Overzicht

Volledig programma Smart Consumer Summit bekend

  • 15 juni 2016
We zijn trots om het volledige programma van de Smart Consumer Summit te presenteren. De sprekers van Curves, Eneco/Toon, ONVZ en Philips nemen je op 5 juli mee in de wereld van de Smart Consumer. De afsluiter in de Verkadefabriek in Den Bosch is Frank Meeuwsen van Triggi. Als oprichter van Lifehacking.nl en blogger van […]

Mobiel app onderzoek verandert onderzoeksland

  • 14 juni 2016
De smartphonepenetratie in Nederland ligt inmiddels boven 80%. Bij jongeren is dit zelfs meer dan 90% (bron: Smart Electronics Monitor). De smartphone heeft de manier van communiceren veranderd. Communicatie verloopt veelal via social media en instant messengers, als WhatsApp. E-mail wordt nauwelijks meer gebruikt als communicatiekanaal. Vooral jongeren zijn hierdoor moeilijk via e-mail bereikbaar. Ook […]

Candy Crush heeft 2 miljoen gebruikers

  • 9 juni 2016
Candy Crush is in Nederland met 2 miljoen gebruikers de meest gespeelde game op smartphones. Het is vooral populair bij vrouwen. Wordfeud is met 1,7 miljoen actieve gebruikers een succes bij ouderen. Nederlanders geven gemiddeld bijna 2 euro per maand uit aan games. Dit blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 1.349 Nederlanders. Candy Crush […]

Eneco, Philips, ONVZ en Curves op Smart Consumer Summit

  • 8 juni 2016
Multiscope organiseert op dinsdagmiddag 5 juli een exclusieve, gratis kennis- & inspiratiesessie: de Smart Consumer Summit. De middag staat in het teken van de veranderingen in het leven van de consument door technologische ontwikkelingen in smart home, smart health en smart media. In de Verkadefabriek in Den Bosch gaan we in op de cijfers en […]

Hoge interesse in slimme melders

  • 7 juni 2016
Nederlandse consumenten zien de toegevoegde waarde van slimme rook-, CO- en CO2-melders melders. Binnen de beveiliging- en veiligheidstoepassingen laat deze productgroep een opvallende groei zien. Eén op de tien consumenten (9%) wil slimme melders kopen. Consumenten zijn bereid flink te besteden Geïnteresseerde consumenten zijn bereid om tussen de 100 en 250 euro te besteden. Andere […]

Zijn wearables alleen iets voor mannen?

  • 1 juni 2016
Mannen registreren hun activiteit vaker met een wearable dan vrouwen. Zo monitort één op de twintig Nederlandse mannen activiteit met een hartslagmeter (5%), terwijl dit percentage onder vrouwen slechts 2% is. Ook sporthorloges, smartwatches en de fietscomputers zijn vaker in bezit van mannen dan van vrouwen. Biedt dit omzetkansen in de vrouwelijke doelgroep of moeten […]

Eén op de vier consumenten positief over smart home

  • 31 mei 2016
De toekomst is een huis met steeds meer smart home toepassingen. Een kwart van de consumenten (24%) is positief over deze ontwikkeling. De helft van de Nederlandse consumenten (49%) is gematigd positief over de (op)komst van smart home technologieën. Deze consumenten wachten rustig af welke toepassingen beschikbaar zijn en wat tegen die tijd de toegevoegde […]

Bijna negen op de tien jonge vrouwen met stressklachten

  • 26 mei 2016
Twee derde van de Nederlanders heeft stressklachten. Bij vrouwen tussen de 18 en 34 jaar is dit zelfs 85%. In Nederland gebruikt 4% een app om stressklachten te verminderen. Eén op de vijf Nederlanders heeft interesse om in de toekomst mentale gezondheid te monitoren met smart health toepassingen. Dit blijkt uit cijfers van de Smart […]

Philips grootste marktaandeel in smart home producten

  • 25 mei 2016
In Nederlandse huishoudens is smart home vooral gericht op verlichten en verwarmen. Dit beeld komt overeen met de top vijf van meest populaire smart home merken. Philips heeft het grootste marktaandeel (14%). Dit is te danken aan de Philips Hue lampen en schakelaars. Daarnaast zijn Toon (9%), KlikAanKlikUit (4%), Nefit (4%) en ICY (E-thermostaat) (2%) […]