Overzicht

Checklist voor Marktonderzoek

  • 17 november 2016
Marktonderzoek maakt het mogelijk om de mening, houding of kennis van een afgebakende doelgroep in kaart te brengen. Dit is cruciaal bij het nemen van belangrijke beslissingen binnen iedere organisatie, van startups tot multinationals. Maar waar begin je en wat komt er allemaal kijken bij een marktonderzoek? Met behulp van de overzichtelijke checklist weet je […]

Een kijkje bij mensen thuis met mobiel onderzoek

  • 16 november 2016
De Multiscope app is inmiddels een aantal weken via de app stores te downloaden. Met de app benutten we de mogelijkheden van de smartphone. Zoals bijvoorbeeld de camera. Deze passen we toe in het onderzoek voor Jardin. Nederlandse tuinen in beeld In samenwerking met Jardin, producent van tuinmeubelen, heeft Multiscope een onderzoek gedaan naar de […]

Vier op de tien Nederlanders gebruiken supplementen

  • 8 november 2016
Voedingssupplementen zijn voor veel consumenten een aanvulling op hun dagelijkse voeding. Vier op de tien Nederlanders (40%) gebruiken voedingssupplementen. Gezondheid Het bevorderen van de algemene gezondheid (29%) is de belangrijkste reden om voedingssupplementen te gebruiken. Ook het verbeteren van de weerstand (23%) wordt genoemd als reden. Vrouwen gebruiken vaker voedingssupplementen (51%) dan mannen (30%). Methodiek […]

Eén op de drie huizen heeft geen rookmelder

  • 3 november 2016
Veiligheidsmelders zijn goed vertegenwoordigd in de Nederlandse huishoudens. Toch heeft ruim één op de drie (37%) huizen nog geen rook-, CO- en/of CO2-melder. Eén op de vijf melders is verbonden met het internet. Dit blijkt uit de Smart Home Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder 6.000 Nederlanders. Eén op de vijf melders is slim In […]

Multiscope introduceert: Food panel

  • 1 november 2016
De food retail branche is een veelzijdige en omvangrijke markt die volop in ontwikkeling is. Het is voor organisaties in deze branche belangrijk om de houding en gedrag van consumenten te onderzoeken bij belangrijke beslissingen. Het smart food panel van Multiscope is hiervoor een uitgelezen kans. Met ruim 7.500 leden beschikken we over een groep […]

Nederlanders kiezen voor producten met keurmerk

  • 20 oktober 2016
Keurmerken spelen bij zes op de tien (61%) Nederlanders een rol bij de keuze voor eten en drinken. Voor consumenten zijn keurmerken voor dierenwelzijn het belangrijkste. Max Havelaar is het bekendste keurmerk van Nederland. Dit blijkt uit de Smart Food Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder 7.000 Nederlanders. Dierenwelzijn belangrijkste keurmerk Keurmerken voor het welzijn […]

Multiscope app voor mobiel marktonderzoek live

  • 18 oktober 2016
De Multiscope app voor mobiel marktonderzoek is nu te downloaden in de Play Store (Android) en de App store (iOS). Na uitgebreide testen en diverse pilots bereiken we hiermee een nieuwe mijlpaal. Mobiel marktonderzoek met Multiscope geeft organisaties de mogelijkheid om mening en gedrag van consumenten aan elkaar te koppelen. Direct feedback na een bezoek […]

Nederlanders zijn anders gaan denken over eten

  • 11 oktober 2016
De wijze waarop consumenten omgaan met hun eten en drinken is het laatste jaar veranderd. Zes op de tien (58%) consumenten gaan anders met eten en drinken om dan 12 maanden geleden. Bijvoorbeeld door meer aandacht te hebben voor de herkomst of meer waarde hechten aan gezonde voeding. Geen verschil tussen mannen en vrouwen Hierin […]

Eén op de tien vrouwen leest foodblogs

  • 4 oktober 2016
Inspiratie opdoen voor nieuwe recepten via online kanalen is in opkomst. Vooral bij vrouwen zijn foodblogs en -vlogs populair aan het worden. Inspiratie opdoen verloopt nu nog vooral via traditionele kanalen. Kookboeken en gratis winkelmagazines zijn nog steeds de grootste inspiratiebronnen. Dit blijkt uit de Smart Food Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder 7.000 Nederlanders. […]