Overzicht

Winnaars eerste kwartaal 2024!

  • 5 juli 2024
In samenwerking met de BOVAG en de RAI voert Multiscope een doorlopend onderzoek uit naar onderhoud van auto’s. Iedere maand maken deelnemers kans op diverse prijzen en per kwartaal worden de winnaars gekozen. De winnaars voor het eerste kwartaal zijn bekend: Tankpas (€100) Dhr. de Vries Dhr. Klasen uit Bussum Dhr. Keulen Waardebon Ticketmaster (€200) […]

Meer grip op retouren

  • 3 juli 2024
Ben je ondernemer en heb je een webwinkel? Dan heb je soms te maken met retouren. De focus van de achttiende aflevering van de Innoshow met Marijn Prijs is dit retourproces. En dan met name het platform wat gebouwd is om dit proces zo goed en eenvoudig mogelijk te maken: Returnless. In de Innoshow legt Marijn uit wat […]

Energieprijzen energieleveranciers belangrijker dan duurzame energie

  • 1 juli 2024
Nederlandse huishoudens kiezen voornamelijk voor een energieleverancier vanwege de prijs (53%). Duurzame energie (19%) is minder belangrijk. Duurzaamheid vormt een belangrijkere motivatie voor 18- tot 34-jarigen (23%) dan voor 35- tot 49-jarigen (19%) en 50-plussers (18%). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Energieleveranciers, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 6.400 Nederlanders. 53% kiest voor […]

Uitgebreid marktoverzicht van vakantieplatformen in Nederland

  • 25 juni 2024
De Nationale Benchmark Vakantieplatformen is een grootschalig onderzoek naar onder andere naamsbekendheid, besteding en NPS in de markt voor vakantieplatformen in Nederland. De Nationale Benchmark Vakantieplatformen vergelijkt de grootste vakantieplatformen aan de hand van maar liefst 14 prestatie-indicatoren. Hiermee kunnen we niet alleen de algehele populariteit meten, maar ook de prestaties op belangrijke indicatoren in de […]

Locatie belangrijkste keuzereden bezoek dagattractie

  • 21 juni 2024
De ‘locatie’ van een attractiepark, dierentuin of aquarium is voor Nederlanders de belangrijkste keuzereden voor een bezoek (59%). Als tweede keuzereden noemen consumenten ‘sfeer’ (48%), gevolgd door ‘aanbieding’ (38%). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 6.000 Nederlanders. Locatie nummer één keuzereden Maar liefst 59% van […]

De Hypotheker winnaar in onderzoek financiële sector

  • 18 juni 2024
De Hypotheker is de grote uitblinker in een onderzoek binnen de hypotheeksector. De partij scoort het hoogst op de waardestrategieën ‘beste proces’, ‘beste product’ en ‘beste service’ én heeft de beste positionering. Dit blijkt uit Uitblinkers Financiële Sector, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders. De Hypotheker beste positionering Een goede positionering moet […]

De fysieke winkel gaat winnen

  • 14 juni 2024
Hans van Tellingen heeft een duidelijke mening: stenen winkels gaan winnen. Maar hoe dan? Die vraag stelden wij hem in de zeventiende aflevering van de Innoshow. Hans vertelt hoe hij al jaren onderzoek doet in deze branche, wat er te lezen is in de boeken die hij heeft geschreven en wat volgens hem de toekomst is […]

Hét consumentenonderzoek in de branche voor touroperators

  • 14 juni 2024
Eind 2023 is de Nationale Benchmark Touroperators uitgekomen. Dit is een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de markt voor touroperators in Nederland. De Nationale Benchmark Touroperators vergelijkt de grootste touroperators van Nederland aan de hand van maar liefst 14 prestatie-indicatoren. Hiermee kunnen we niet alleen de algehele populariteit meten, maar ook […]

‘Beste product’ belangrijkst bij aankoop woonbranche

  • 13 juni 2024
Nederlanders vinden het ‘beste product’ het belangrijkst wanneer zij iets kopen bij een winkel in de woonbranche. Vergeleken met andere subbranches is service belangrijker in de keukenbranche. Prijs is belangrijker in de tuinbranche. Dit blijkt uit Uitblinkers Woonbranche, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 7.000 Nederlanders. ‘Beste product’ het belangrijkst De marktwensen brengen de […]