Overzicht

Multiscope app voor mobiel marktonderzoek live

  • 18 oktober 2016
De Multiscope app voor mobiel marktonderzoek is nu te downloaden in de Play Store (Android) en de App store (iOS). Na uitgebreide testen en diverse pilots bereiken we hiermee een nieuwe mijlpaal. Mobiel marktonderzoek met Multiscope geeft organisaties de mogelijkheid om mening en gedrag van consumenten aan elkaar te koppelen. Direct feedback na een bezoek […]

Nederlanders zijn anders gaan denken over eten

  • 11 oktober 2016
De wijze waarop consumenten omgaan met hun eten en drinken is het laatste jaar veranderd. Zes op de tien (58%) consumenten gaan anders met eten en drinken om dan 12 maanden geleden. Bijvoorbeeld door meer aandacht te hebben voor de herkomst of meer waarde hechten aan gezonde voeding. Geen verschil tussen mannen en vrouwen Hierin […]

Eén op de tien vrouwen leest foodblogs

  • 4 oktober 2016
Inspiratie opdoen voor nieuwe recepten via online kanalen is in opkomst. Vooral bij vrouwen zijn foodblogs en -vlogs populair aan het worden. Inspiratie opdoen verloopt nu nog vooral via traditionele kanalen. Kookboeken en gratis winkelmagazines zijn nog steeds de grootste inspiratiebronnen. Dit blijkt uit de Smart Food Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder 7.000 Nederlanders. […]

2 miljoen online boodschappers in 2017

  • 22 september 2016
Ruim één op de zes Nederlanders koopt in 2017 eten en drinken bij een online supermarkt. Het merendeel van de boodschappen doen consumenten nog steeds in de fysieke supermarkt. In de nabije toekomst zal dit nog steeds het geval zijn. De grootste omzetgroei zit echter in het online supermarktkanaal. Naar verwachting stijgt in 2017 de […]

Nuvema landelijk nieuws dankzij Marktpeiler

  • 20 september 2016
Nuvema is een bekende aanbieder van uitvaartverzekeringen en maakt al een aantal jaar gebruik van de Marktpeiler, de maandelijkse omnibus van Multiscope. Nuvema weet met hedendaagse, trendy onderwerpen PR te genereren. Een voorbeeld is het Social Media Testament. Nuvema’s Social Media Testament Wat gebeurt er met je social media-profielen wanneer je komt te overlijden? Om […]

Nu beschikbaar: de Smart Food Monitor

  • 15 september 2016
Vanaf vandaag is de Smart Food Monitor verkrijgbaar bij Multiscope. De Smart Food Monitor is hét marktonderzoek naar cijfers en trends in food retail. Het rapport geeft inzicht in het consumptiegedrag en de toekomstverwachtingen van de consument. Alle distributiekanalen (at home, out of home en on the move) worden in het rapport besproken, zodat er een […]

Online alcohol bestellen is populair

  • 1 september 2016
Online eten en drinken bestellen bij een speciaalzaak begint aan terrein te winnen. Momenteel bestelt 16% van de consumenten wel eens bij een online speciaalzaak en 5% zelfs wekelijks. Alcoholische dranken worden veel online besteld. Gall.nl is het populairst. Dit blijkt uit de Smart Food Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder 7.000 Nederlanders. Alcohol bij […]

Uitnodiging voor mobiel onderzoek

  • 30 augustus 2016
Enkele weken geleden hebben we in een blog het startscherm van onze app voor mobiel marktonderzoek getoond. Inmiddels zijn we een aantal stappen verder in de ontwikkeling en is het mogelijk respondenten uit te nodigen voor onderzoek. Het uitnodigen voor deelname aan het onderzoek verloopt via de smartphone. Push bericht voor nieuwe vragenlijst Consumenten die […]

Binnenkort beschikbaar: Smart Food Monitor

  • 23 augustus 2016
Consumenten kunnen als nooit tevoren kiezen uit verschillende nieuwe aanbieders van eten en drinken, zoals bijvoorbeeld online supermarkten, maaltijdboxen, thuisrestaurants en – foodhallen. Waar en hoe? Waar koopt de consument nu haar eten en drinken? En waar doet de consument straks haar boodschappen? En wat zijn de belangrijkste verschillen tussen consumenten in de keuzes die […]