Concurrentieonderzoek

Voor iedere organisatie is het belangrijk te weten wat de sterke punten zijn ten opzichte van uw concurrenten. Hierop kunt u uw marketingactiviteiten afstemmen en een voorsprong opbouwen (of behouden) op deze concurrenten.

Om achter de sterke punten van uw concurrenten te komen, voert u een concurrentieonderzoek uit. Via het consumentenpanel of B2B panel van Multiscope bekijkt u wie de doelgroep ziet als uw belangrijkste concurrenten. Daarnaast vragen we ze waarop ze hun keuze voor u of uw concurrent bepalen en op welke punten u beter of minder goed scoort ten opzichte van de concurrenten.

We meten dit op verschillende niveaus. Wilt u weten welke producten van de concurrent het beste aanslaan bij de consument? Of vergelijkt u liever de reclamecampagne van uw concurrenten met die van u zelf? Waar u ook voor kiest, het consumentenpanel van Multiscope is bereid antwoord te geven op uw vragen.

Door een concurrentieonderzoek te combineren met een positioneringsonderzoek heeft u naast de sterke en zwakke punten van uw concurrenten ook in kaart op welke manier u zich het best kunt profileren richting de consument. Deze inzichten geven u belangrijke informatie voor bijvoorbeeld het opzetten van communicatie-campagnes.

Portfolio

Accenture
Bol.com
Bovag
Eneco
Holland Casino
Jaarbeurs
Jan Linders
KNHB
Lewis
MKB Nederland
Pearle
De Persgroep
postnl
prins
pwc
Liza Heslenfeld

Meer informatie?

Neem bij vragen contact met mij op via e-mail of telefoon. Ik help u graag verder!

Liza Heslenfeld

liza@multiscope.nl