Blog

Zalando en H&M populairst onder 18- tot en met 34-jarigen

  • 7 september 2024
De klanten van Zalando (54%) en H&M (53%) bestaan voor het grootste deel uit 18- tot en met 34-jarigen. Webshop Bonprix trekt juist vooral 50-plussers aan (59%). Van alle kledingwinkels zijn HEMA en C&A het populairst. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Kledingwinkels, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.200 Nederlanders. Kledingwinkel H&M trekt […]

Speciaalzaken scoren goed op ‘beste service’

  • 6 september 2024
Speciaalzaken zoals slagerijen, poeliers, kaas-en delicatessenwinkels en brood- en banketzaken scoren van alle subsectoren gemiddeld het best op de waardestrategie ‘beste service’. Uw Slager heeft de beste score van alle foodretailers. Supermarkten scoren juist slecht op deze waardestrategie. Dit blijkt uit Uitblinkers Foodretail, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders. Slagerijen en poeliers […]

22% Nederlanders positief over smart home ontwikkelingen

  • 3 september 2024
Ruim een vijfde (22%) van Nederland staat positief tegenover smart home ontwikkelingen. Een kwart (25%) is specifiek positief over de spraakcommando’s waar veel slimme apparaten over beschikken. Bijna zes op de tien Nederlanders (59%) zijn positief over slimme hulp voor ouderen. Dit blijkt uit de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim […]

Dekbed-Discounter blinkt uit op ‘beste proces’

  • 23 augustus 2024
Dekbed-Discounter blinkt uit op de waardestrategie ‘beste proces’. Van alle subsectoren scoren slaapwinkels het hoogst op de waardestrategie ‘beste proces’. Dit blijkt uit Uitblinkers Woonbranche, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 7.000 Nederlanders. Uitblinker Dekbed-Discounter Dekbed-Discounter is van alle subsectoren de uitblinker op ‘beste proces’ (3,84). Volgens klanten scoort Dekbed-Discounter het best op deze […]

Dierentuinen populair onder 50-plussers

  • 16 augustus 2024
Attractieparken en dierentuinen trekken verschillende leeftijdsgroepen aan. Attractieparken zijn voornamelijk populair onder jongere Nederlanders. Bezoekers van dierentuinen zijn daarentegen vaker ouder. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 6.000 Nederlanders. 43% bezoekers dierentuinen is 50-plus Dierentuinen zijn populairder onder 50-plussers. De grootste groep bezoekers van dierentuinen […]

Bezit elektrische scooters stagneert

  • 19 juli 2024
Slechts 1% van Nederland was in 2023 in het bezit van een elektrische scooter. Het bezit van elektrische scooters stagneert. Gemiddeld kost een nieuwe e-scooter €2.588. De markt voor elektrische scooters bedraagt in totaal €387 miljoen. Dit blijkt uit de E-bike Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.500 Nederlanders. 1% bezit elektrische scooter […]

Service belangrijk voor klanten banken

  • 18 juli 2024
Nederlanders die klant zijn bij een bank vinden de ‘beste service’ (53%) duidelijk belangrijker dan de waardestrategieën ‘beste product’ of ‘laagste prijs’. In de beleggingssector verkiezen de meeste consumenten ‘beste product’ (52%) als belangrijkste waardestrategie. De marktwensen zijn meer verdeeld binnen de hypotheeksector. Dit blijkt uit Uitblinkers Financiële Sector, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder […]

Google voornaamste informatiebron woningverduurzaming

  • 10 juli 2024
Bijna twee derde van de Nederlanders (63%) die hun woning verduurzaamden, verdiept zich hier vooraf in. Google is hiervoor de populairste informatiebron (19%). YouTube is vooral populair onder jongeren. Dit blijkt uit Duurzaam Wonen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 6.000 Nederlanders. 63% verdiept zich in verduurzaming Bijna twee derde (63%) van de Nederlanders […]

TV grootste reclamekanaal autoverzekeraars

  • 5 juli 2024
TV is het grootste reclamekanaal (49%) voor autoverzekeraars. Reclame van Allianz Direct bereikt de meeste Nederlandse automobilisten. Personen van 50 jaar of ouder zien de reclames van autoverzekeraars duidelijk vaker. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Autoverzekeringen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.200 Nederlanders. Reclame op TV grootste bereik TV is met 49% […]