Overzicht

800.000 huishoudens smart in beveiliging en veiligheid

  • 20 april 2017
Bijna 800.000 Nederlandse huishoudens (11%) hebben slimme apparaten voor beveiliging & veiligheid in huis. Vooral IP en beveiligingscamera’s zijn populair. De grootste groeipotentie is voor slimme rook-, CO- en CO2-melders. Het bieden van een veilige woonomgeving voor de consument biedt kansen voor meer partijen dan enkel producenten van apparatuur. Partijen als KPN en Nuon proberen […]

Smart Home in Nederland bereikt 1 miljard euro

  • 30 maart 2017
Nederlandse consumenten hebben inmiddels €1 miljard besteed aan smart home apparaten. De productcategorie slimme huishoudelijke apparaten heeft hierin het grootste aandeel. Van alle smart home producten is de slimme thermostaat het apparaat met de hoogste marktwaarde. Dit blijkt uit de Smart Home Monitor 2017, een onderzoek van Multiscope onder 5.500 Nederlanders. Grootste aandeel van huishoudelijke […]

Laatste week early bird tarief Smart Home Monitor

  • 23 maart 2017
Volgende week donderdag (30 maart) lanceert Multiscope de Smart Home Monitor 2017. De Smart Home Monitor is hét marktonderzoek dat inzicht geeft in het bezit en gebruik van smart home consumentenproducten in Nederland. De cijfers en resultaten van bijna 20 smart home producten en meer dan 200 smart home merken zijn in dit onderzoek opgenomen. […]

Bijna 900.000 slimme thermostaten in Nederland

  • 9 maart 2017
Het aantal slimme thermostaten in Nederland is het afgelopen jaar gegroeid met 38% naar bijna 900.000 slimme thermostaten. Eén op de negen huishoudens heeft een slimme thermostaat in huis. Toon is nog steeds de onbetwiste marktleider. Dit blijkt uit de Smart Home Monitor 2017, een onderzoek van Multiscope onder 5.500 Nederlanders. Slimme thermostaat verovert Nederland […]

Smart Home Monitor 2017 verschijnt 30 maart

  • 2 maart 2017
Woont de Nederlandse consument in een digitale vesting of in een analoog paradijs? Multiscope deed wederom onderzoek naar Smart Home in Nederland. Wij presenteren de resultaten in de Smart Home Monitor 2017. Het rapport is 30 maart beschikbaar. Profiteer nu van het early bird tarief! Het onderzoek naar Smart Home in Nederland De Smart Home […]

Uw mobiele klantenpanel via Multiscope

  • 28 februari 2017
Zorgt uw klantenpanel altijd voor de gewenste inzichten? Responspercentages staan onder druk, jongeren zijn nauwelijks lid van het panel en er gaat snel meer dan een week voorbij voordat resultaten inzichtelijk zijn. Het resultaat is de mening van uw klant, maar geeft geen inzicht in daadwerkelijk gedrag van uw klanten. Een mobiel klantenpanel biedt de […]

Marktpeiler in het teken van digitaal lezen

  • 26 januari 2017
Je leest het vaak: Blendle, Bliyoo en andere aanbieders van digitaal lezen zijn ongekend populair. Maar is dat wel zo? Multiscope onderzoekt het via de Marktpeiler: een online marktonderzoek onder 1.000 Nederlanders. Februari thema Marktpeiler: digitaal lezen Op 6 februari start een nieuwe Marktpeiler met als thema: digitaal lezen. Ook jouw vraagstuk kan hierin meelopen. […]

Multiscope krijgt een 8,4!

  • 29 december 2016
Multiscope kijkt terug op een mooi jaar. In 2016 hebben we mobiel marktonderzoek geïntroduceerd. Het voorjaar stond in het teken van de ontwikkeling van de app. In het najaar hebben we het mobiele panel opgebouwd en de eerste projecten uitgevoerd. Daarnaast hebben we in 2016 drie rapporten uitgebracht. Namelijk de Smart Home Monitor, de Smart […]

Eén op de vier Nederlanders bezoekt Markthal Rotterdam

  • 29 november 2016
Markt- en foodhallen worden positief ontvangen in Nederland. Toch zijn de meeste bezoekers vooral nieuwsgierig en kijken ze alleen rond. Jongeren eten het vaakst bij een markt- of foodhal. De Markthal Rotterdam is de meest bezochte markthal van Nederland. Eén op de vier Nederlanders (23%) heeft weleens een bezoek gebracht aan deze hal. Dit blijkt […]