Overzicht

ZLM Verzekeringen hoogste score op ‘beste service’

  • 6 december 2024
ZLM Verzekeringen scoort van alle verzekeraars het hoogst op de waardestrategie ‘beste service’. Toch wordt deze waardestrategie het minst belangrijk gevonden door consumenten. Van alle typen verzekeringen scoren reisverzekeringen het best op deze waardestrategie. Dit blijkt uit Uitblinkers Verzekeraars, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders. ZLM Verzekeringen hoogste score ZLM Verzekeringen scoort […]

31% Nederlanders gebruikt producten voor betere slaap

  • 5 december 2024
Bijna een derde (31%) van de Nederlanders gebruikt één of meerdere producten om beter te slapen. Eén op de tien gebruikt oordopjes. Mannen en 50-plussers beoordelen hun slaapkwaliteit hoger dan vrouwen en jongere leeftijdsgroepen. Slaapmaskers zijn populairder onder vrouwen. Dit blijkt uit de Healthy Lifestyle Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.300 Nederlanders. […]

Een blik op de wereld van touroperators

  • 2 december 2024
Vandaag lanceert Multiscope de nieuwe editie van de Nationale Benchmark Touroperators, een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, geboekte reizen, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor touroperators. Voor dit onderzoek zijn de antwoorden van bijna 6.600 respondenten geanalyseerd. Wat kunt u verwachten? Na een aantal magere coronajaren, concurrentie van online reisbureaus en consolidaties […]

Scores van vakantieplatformen in één benchmark rapport

  • 29 november 2024
Vandaag lanceert Multiscope de tweede editie van de Nationale Benchmark Vakantieplatformen. Een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor vakantieplatformen. Voor dit onderzoek zijn de antwoorden van bijna 5.200 respondenten geanalyseerd. Wat kunt u verwachten? Vakantieplatformen hebben in het afgelopen decennium een stormachtige groei doorgemaakt en bieden […]

Attractieparken en dierentuinen vergeleken op 14 prestatie-indicatoren

  • 27 november 2024
In april is de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen uitgekomen. Dit rapport vergelijkt de grootste attractieparken en dierentuinen van Nederland aan de hand van maar liefst 14 prestatie-indicatoren. Hiermee kunnen we niet alleen de algehele populariteit meten, maar ook de prestaties op belangrijke indicatoren in de gehele ‘brand funnel’ vergelijken. Sinds de lancering van dit rapport […]

De Efteling bekendste attractiepark van Nederland

  • 26 november 2024
De Efteling (95%) heeft de hoogste naamsbekendheid van alle attractieparken, dierentuinen en aquaria. Maar liefst 71% van de Nederlanders noemt de partij spontaan. De gemiddelde geholpen naamsbekendheid binnen deze sector is 55%. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 6.000 Nederlanders. De Efteling hoogste TOMA De […]

Van der Valk bekendste hotelketen in Nederland

  • 25 november 2024
Van alle hotelketens scoort Van der Valk het hoogst op zowel TOMA (39%) als geholpen naamsbekendheid (89%). Fletcher Hotels staat met een TOMA van 15% en een geholpen naamsbekendheid van 82% consistent op de tweede plaats. Corendon is het bekendst onder jongeren. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Hotelketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder […]

Hét onderzoek naar de optimale positionering van financiële dienstverleners

  • 22 november 2024
Uitblinkers Financiële Sector is een onderzoek naar organisaties in de financiële sector met de beste positionering. Het onderzoek geeft een compleet overzicht van de markt met als basis een grootschalig onderzoek onder ruim 5.200 consumenten. In het rapport worden de marktposities van meer dan 50 banken, hypotheekadviseurs en -verstrekkers, kredietverstrekkers en beleggingspartijen met elkaar vergeleken […]

Van koffieprut tot eindproduct

  • 19 november 2024
In deze aflevering van de Innoshow staat koffiedik centraal. Waar koffiedik vaak als afval wordt beschouwd, ziet Lisanne Addink-Dölle van Coffee Based het als een waardevolle grondstof. Ze vertelt over de innovatieve producten die haar bedrijf maakt van koffiedik, de voordelen van deze duurzame aanpak én ze geeft een inkijkje in de toekomstplannen van Coffee Based. Ontdek hoe koffiedik […]