Omschrijving

Met ruim twee miljard euro omzet, 10 miljoen actieve klanten en 1.800 werknemers is bol.com de grootste e-commerce retailer van Nederland. Sinds 2015 voeren we voor bol.com een jaarlijks klanttevredenheidsonderzoek uit in Nederland en België.

De basis van het onderzoek is een NPS-meting voor het merk bol.com en een twintigtal directe concurrenten. De Net Promoter Score (NPS) is een belangrijke indicator voor klanttevredenheid en klantloyaliteit. Hoe hoger deze score, hoe tevredener en loyaler klanten en gebruikers zijn. Centraal staat de vraag hoe waarschijnlijk het is dat klanten het bedrijf of merk zouden aanbevelen aan anderen.

In het onderzoek worden naast de NPS score ook vragen over de service en levering meegenomen. De data uit het onderzoek zijn voor het management van bol.com een belangrijke bron van informatie over de concurrentie. De positie van het bedrijf ten opzichte van de concurrentie en de ontwikkelingen in de tijd worden er in één oogopslag duidelijk mee.

Details

  • Klantbol.com
  • Jaar2015-2019
  • TypeKlanttevredenheidsonderzoek
  • DoelgroepNederlandse en Belgische consumenten
  • Websitebol.com