073-6212122

  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Data analyse
      • Data visualisatie
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
      • Begrippenlijst
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Autoverzekeringen
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Dagattracties
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Energieleveranciers
      • Fastfoodketens
      • Financiële Sector
      • Food
      • Foodretail
      • Health
    •   
      • Home
      • Hotelketens
      • Kids
      • Kledingwinkels
      • Koffie en Lunch
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Restaurantketens
      • Thuiswerk
      • Touroperators
      • Vakantieplatformen
      • Verzekeraars
      • Woonbranche
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Brand tracking
      • Campagne meting
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Doelgroeponderzoek
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago onderzoek
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
      • Merknaam testen
    •  
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • PR
      • Pretest onderzoek
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Representatief onderzoek
      • Sponsor effectmeting
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact
  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Data analyse
      • Data visualisatie
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
      • Begrippenlijst
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Autoverzekeringen
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Dagattracties
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Energieleveranciers
      • Fastfoodketens
      • Financiële Sector
      • Food
      • Foodretail
      • Health
    •   
      • Home
      • Hotelketens
      • Kids
      • Kledingwinkels
      • Koffie en Lunch
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Restaurantketens
      • Thuiswerk
      • Touroperators
      • Vakantieplatformen
      • Verzekeraars
      • Woonbranche
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Brand tracking
      • Campagne meting
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Doelgroeponderzoek
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago onderzoek
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
      • Merknaam testen
    •  
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • PR
      • Pretest onderzoek
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Representatief onderzoek
      • Sponsor effectmeting
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact

Overzicht

  • You are here:
  • Home
  • Behoefte aan vakantie onverminderd groot

Behoefte aan vakantie onverminderd groot

  • 14 april 2020

– Intentie om te reizen blijft ondanks coronacrisis –

De meerderheid (86%) van de Nederlanders die vakantieplannen had wil nog steeds op vakantie gaan zodra er weer een positief reisadvies is. De reisbehoefte is dus niet verdwenen door de coronacrisis. Opvallend is dat 39% het liefst naar Zuid-Europa reist zodra de beperkingen voorbij zijn. Dit blijkt uit een onderzoek van Multiscope in opdracht van stedentrip-expert time to momo.

Vrijwillige annulering vanwege coronavirus minimaal

Dat de reisbehoefte niet is verdwenen blijkt ook uit de annuleringen. Slechts 12% van de mensen die een reis gepland hadden geeft aan niet meer te willen reizen vanwege het coronavirus en daarom zelf geannuleerd te hebben. 41% was genoodzaakt om te annuleren en 47% wacht de ontwikkelingen nog even af en zet daarmee nog geen streep door de vakantieplannen.

Zuid-Europa blijft populaire vakantiebestemming

Hoewel de berichten vanuit Spanje en Italië nog weinig positief zijn, is het opvallend dat 39% van de potentiële vakantiegangers liefst naar Zuid-Europa reist zodra de reisbeperkingen voorbij zijn. 26% kiest voor een vakantie in eigen land en 16% in één van de buurlanden. De overige groep (19%) reist naar andere bestemmingen zodra dat mogelijk is.

Positief reisadvies bepalend voor vakantieplannen

Van iedereen die graag weer op vakantie wil in 2020 geeft de grootste groep aan zich pas te gaan oriënteren zodra de reisbeperkingen voorbij zijn. Maar de behoefte om er dan ook echt even tussenuit te gaan is groot. 44% wil één tot twee weken op vakantie gaan, 21% zelfs langer dan twee weken. Zodra de officiële instanties aangeven dat reizen is toegestaan geeft dat blijkbaar genoeg vertrouwen om weer op vakantie te gaan.

Reisbranche kijkt vooruit

De reisintentie is dus bij de meeste Nederlanders zeker niet verdwenen en dat biedt kansen voor de zwaar getroffen reisbranche, die op dit moment bezig is met een plan de campagne voor zodra de coronacrisis is bezworen. Zo ook stedentrip platform time to momo. “Zeker, dit is heel heftig, maar ik geloof in de veerkracht van mensen”, vertelt directeur René Bego. “We weten dat na een flinke crisis de reislust bij mensen gauw terugkeert. Voor nu is het zaak het hoofd koel te houden en plannen te maken voor als de reislust weer aanwakkert. Dan moeten wij er natuurlijk gewoon weer staan”.

Over Multiscope

Multiscope is een specialist in online marktonderzoek. We ondersteunen bedrijven en organisaties bij het nemen van de juiste beslissingen door middel van online panels, marktrapporten en innovatieve onderzoeksoplossingen. De resultaten in dit persbericht komen uit de Multiscope Marktpeiler. In het onderzoek zijn 1.097 respondenten van 18 jaar en ouder ondervraagd, representatief voor de Nederlandse bevolking.

Over time to momo

time to momo (voorheen 100% stedengidsen) is onderdeel van de onafhankelijke uitgeverij mo’media. Al meer dan 20 jaar maakt zij uitgaven op het gebied van reizen en vrije tijd. Met meer dan 150.000 verkochte stedengidsen per jaar is time to momo marktleider in Nederland en Vlaanderen. Het online platform www.timetomomo.com en de time to momo-app zorgen ervoor dat stedenreizigers gedurende hun hele customer journey voorzien zijn van relevante informatie en betrouwbare tips. time to momo heeft een netwerk van Nederlandstalige locals in meer dan 60 steden die uit liefde voor hún stad alleen de échte highlights delen. Zo zorgt time to momo ervoor dat je met minimale voorbereidingen alles uit je stedentrip kunt halen.

Neem contact op met Stéphanie van den Bosch (stephanie@momedia.nl | 06-28227421) voor vragen naar aanleiding van dit persbericht.

Deel:

Nieuwer

Gemak dient de food consument

Ouder

Thuiswerkplek groot risico voor vertrouwelijke data
0 comments on Behoefte aan vakantie onverminderd groot
Aanmelden voor Multiscope Nieuwsbrief
Categorieën
  • Bedrijf (54)
  • Blog (192)
  • Datasensai (3)
  • Diensten (160)
  • Kennis (1)
  • Markt (270)
  • Podcast (21)
Scroll

Multiscope

Havensingel 1a
5211 TX ´s-Hertogenbosch

info@multiscope.nl
073-6212122

Algemeen

kwantitatief onderzoek
marktcijfers
marktonderzoek
marktonderzoeksbureau
onderzoeksbureau
online onderzoek
begrippenlijst

Panels

b2b panel
consumentenpanel
klantenpanel
online panel
respondenten

Software

data analyse platform
data visualisatie platform
enquête software
marktonderzoek software
marktonderzoek tool
online rapportage

Onderzoek

behoefte onderzoek
brand tracking
communicatie onderzoek
campagne effectmeting
concurrentie onderzoek
doelgroeponderzoek
effectmeting
haalbaarheidsonderzoek
imago onderzoek
klanttevredenheidsonderzoek
koopgedrag
merk onderzoek
merknaam testen

 

monitoringsonderzoek
naamsbekendheid
net promoter score (NPS)
positioneringsonderzoek
PR-onderzoek
pretest onderzoek
prijsmeter
productonderzoek
productontwikkeling
representatief onderzoek
sponsor effectmeting
verpakkingsonderzoek

© 2025 Multiscope Marktonderzoek
Website by Shareforce
Multiscope gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren.    Prima!
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Noodzakelijk Altijd ingeschakeld

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Niet-noodzakelijke

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.