Overzicht

Woonwinkels scoren slecht op ‘beste service’

  • 22 oktober 2024
Woonwinkels scoren van alle subbranches binnen de woonbranche het slechtst op de waardestrategie ‘beste service’. Hubo heeft de hoogste score van alle partijen in de woonbranche. Er bestaat een positief verband tussen de score op ‘beste product’ en ‘geloofwaardigheid’. Dit blijkt uit Uitblinkers Woonbranche, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.700 Nederlanders. Service belangrijk […]

810 duizend potentiële nieuwe gebruikers slimme verlichting

  • 21 oktober 2024
Een kwart (25%) van de Nederlandse huishoudens geeft aan binnen een jaar slimme verlichting aan te willen schaffen. Gemak en comfort (52%) is de belangrijkste reden om slimme verlichting aan te schaffen. Dit blijkt uit de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.400 Nederlanders. Verwacht aantal bezitters 3,8 miljoen Bijna 2,1 […]

HEMA grootste reclamebereik kledingwinkels Nederland

  • 18 oktober 2024
TV is het grootste reclamekanaal (29%) voor kledingwinkels in Nederland. Reclame van HEMA bereikt de meeste Nederlandse consumenten (36%). Het reclamebereik van bol is het grootst van alle kledingwinkels en -webshops onder personen tussen de 18 en 34 jaar oud. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Kledingwinkels, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.200 […]

De ontwikkelingen op gebied van duurzaam wonen

  • 16 oktober 2024
In februari is de vierde editie van het Duurzaam Wonen rapport uitgekomen. Dit rapport geeft inzicht in behoefte, bestedingen, bezit, houding, intentie en kennis op het gebied van duurzaam wonen in Nederland. De cijfers en resultaten van meer dan 50 duurzame producten, aanpassingen, merken en aankoopkanalen staan in dit onderzoek. Sinds de lancering van dit rapport […]

Eazie heeft hoogste NPS fastfoodketens (+73)

  • 15 oktober 2024
Eazie (+73) heeft de hoogste klanttevredenheid onder de grootste fastfoodketens in Nederland. Gemiddeld scoort een fastfoodketen een NPS van +30. Restaria heeft de laagste NPS (+1). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Fastfoodketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 7.200 Nederlanders. Gemiddelde NPS is +30 De Europese Net Promoter Score (NPS)1 meet de klanttevredenheid […]

Lancering nieuw onderzoek fastfoodmarkt

  • 11 oktober 2024
Vandaag lanceert Multiscope een nieuw rapport: de Nationale Benchmark Fastfoodketens, een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor fastfoodketens. Voor dit onderzoek zijn de antwoorden van bijna 7.200 respondenten geanalyseerd. Wat kunt u verwachten? Het aantal fastfoodzaken is in de afgelopen vijf jaar sterk gegroeid. Gevestigde ketens breiden […]

Zuinige Nederlander investeert in duurzaamheid

  • 10 oktober 2024
Nederlanders besteedden in 2023 €14 miljard aan woningverduurzaming. Motivaties zijn het milieu, geldbesparing en woongenot. De meeste aanpassingen zijn gedaan aan verlichting en isolatie. De verwachte besteding in 2024 bedraagt €5,6 miljard. Dit blijkt uit de vierde editie van Duurzaam Wonen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 6.000 Nederlanders. Hoofdredenen zijn milieu, geldbesparing en […]

Alles over de prestaties van koffie- en lunchketens in Nederland

  • 7 oktober 2024
Vandaag lanceert Multiscope een nieuw rapport: de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor koffie- en lunchketens. Voor dit onderzoek zijn de antwoorden van bijna 5.000 respondenten geanalyseerd. Wat kunt u verwachten? Het aantal koffiezaken en lunchrooms is in de afgelopen vijf […]

Tevredenheid over Nederlandse hotelketens licht gedaald

  • 24 september 2024
De gemiddelde tevredenheid over Nederlandse hotelketens daalde het afgelopen jaar licht van +49 naar +47. WestCord Hotels heeft de hoogste NPS (+84). Ruim zeven op de tien hotelbezoekers hebben de intentie om terug te keren bij een hotelketen. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Hotelketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.000 Nederlanders. Gemiddelde […]