Overzicht

De gezondheid van Nederlanders onder de loep

  • 26 juli 2024
Vandaag introduceren we de derde editie van de Healthy Lifestyle Monitor. Dit rapport is een grootschalig onderzoek naar naar beweging, voeding, supplementen, stress en ontspanning in Nederland. In het onderzoek zijn 5.305 respondenten van 18 jaar en ouder ondervraagd, representatief voor de Nederlandse bevolking. Het bevat de meest recente informatie over de marktomvang, producten, merken, retailers, […]

Prestaties van de grootste restaurantketens in Nederland

  • 24 juli 2024
Vandaag introduceren we de tweede editie van de Nationale Benchmark Restaurantketens. Dit rapport is een grootschalig onderzoek onder meer dan 5.000 consumenten en bevat de meest recente informatie over reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor restaurantketens. Wat kunt u verwachten? Ketenvorming, standaardisatie en het opbouwen van een sterk merk behoren tot […]

Bezit elektrische scooters stagneert

  • 19 juli 2024
Slechts 1% van Nederland was in 2023 in het bezit van een elektrische scooter. Het bezit van elektrische scooters stagneert. Gemiddeld kost een nieuwe e-scooter €2.588. De markt voor elektrische scooters bedraagt in totaal €387 miljoen. Dit blijkt uit de E-bike Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.500 Nederlanders. 1% bezit elektrische scooter […]

Service belangrijk voor klanten banken

  • 18 juli 2024
Nederlanders die klant zijn bij een bank vinden de ‘beste service’ (53%) duidelijk belangrijker dan de waardestrategieën ‘beste product’ of ‘laagste prijs’. In de beleggingssector verkiezen de meeste consumenten ‘beste product’ (52%) als belangrijkste waardestrategie. De marktwensen zijn meer verdeeld binnen de hypotheeksector. Dit blijkt uit Uitblinkers Financiële Sector, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder […]

86% klanten wil bij huidige energieleverancier blijven

  • 16 juli 2024
Ruim 86% van de klanten wil bij hun huidige energieleverancier blijven. Huishoudens zijn gemiddeld ruim negen jaar klant. Eneco heeft de langste klanthistorie, terwijl ANWB Energie de hoogste score behaalt op klantbehoud. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Energieleveranciers, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 6.400 Nederlanders. Loyaliteitsmatrix De klanthistorie en de intentie om […]

1,7 miljoen Nederlanders gebruiken sportsupplementen

  • 11 juli 2024
Nederland telt 1,7 miljoen Nederlanders die gebruikmaken van sportsupplementen. Jongeren vormen de grootste groep. Eiwitten en creatine zijn de meestgebruikte supplementen en XXL Nutrition is het populairste merk. Dit blijkt uit de Healthy Lifestyle Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.300 Nederlanders. Vooral populair onder jongeren Ruim 1,7 miljoen Nederlanders gebruikten het afgelopen […]

Google voornaamste informatiebron woningverduurzaming

  • 10 juli 2024
Bijna twee derde van de Nederlanders (63%) die hun woning verduurzaamden, verdiept zich hier vooraf in. Google is hiervoor de populairste informatiebron (19%). YouTube is vooral populair onder jongeren. Dit blijkt uit Duurzaam Wonen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 6.000 Nederlanders. 63% verdiept zich in verduurzaming Bijna twee derde (63%) van de Nederlanders […]

Smart home markt groeit naar €6,3 miljard

  • 9 juli 2024
De smart home markt groeide in een jaar van €5,8 miljard naar €6,3 miljard. Ook steeg het bezit van slimme apparaten naar 61% van de huishoudens. Deze apparaten komen duidelijk vaker voor in koopwoningen dan in huurwoningen. Dit blijkt uit de achtste editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim […]

TV grootste reclamekanaal autoverzekeraars

  • 5 juli 2024
TV is het grootste reclamekanaal (49%) voor autoverzekeraars. Reclame van Allianz Direct bereikt de meeste Nederlandse automobilisten. Personen van 50 jaar of ouder zien de reclames van autoverzekeraars duidelijk vaker. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Autoverzekeringen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.200 Nederlanders. Reclame op TV grootste bereik TV is met 49% […]