Overzicht

Multiscope krijgt een 8,4!

  • 29 december 2016
Multiscope kijkt terug op een mooi jaar. In 2016 hebben we mobiel marktonderzoek geïntroduceerd. Het voorjaar stond in het teken van de ontwikkeling van de app. In het najaar hebben we het mobiele panel opgebouwd en de eerste projecten uitgevoerd. Daarnaast hebben we in 2016 drie rapporten uitgebracht. Namelijk de Smart Home Monitor, de Smart […]

Eén op de vier Nederlanders bezoekt Markthal Rotterdam

  • 29 november 2016
Markt- en foodhallen worden positief ontvangen in Nederland. Toch zijn de meeste bezoekers vooral nieuwsgierig en kijken ze alleen rond. Jongeren eten het vaakst bij een markt- of foodhal. De Markthal Rotterdam is de meest bezochte markthal van Nederland. Eén op de vier Nederlanders (23%) heeft weleens een bezoek gebracht aan deze hal. Dit blijkt […]

Locatie als trigger voor mobiel marktonderzoek

  • 24 november 2016
De Multiscope app is vorige maand gelanceerd in de App Store (iOS) en de Google Play Store (Android). Inmiddels zijn duizenden gebruikers in de eerste weken geregistreerd en aan de slag met onderzoeken. Locatie als trigger Op basis van locatie worden onze gebruikers uitgenodigd voor een onderzoek. We kunnen hierdoor makkelijk vragen stellen over plekken […]

Checklist voor Marktonderzoek

  • 17 november 2016
Marktonderzoek maakt het mogelijk om de mening, houding of kennis van een afgebakende doelgroep in kaart te brengen. Dit is cruciaal bij het nemen van belangrijke beslissingen binnen iedere organisatie, van startups tot multinationals. Maar waar begin je en wat komt er allemaal kijken bij een marktonderzoek? Met behulp van de overzichtelijke checklist weet je […]

Een kijkje bij mensen thuis met mobiel onderzoek

  • 16 november 2016
De Multiscope app is inmiddels een aantal weken via de app stores te downloaden. Met de app benutten we de mogelijkheden van de smartphone. Zoals bijvoorbeeld de camera. Deze passen we toe in het onderzoek voor Jardin. Nederlandse tuinen in beeld In samenwerking met Jardin, producent van tuinmeubelen, heeft Multiscope een onderzoek gedaan naar de […]

Vier op de tien Nederlanders gebruiken supplementen

  • 8 november 2016
Voedingssupplementen zijn voor veel consumenten een aanvulling op hun dagelijkse voeding. Vier op de tien Nederlanders (40%) gebruiken voedingssupplementen. Gezondheid Het bevorderen van de algemene gezondheid (29%) is de belangrijkste reden om voedingssupplementen te gebruiken. Ook het verbeteren van de weerstand (23%) wordt genoemd als reden. Vrouwen gebruiken vaker voedingssupplementen (51%) dan mannen (30%). Methodiek […]

Eén op de drie huizen heeft geen rookmelder

  • 3 november 2016
Veiligheidsmelders zijn goed vertegenwoordigd in de Nederlandse huishoudens. Toch heeft ruim één op de drie (37%) huizen nog geen rook-, CO- en/of CO2-melder. Eén op de vijf melders is verbonden met het internet. Dit blijkt uit de Smart Home Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder 6.000 Nederlanders. Eén op de vijf melders is slim In […]

Multiscope introduceert: Food panel

  • 1 november 2016
De food retail branche is een veelzijdige en omvangrijke markt die volop in ontwikkeling is. Het is voor organisaties in deze branche belangrijk om de houding en gedrag van consumenten te onderzoeken bij belangrijke beslissingen. Het smart food panel van Multiscope is hiervoor een uitgelezen kans. Met ruim 7.500 leden beschikken we over een groep […]

Nederlanders kiezen voor producten met keurmerk

  • 20 oktober 2016
Keurmerken spelen bij zes op de tien (61%) Nederlanders een rol bij de keuze voor eten en drinken. Voor consumenten zijn keurmerken voor dierenwelzijn het belangrijkste. Max Havelaar is het bekendste keurmerk van Nederland. Dit blijkt uit de Smart Food Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder 7.000 Nederlanders. Dierenwelzijn belangrijkste keurmerk Keurmerken voor het welzijn […]