgenoemde apps zijn al geïnstalleerd op smartphones van Apple en Samsung. Naast gewicht en BMI monitoren deze apps ook vetpercentage en ingenomen vitaminen en mineralen.

Lees meer »


Smartwatch heeft grootste omzetpotentie

Christophe Renders | 3 Mei 2016 | Media & Entertainment, Cijfers & Trends, Smart Health Monitor  | Nog geen reacties

Eén op de drie Nederlanders gebruikt apps, wearables of slimme meters om zijn gezondheid te monitoren. Consumenten met een wearable om sport & beweging te registreren, gebruiken meestal een hartslagmeter of sporthorloge. Ook fietscomputers en activity trackers zijn populair daarvoor. De smartwatch speelt daarin nu nog een kleine rol. Slechts 1% van de Nederlanders registreert zijn activiteit met dit apparaat.

Lees meer »


Abonneer op nieuwsfeed
Inschrijven op nieuwsbrief

Mei 2018

Ma Di Wo Do Vr Za Zo
«    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

                         Ben jij onze nieuwe Junior Marktonderzoeker?