Markt

Video on demand verslaat tv

  • 18 juni 2019
Nederlanders zijn in het afgelopen jaar meer video on demand gaan kijken. Het aandeel in kijkminuten van video on demand (27%) is nu voor het eerst ook groter dan het aandeel van lineaire tv (24%). Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Media Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 3.600 Nederlanders. Miljarden […]

Slimme speakers in 500.000 huishoudens

  • 15 mei 2019
Bijna een half miljoen Nederlandse huishoudens hebben inmiddels een slimme speaker (6%). Een lage naamsbekendheid en onduidelijke toegevoegde waarde remmen een echte doorbraak bij consumenten nog wel. Dit blijkt uit de derde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 4.700 Nederlanders. Onbekend maakt onbemind De meeste consumenten zijn nog niet […]

Smart home markt groeit tot 1,7 miljard euro

  • 4 februari 2019
Nederlandse consumenten hebben inmiddels voor €1,7 miljard aan smart home apparaten in huis. De markt is in het afgelopen jaar explosief gegroeid met 70%. Dit blijkt uit de derde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 4.700 Nederlanders. Alle segmenten winnen terrein Op dit moment zijn 2,8 miljoen huishoudens in […]

Bijna helft cryptogeld zit in Bitcoin

  • 8 mei 2018
Nederlanders investeren het meeste geld in Bitcoin. Van het geld dat Nederlanders in cryptovaluta investeren, zit 43% in Bitcoin. Verder spreiden bezitters hun investering met name over Ethereum, Ripple en Litecoin. Bitcoin blijft in de toekomst de populairste munt om in te investeren. Dit blijkt uit de Cryptovaluta Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder 7.364 […]

Ruim 650.000 VR-brillen in Nederland

  • 10 april 2018
Vijf procent van de consumenten heeft een virtual reality bril in huis. Verreweg de meeste van deze brillen werken met een afzonderlijke smartphone als scherm. Met nieuwe toepassingen kan virtual reality de komende jaren verder groeien en een plek veroveren in de Nederlandse huiskamer. Dit blijkt uit de Smart Media Monitor, een marktonderzoek van Multiscope […]

Cryptobelegger houdt vertrouwen ondanks crash

  • 22 februari 2018
Sinds december daalde de koers van cryptomunten aanzienlijk. Ondanks de correctie is het aantal Nederlandse bezitters van cryptovaluta toch gelijk gebleven. Aan het eind van de koersval bezitten nog steeds ongeveer 865.000 Nederlanders (6,7%) één of meerdere munten. Dit blijkt uit de Cryptovaluta Monitor, een marktonderzoek van Multiscope naar betalen, beleggen en sparen in een […]

1,3 miljoen Nederlanders kijken game streams

  • 11 januari 2018
Tien procent van de Nederlanders kijkt naar game streams. Vooral bij 18 tot 35 jarigen is dit populair. Maar liefst een kwart (23%) van hen volgt de verrichtingen van andere gamers. Dit blijkt uit de recent verschenen Smart Media Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder 6.700 Nederlanders. League of Legends populairst De streams van League […]

Netflix domineert in video on demand

  • 21 december 2017
Nederlanders kijken bijna een half miljard minuten per dag naar Netflix. Het bedrijf heeft daarmee een derde van de kijktijd in video on demand in handen. Daarnaast blijkt video on demand, gemeten naar kijktijd, lineaire televisie inmiddels naar de kroon te steken. Dit blijkt uit de Smart Media Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder 6.700 […]

Vier op tien pakken elke dag impulsief tussendoortje

  • 27 juli 2017
Nederlanders zijn gek op tussendoortjes. Ruim negen op de tien Nederlanders (92%) eten dagelijks iets tussen de maaltijden door. Consumenten pakken een tussendoortje, omdat ze trek hebben in iets lekkers, honger hebben of uit gewoonte. Een tussendoortje eten ze vaak ongepland. Vier op de tien nemen dagelijks minstens één tussendoortje dat ze niet van plan […]