Klanttevredenheidsonderzoek

Het succes van uw bedrijf wordt bepaald door de tevredenheid van uw klanten. Tevreden klanten zullen bij u terugkeren en kunnen zorgen voor positieve mond-tot-mond reclame. Met een klanttevredenheidsonderzoek komt u te weten hoe tevreden klanten zijn over uw diensten of producten, hoe loyaal ze zijn en waar klanten tevreden of niet tevreden over zijn.

Onderzoeksmethode

In de basis zijn er drie verschillende methodieken om de klanttevredenheid met online vragenlijsten te meten:

  1. Net Promotor Score (NPS) – Hoe loyaal zijn uw klanten?
  2. Customer Satisfaction Score (CSAT) – Hoe tevreden zijn uw klanten?
  3. Customer Effort Score (CES) – Hoeveel moeite moeten uw klanten doen om hun doelen te bereiken?

Deze methodieken brengen verschillende facetten van klanttevredenheid in kaart en vullen elkaar vaak ook aan. Samen met u kijken we welke methodiek(en) het beste aansluiten bij uw wensen en maken we een vragenlijst op maat. Voor meer inhoudelijke informatie over klanttevredenheidsonderzoek en de verschillende methodieken kunt u het kennisdocument raadplegen.

Wat levert het op?

Met een klanttevredenheidsonderzoek krijgt u een beeld van hoe tevreden uw klanten zijn en welk aandeel loyaal is. Belangrijker nog is dat u inzicht krijgt in uw verbeterpunten. Met deze inzichten kunt u veranderingen doorvoeren die ervoor zorgen dat de klantervaring nog beter wordt.

Ook het herhalen van klanttevredenheidsonderzoek is waardevol. Dit kan namelijk inzicht geven in het succes van de doorgevoerde veranderingen en kan nieuwe problemen identificeren die in de toekomst kunnen ontstaan.

Wilt u uw klantervaringen optimaliseren? Wij voeren een klanttevredenheidsonderzoek uit vanaf €3.000. Samen met u ontwikkelen we een vragenlijst die leidt tot de gewenste inzichten en concrete resultaten. Neem contact op voor vrijblijvend advies of vraag een offerte aan.

Portfolio

Accenture
Bol.com
Bovag
Eneco
Holland Casino
Jaarbeurs
Jan Linders
KNHB
Lewis
MKB Nederland
Pearle
De Persgroep
postnl
prins
pwc
Liza Heslenfeld

Meer informatie?

Neem bij vragen contact met mij op via e-mail of telefoon. Ik help u graag verder!

Liza Heslenfeld

liza@multiscope.nl