Overzicht

Gemak grootste motivatie voor product abonnement

  • 13 januari 2022
De belangrijkste driver voor Nederlanders om een product abonnement af te sluiten is gemak. Dit blijkt uit Product Abonnementen, een grootschalig onderzoek van Multiscope naar abonnementen op fysieke producten onder bijna 3.500 Nederlanders. Diverse redenen om product abonnement af te sluiten Nederlanders kunnen veel verschillende redenen noemen om een product abonnement af te sluiten. Er […]

Hoe vergroot u uw marktaandeel met marktonderzoek?

  • 4 januari 2022
Bijna ieder bedrijf stelt het zichzelf als doel: het marktaandeel laten groeien. Maar hoe doet u dat in een competitieve markt? Een belangrijke factor is de drijfveer van uw klanten om voor u of juist een concurrent te kiezen. Deze blog vertelt wat u moet weten en kunt doen om uw marktaandeel te vergroten. Inzicht […]

Kwart Nederlanders wil woning verduurzamen

  • 16 december 2021
26% van de Nederlanders heeft plannen om de woning in de komende twaalf maanden te verduurzamen. Men plant daarbij voornamelijk de installatie van LED-verlichting of het plaatsen van zonnepanelen. Nederlanders gaan naar verwachting bijna €4 miljard besteden aan woningverduurzaming. Dit blijkt uit Duurzaam Wonen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.000 Nederlanders. 2,1 miljoen […]

Zelfontwikkeling grootste motivatie voor online opleiding

  • 14 december 2021
Nederlanders volgen voornamelijk een online opleiding om zichzelf te ontwikkelen. De voornaamste drempels om online een opleiding te volgen zijn geen zin of behoefte hebben aan een online opleiding. Daarnaast worden kosten als drempel gezien. Vrouwen zien dit vaker als drempel dan mannen. Dit blijkt uit de E-Learning Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder […]

Het juiste antwoord voor iedere vraag

  • 2 december 2021
Het einde van het jaar is alweer in zicht. Heeft u grootse plannen voor het komend jaar, zoals de lancering van een nieuw product, een grote marketingcampagne of een bedrijfsfusie? Dan kan dat vragen oproepen waarop marktonderzoek u de antwoorden geeft. De afgelopen maanden heeft Multiscope haar onderzoeksdiensten uitgebreid, zodat we u nog beter van […]

E-bike Monitor 2021

  • 25 november 2021
Na een succesvolle eerste editie lanceert Multiscope in december 2021 een nieuwe E-Bike Monitor. Bent u benieuwd naar de meest recente cijfers over de grootte van de licht elektrische voertuigenmarkt in Nederland? Welke merken het grootste marktaandeel bezitten? En hoeveel mensen een verzekering hebben afgesloten? De E-bike monitor 2021 geeft u de meest recente inzichten. Bestel […]

Vier op de tien Nederlanders willen autovrije stadscentra

  • 23 november 2021
41% van de Nederlanders vindt dat stadscentra van grote steden alleen nog toegankelijk zouden moeten zijn voor fietsers en openbaar vervoer. Dit blijkt uit Smart Mobility, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 3.000 Nederlanders. Autovrije stadscentra populair onder gepensioneerden Opvallend is dat gepensioneerden vaker de voorkeur hebben voor een autovrij stadscentrum (48%) dan 18- […]

Microsoft Teams bij uitstek marktleider onder thuiswerkers

  • 21 november 2021
Microsoft Teams is de bekendste online communicatietool in Nederland. Ook wordt deze dienst zeer regelmatig gebruikt. Dit blijkt uit de Thuiswerk Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 3.000 Nederlanders in loondienst. Microsoft Teams bekendste dienst De online communicatietool Teams van Microsoft (88%) is onder thuiswerkers veruit het meest bekend. Deze dienst wordt gevolgd […]

NS en GO Sharing marktleiders in deelmobiliteit

  • 18 november 2021
Gebruikers van deelmobiliteit kiezen het vaakst voor een vervoermiddel van NS of GO Sharing. Kostenbesparing is de meest genoemde reden om gebruik te maken van een deelvoertuig. Jongeren hebben de meeste interesse in het gebruik van deelmobiliteit. Dit blijkt uit Smart Mobility, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 3.000 Nederlanders. Prominente positie voor NS […]