Inloggen: | Panellid

Weblog

Zijn wearables alleen iets voor mannen?

Christophe Renders | 1 Juni 2016 | Media & Entertainment, Cijfers & Trends, Bedrijf & Markt, Smart Health Monitor  | 

Mannen registreren hun activiteit vaker met een wearable dan vrouwen. Zo monitort één op de twintig Nederlandse mannen activiteit met een hartslagmeter (5%), terwijl dit percentage onder vrouwen slechts 2% is. Ook sporthorloges, smartwatches en de fietscomputers zijn vaker in bezit van mannen dan van vrouwen. Biedt dit omzetkansen in de vrouwelijke doelgroep of moeten producenten van wearables zich juist op mannen blijven richten? Dat leest u in de Smart Health Monitor.

Activity tracker is uitzondering
Een activity tracker wordt net zo vaak door mannen als vrouwen gebruikt. In tegenstelling tot een sporthorloge of hartslagmeter is een activity tracker minder geschikt voor intensieve sporttrainingen. Wellicht hebben vrouwen voldoende aan de minder uitgebreide meetwaarden van de activity tracker. Daarnaast zou de grotere aanwezigheid van vrouwelijke designs een rol kunnen spelen.
 
 

 
 

Smart Health Monitor

Hoe gaan Nederlanders slim om met gezondheid bij sport & bewegen, voeding & gewicht, mentale gezondheid en monitoren van lichaamsfuncties? De Smart Health Monitor is hét onderzoek naar het gebruik van apps, wearables en meters. Het rapport is nu beschikbaar. Voor vragen over het rapport kunt u contact opnemen met christophe@multiscope.nl


Reageer

:
:
:
 
  

* = verplicht veld. Uw e-mail adres wordt niet getoond in de reactie.
Wij valideren uw eerste reactie op dit weblog voordat we hem plaatsen. Iedere volgende reactie plaatsen we daarna direct zonder validatie.
Abonneer op nieuwsfeed
Inschrijven op nieuwsbrief

Mei 2019

Ma Di Wo Do Vr Za Zo
« Apr    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Ben jij onze nieuwe Online Marketeer of Research Consultant?


Multiscope is lid van:
Multiscope is lid van: MOA, Nima, OMI en Esomar