073-6212122

  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Data analyse
      • Data visualisatie
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
      • Begrippenlijst
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Autoverzekeringen
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Dagattracties
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Energieleveranciers
      • Fastfoodketens
      • Financiële Sector
      • Food
      • Foodretail
      • Hardlopen
    •   
      • Health
      • Home
      • Hotelketens
      • Kids
      • Kledingwinkels
      • Koffie en Lunch
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Restaurantketens
      • Thuiswerk
      • Touroperators
      • Vakantieplatformen
      • Verzekeraars
      • Woonbranche
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Brand tracking
      • Campagne meting
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Doelgroeponderzoek
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago onderzoek
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
      • Merknaam testen
    •  
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • PR
      • Pretest onderzoek
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Representatief onderzoek
      • Sponsor effectmeting
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact
  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Data analyse
      • Data visualisatie
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
      • Begrippenlijst
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Autoverzekeringen
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Dagattracties
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Energieleveranciers
      • Fastfoodketens
      • Financiële Sector
      • Food
      • Foodretail
      • Hardlopen
    •   
      • Health
      • Home
      • Hotelketens
      • Kids
      • Kledingwinkels
      • Koffie en Lunch
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Restaurantketens
      • Thuiswerk
      • Touroperators
      • Vakantieplatformen
      • Verzekeraars
      • Woonbranche
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Brand tracking
      • Campagne meting
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Doelgroeponderzoek
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago onderzoek
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
      • Merknaam testen
    •  
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • PR
      • Pretest onderzoek
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Representatief onderzoek
      • Sponsor effectmeting
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact

Overzicht

  • You are here:
  • Home
  • Reisverzekeringen hoogste scores op ‘beste service’

Reisverzekeringen hoogste scores op ‘beste service’

  • 1 september 2025

Reisverzekeringen behalen de hoogste score op de waardestrategie ‘beste service’ (3,47). Toch hechten klanten van alle verzekeringen bij rechtsbijstandsverzekeringen het meest waarde aan goed klantcontact (31%). De klanten van ZLM Verzekeringen zijn het meest tevreden over de service (4,15) van hun verzekeraar. Dit blijkt uit Uitblinkers Verzekeraars, een grootschalig onderzoek onder ruim 4.100 Nederlanders.

Reisverzekeringen scoren hoog

Reisverzekeringen behalen de hoogste score op de waardestrategie ‘beste service’ (3,47) van alle soorten verzekeringen. Een voor de hand liggende oorzaak hiervoor is dat reisverzekeringen als servicegericht worden ervaren omdat klanten vaak beroep doen op deze verzekering als ze van huis zijn en zaken zelf lastiger kunnen regelen.

ZLM Verzekeringen uitblinker op ‘beste service’

De klanten van ZLM Verzekeringen zijn het meest tevreden over de service (4,15) van hun verzekeraar. DSW Zorgverzekeraar bezet de tweede plaats (3,90) en op enige afstand volgt Univé (3,66). Verder presteren UnitedConsumers (3,62) en ANWB (3,60) ook erg goed op de strategie.

verzekeraars met beste service

‘Service’ belangrijkst bij rechtsbijstandverzekeringen

Klanten van verzekeraars hebben de minste behoefte aan de ‘beste service’. Deze strategie wordt door 25% van de Nederlanders gekozen als de belangrijkste waardestrategie. Van alle soorten verzekeringen kiest men bij een rechtsbijstandverzekering (31%) het vaakst voor deze focus als belangrijkste waardestrategie. Dat er bij dit soort verzekeringen meer behoefte aan deze strategie is, kan komen doordat rechtsbijstand complex kan zijn en minder frequent wordt gebruikt.

Positioneringsmodel

Het Treacy en Wiersema model vormt de basis voor dit onderzoek. Dit model gaat ervan uit dat je als bedrijf een duidelijke positionering moet kiezen op het gebied van product leadership (beste product), customer intimacy (beste service) of operational excellence (beste proces). De acht stellingen voor de waardestrategie ‘beste service’ zijn:

  • Investeert in een langdurige klantrelatie.
  • Ziet de klant als koning.
  • Onderhoudt goed contact met mij.
  • Gaat goed met mijn klachten om.
  • Biedt persoonlijke service.
  • Focust op hoge klanttevredenheid.
  • Biedt goede service.
  • Levert maatwerk.

Over dit onderzoek

Uitblinkers Verzekeraars is een grootschalig onderzoek naar verzekeraars met de beste positionering. In het onderzoek zijn 4.134 klanten (18 jaar en ouder) van de grootste verzekeraars ondervraagd. Bestel het rapport direct via de website.

Deel:

Nieuwer

Auping, IKEA en HORNBACH supersterren in woonbranche

Ouder

De prestaties van de grootste touroperators in Nederland
0 comments on Reisverzekeringen hoogste scores op ‘beste service’
Aanmelden voor Multiscope Nieuwsbrief
Categorieën
  • Bedrijf (57)
  • Blog (200)
  • Datasensai (4)
  • Diensten (164)
  • Kennis (1)
  • Markt (273)
  • Podcast (21)
Scroll

Multiscope

Havensingel 1a
5211 TX ´s-Hertogenbosch

info@multiscope.nl
073-6212122

Algemeen

kwantitatief onderzoek
marktcijfers
marktonderzoek
marktonderzoeksbureau
onderzoeksbureau
online onderzoek
begrippenlijst
vacatures

Panels

b2b panel
consumentenpanel
klantenpanel
online panel
respondenten

Software

data analyse platform
data visualisatie platform
enquête software
marktonderzoek software
marktonderzoek tool
online rapportage

Onderzoek

behoefte onderzoek
brand tracking
communicatie onderzoek
campagne effectmeting
concurrentie onderzoek
doelgroeponderzoek
effectmeting
haalbaarheidsonderzoek
imago onderzoek
klanttevredenheidsonderzoek
koopgedrag
merk onderzoek
merknaam testen

 

monitoringsonderzoek
naamsbekendheid
net promoter score (NPS)
positioneringsonderzoek
PR-onderzoek
pretest onderzoek
prijsmeter
productonderzoek
productontwikkeling
representatief onderzoek
sponsor effectmeting
verpakkingsonderzoek

© 2025 Multiscope Marktonderzoek
Website by Shareforce
Multiscope gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren.    Prima!
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Noodzakelijk Altijd ingeschakeld

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Niet-noodzakelijke

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.