Overzicht

30-jarig jubileum

  • 1 december 2023
Vandaag viert Multiscope haar dertigjarig jubileum. We doen dit samen met onze klanten, relaties, (ex) werknemers, familie en vrienden. We kijken terug op een rijke historie aan innovatie binnen de marktonderzoeksindustrie.  Zo waren we in 1996 één van de eerste bureau’s die online marktonderzoek uitvoerden, deden we in 1999 de eerste website bereiksmetingen en bouwden […]

Geld verdienen met (gebakken) lucht?

  • 1 december 2023
In de tweede aflevering van de Innoshow pakken Liza Heslenfeld, Sven de Bruijn en Tom Bastian de prikkelende vraag op: Is het mogelijk om geld te verdienen met (gebakken) lucht? Ze delen hun inzichten over de innovaties ‘air up’ en ‘Stanley Quencher’, beide gericht op de evolutie van drinken. Verder in deze show aandacht voor […]

Geboekte reizen, bestedingen en NPS in de Nationale Benchmark Vakantieplatformen

  • 21 november 2023
Vandaag lanceert Multiscope het nieuwe rapport: de Nationale Benchmark Vakantieplatformen. Dit is een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, boekingen, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor vakantieplatformen. Wat kunt u verwachten? Vakantieplatformen hebben in het afgelopen decennium een stormachtige groei doorgemaakt en bieden een antwoord op de groeiende informatiebehoefte. De consument regelt steeds […]

Sportaanbieder wordt populairder

  • 16 november 2023
Het aantal Nederlanders dat wekelijks sport bij een sportaanbieder, is gestegen van 5,1 miljoen in 2022 naar 5,8 miljoen in 2023. Nederlanders die zelfstandig sporten kiezen hier met name voor zodat ze zelf kunnen inplannen wanneer ze sporten (69%). Fitness is met 2,8 miljoen leden de grootste georganiseerde sport in Nederland. Dit blijkt uit de […]

De wereld van touroperators in kaart

  • 15 november 2023
Vandaag lanceert Multiscope het vierde rapport uit een reeks nieuwe benchmark onderzoeken: de Nationale Benchmark Touroperators. Dit is een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, boekingen, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor touroperators. Wat kunt u verwachten? Na een aantal magere coronajaren, concurrentie van online reisbureaus en consolidaties in de markt is er […]

Innovatie maakt het verschil tussen leiders en volgers

  • 14 november 2023
Plop, we zijn los. In deze allereerste episode van de Multiscope Innoshow bespreken host Rick Kivit en gast John Kivit (Multiscope) wat de Innoshow is, wat er zo moeilijk is aan innoveren, waar het meestal fout gaat en wat je kunt doen om je succes te optimaliseren. Want wist je dat er maar liefst 3000 […]

Helft Nederlanders boekt via vakantieplatform

  • 9 november 2023
Bijna de helft van de Nederlanders van 18 jaar en ouder boekte in de afgelopen drie jaar een vakantie via een vakantieplatform (49%). Dat zijn 7,2 miljoen Nederlanders. Het aanbod (64%) is de belangrijkste reden om te kiezen voor een bepaalde partij. Booking.com is duidelijk het populairste vakantieplatform (34%). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark […]

76% klanten heeft intentie om terug te keren bij touroperator

  • 2 november 2023
Ruim driekwart van de klanten van touroperators heeft de intentie om nog een reis te boeken bij dezelfde partij. De frequentie waarmee men reizen boekt bij dezelfde partij ligt op 1,6. TUI scoort hoger dan gemiddeld op de frequentie (1,88) en intentie (77%). Aanbieders van intercontinentale reizen scoren lager dan gemiddeld op frequentie. Dit blijkt […]

Locatie belangrijkste reden voor keuze restaurantketen

  • 31 oktober 2023
Bezoekers van restaurantketens laten de keuze voor een keten voornamelijk afhangen van ‘de locatie’ (40%), ‘het aanbod’ (34%) en ‘de kwaliteit’ (30%). ‘Duurzaamheid’, ‘aftersales’ en ‘veiligheid’ (ieder 1%) zijn de minst belangrijke keuzeredenen. Het aanbod van een restaurantketen blijkt belangrijker voor 18- tot 34-jarigen (44%) dan de locatie (31%). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark […]