Overzicht

Dé marktinformatie over een gezond Nederland

  • 3 januari 2024
De Healthy Lifestyle Monitor is een diepgaand onderzoek naar de Nederlandse leefstijl en de markt hieromheen. Het rapport kijkt naar sportgedrag, bewuste voedingskeuzes, maatregelen om af te vallen, vitaminegebruik, mineralen en kruidenpreparaten en zelfmeting van de gezondheid. Sinds de introductie van dit rapport hebben we via nieuwsberichten en blogs al enige informatie vrijgegeven. Deze brengen […]

Winnaar e-bike 2023 bekend!

  • 22 december 2023
Multiscope voert een doorlopend onderzoek uit naar onderhoud van auto’s. Iedere maand maken deelnemers kans op diverse prijzen en per kwartaal worden de winnaars gekozen. Een paar weken geleden was het zover! We mochten de heer Kamps uit Schijndel bij ons op kantoor blij maken met een splinternieuwe Stella e-bike. Dank voor uw deelname en […]

E-learning markt gedaald naar €2,5 miljard

  • 12 december 2023
De Nederlandse markt voor e-learning daalde van €3,8 miljard naar €2,5 miljard. Cursisten die het afgelopen jaar een online opleiding volgden, besteedden daar gemiddeld €811 aan. In totaal volgden 3,1 miljoen cursisten een opleiding. Vergeleken met 2021 financierde de overheid deze opleidingen vaker (+10%-punt). Dit blijkt uit de derde editie van de E-Learning Monitor, een […]

Bezoekersfrequentie grootste hotelketens is 2,2

  • 8 december 2023
Nederlandse hotelbezoekers gingen in de afgelopen drie jaar gemiddeld 2,2 keer naar eenzelfde hotelketen. 74% van de hotelbezoekers is van plan om nogmaals dezelfde hotelketen te bezoeken. Van der Valk scoort het hoogst op intentie (86%) om terug te keren en op bezoekfrequentie (2,8). Vier partijen scoren laag op bezoekfrequentie maar hoog op intentie. Dit […]

Marktonderzoek als versneller van productinnovatie

  • 7 december 2023
De overgrote meerderheid van nieuwe producten of diensten mislukt. In een vorige blog liet ik een slagveld van mislukte introducties zien en ging ik dieper in op de belangrijkste oorzaken. Een verkeerde prijsstelling, niet voldoen aan klantbehoeften, een te late marktintroductie en te veel positiviteit zijn de belangrijkste valkuilen. In mijn ogen biedt gedegen marktonderzoek […]

30-jarig jubileum

  • 1 december 2023
Vandaag viert Multiscope haar dertigjarig jubileum. We doen dit samen met onze klanten, relaties, (ex) werknemers, familie en vrienden. We kijken terug op een rijke historie aan innovatie binnen de marktonderzoeksindustrie.  Zo waren we in 1996 één van de eerste bureau’s die online marktonderzoek uitvoerden, deden we in 1999 de eerste website bereiksmetingen en bouwden […]

Geld verdienen met (gebakken) lucht?

  • 1 december 2023
In de tweede aflevering van de Innoshow pakken Liza Heslenfeld, Sven de Bruijn en Tom Bastian de prikkelende vraag op: Is het mogelijk om geld te verdienen met (gebakken) lucht? Ze delen hun inzichten over de innovaties ‘air up’ en ‘Stanley Quencher’, beide gericht op de evolutie van drinken. Verder in deze show aandacht voor […]

Geboekte reizen, bestedingen en NPS in de Nationale Benchmark Vakantieplatformen

  • 21 november 2023
Vandaag lanceert Multiscope het nieuwe rapport: de Nationale Benchmark Vakantieplatformen. Dit is een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, boekingen, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor vakantieplatformen. Wat kunt u verwachten? Vakantieplatformen hebben in het afgelopen decennium een stormachtige groei doorgemaakt en bieden een antwoord op de groeiende informatiebehoefte. De consument regelt steeds […]

Sportaanbieder wordt populairder

  • 16 november 2023
Het aantal Nederlanders dat wekelijks sport bij een sportaanbieder, is gestegen van 5,1 miljoen in 2022 naar 5,8 miljoen in 2023. Nederlanders die zelfstandig sporten kiezen hier met name voor zodat ze zelf kunnen inplannen wanneer ze sporten (69%). Fitness is met 2,8 miljoen leden de grootste georganiseerde sport in Nederland. Dit blijkt uit de […]