Overzicht

Een kijkje in de Kids Care & Commerce markt

  • 14 september 2021
De Kids Care & Commerce monitor is een grootschalig onderzoek naar aankoopgedrag, zorg- en opvoedkeuzes van (toekomstige) ouders. Het rapport is in samenwerking met Eelco Markensteyn tot stand gekomen. Sinds de introductie van het rapport hebben we al diverse nieuwsberichten uitgebracht die we graag voor u uitlichten. De Kids Care & Commerce monitor bevat echter […]

Vliegensvlug antwoord met de Marktpeiler

  • 9 september 2021
De zomervakantie zit er weer op. Nu u weer met hernieuwde energie van start gaat, kunnen frisse ideeën en nieuwe vragen ontstaan. Heeft u brandende vragen voor de Nederlandse consument? Dit is hét moment om de nodige marktinformatie te verkrijgen. Zo begint u na de zomerstop weer met een duidelijke visie en zorgt u voor […]

Financiële factoren staan verduurzaming in de weg

  • 7 september 2021
Bijna de helft van de huishoudens die de woning niet hebben aangepast, geeft aan dat dat komt doordat ze afhankelijk van de verhuurder of de VvE zijn. Daarnaast belemmeren financiële factoren het verduurzamen van de woning. Dit blijkt uit Duurzaam Wonen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 4.000 Nederlanders. Huishoudens afhankelijk van verhuurder verduurzaming woning […]

Winnaar e-bike bekend!

  • 3 september 2021
In samenwerking met de BOVAG en de RAI voert Multiscope een doorlopend onderzoek uit naar onderhoud van auto’s. Iedere maand maken deelnemers kans op diverse prijzen en per kwartaal worden de winnaars gekozen. Deze week was het zover! We mochten de winnaar van de hoofdprijs bij ons op kantoor blij maken met een splinternieuwe Stella […]

Hoger opgeleide koopt vaker via online marketplaces

  • 31 augustus 2021
Het percentage online shoppers dat frequent via marketplaces koopt, ligt hoger voor hoog opgeleiden dan voor middelbaar en laagopgeleiden. Dit blijkt uit de eerste editie van de Marketplace Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope en Hogeschool van Amsterdam onder bijna 7.000 Nederlanders. Online warenhuizen het populairst Gemiddeld heeft ongeveer de helft (53%; naar schatting 4.788.000 […]

Uniek inzicht in online marktplaatsen

  • 26 augustus 2021
De Marketplace Monitor is het eerste en meest uitgebreide marktonderzoek dat inzicht geeft in de bekendheid, gebruik en ervaring met online marktplaatsen in Nederland. Het rapport is in samenwerking met de Hogeschool van Amsterdam tot stand gekomen. Sinds de introductie zijn er verschillende nieuwsberichten uitgebracht die we graag nog een keer voor u uitlichten. De […]

14% pakketjes op verkeerde dag bezorgd

  • 24 augustus 2021
Bezorgers missen vaak het afgesproken tijdstip of de dag waarop online bestellingen geleverd moeten worden. Ruim een kwart van de bestellingen komt niet op het afgesproken tijdstip, 14% van de pakketjes wordt zelfs niet op de juiste dag bezorgd. Dit blijkt uit E-commerce Aftersales, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 3.100 Nederlanders. Eigen bezorgdiensten […]

Lancering E-commerce Aftersales

  • 19 augustus 2021
Vandaag lanceert Multiscope in samenwerking met marktexpert Peter Korevaar het E-commerce Aftersales onderzoek. Dit rapport gaat dieper in op de ervaring en tevredenheid met bezorging, retourneren, service en klachtafhandeling bij online bestellingen. Bestel nu E-Commerce Aftersales en u ontvangt exclusieve informatie over de fase na aankoop van een product of dienst.  Wat kunt u verwachten? […]

Jongeren vaker geïnteresseerd in product abonnement

  • 17 augustus 2021
Nederlanders in de leeftijdscategorie 18-34 jaar hebben vaker een abonnement op verbruiksproducten dan 35-49 jarigen en 50-plussers. Dit blijkt uit Product Abonnementen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 3.500 Nederlanders. Minder interesse onder 50-plussers Product abonnementen zijn vooral populair onder jongeren. 50-plussers hebben minder vaak interesse. Daarnaast wonen abonnees vaker in het westen van […]