Communicatieonderzoek

Goede communicatie is belangrijk. Zonder goede communicatie komt uw boodschap niet aan bij uw doelgroep en boekt u niet het gewenste resultaat. Communicatie slaagt pas als u de juiste informatie, de juiste toon en de juiste kanalen gebruikt. Bij het samenstellen van uw communicatiebeleid gaat veel op gevoel. Door middel van een communicatieonderzoek weet u of de juiste keuzes gemaakt heeft. Want de hoge kosten die communicatie-uitingen met zich meebrengen moeten natuurlijk wel terugverdiend worden.

Bij een communicatieonderzoek komen alle communicatie-uitingen die u gedaan heeft aan het licht. Dus alles wat via advertenties in dag- of weekbladen, internet, uw verpakkingen of andere kanalen verspreid is. Het doel van het onderzoek is nagaan of u uw doelgroep heeft bereikt.

De resultaten van het onderzoek tonen de effectiviteit van uw communicatie-uitingen, hiermee kan specifiek worden aangegeven hoe de doelgroep het beste te bereiken is, welke toon u moet gebruiken en welke informatie men belangrijk vindt. U kunt communicatieonderzoek niet alleen inzetten voor uw marketingcommunicatie, maar ook voor bijvoorbeeld uw interne communicatie, arbeidscommunicatie en uw communicatie-uitingen omtrent PR.

Portfolio

Accenture
Bol.com
Bovag
Eneco
Holland Casino
Jaarbeurs
Jan Linders
KNHB
Lewis
MKB Nederland
Pearle
De Persgroep
postnl
prins
pwc
Liza Heslenfeld

Meer informatie?

Neem bij vragen contact met mij op via e-mail of telefoon. Ik help u graag verder!

Liza Heslenfeld

liza@multiscope.nl