073-6212122

  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Food
    •   
      • Health
      • Home
      • Kids
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Thuiswerk
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
    •  
      • Merknaam testen
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact
  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Food
    •   
      • Health
      • Home
      • Kids
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Thuiswerk
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
    •  
      • Merknaam testen
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact

Overzicht

  • You are here:
  • Home
  • Hoger opgeleide koopt vaker via online marketplaces

Hoger opgeleide koopt vaker via online marketplaces

  • 31 augustus 2021

Het percentage online shoppers dat frequent via marketplaces koopt, ligt hoger voor hoog opgeleiden dan voor middelbaar en laagopgeleiden. Dit blijkt uit de eerste editie van de Marketplace Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope en Hogeschool van Amsterdam onder bijna 7.000 Nederlanders.

Online warenhuizen het populairst

Gemiddeld heeft ongeveer de helft (53%; naar schatting 4.788.000 personen) van de Nederlanders, die in de afgelopen drie maanden online aankopen deden, ervaring met het kopen via de onderzochte typen marktplaatsen. 61% van de Nederlanders doet de online aankopen frequent bij online warenhuizen. Dit percentage ligt aanzienlijk hoger dan het percentage Nederlanders dat incidenteel koopt via dat type marktplaatsen (33%). Bovendien is het aandeel Nederlanders dat frequent via online warenhuizen koopt beduidend groter dan het aandeel voor andere typen marktplaatsen. Voor de andere typen ligt dat aandeel niet hoger dan 25%.

Demografie bepaalt gebruik

Onder vrouwen (77%) ligt het aandeel dat frequent via marketplaces koopt hoger dan onder mannen (74%). Qua leeftijd geldt dat het aandeel onder 50- tot 65-jarigen (74%) en 65-plussers (66%) lager is dan onder 18- tot 35-jarigen (82%) en 35- tot 50-jarigen (82%). Het percentage online shoppers dat frequent via marketplaces koopt, ligt hoger voor hoog opgeleiden (81%) dan voor middelbaar (77%) en laagopgeleiden (68%). Hetzelfde verschil zien we tussen shoppers die meer dan twee keer (84%) en tussen één en twee keer (78%) modaal verdienen en die beneden modaal verdienen (71%).

Driekwart is frequent gebruiker

Vrijwel alle Nederlanders (99%; naar schatting 8.943.000 personen) van 18 jaar of ouder die in de afgelopen drie maanden online aankopen deden, hebben ervaring met het kopen via online marketplaces. Circa 76 procent (naar schatting 6.865.000 personen) koopt regelmatig via dit soort websites. Ongeveer 23 procent (naar schatting 2.078.000 personen) doet dit incidenteel.

Deel:

Nieuwer

Winnaar e-bike bekend!

Ouder

Uniek inzicht in online marktplaatsen
0 comments on Hoger opgeleide koopt vaker via online marketplaces
Aanmelden voor Multiscope Nieuwsbrief
Categorieën
  • Bedrijf (39)
  • Blog (127)
  • Diensten (100)
  • Markt (183)
Scroll

Multiscope

Havensingel 1a
5211 TX ´s-Hertogenbosch

info@multiscope.nl
073-6212122

Algemeen

kwantitatief onderzoek
marktcijfers
marktonderzoek
marktonderzoeksbureau
onderzoeksbureau
online onderzoek

Panels

b2b panel
consumentenpanel
klantenpanel
mobiel panel
online panel
respondenten

Software

enquête software
marktonderzoek app
marktonderzoek software
marktonderzoek tool
mobiel marktonderzoek
online rapportage

Onderzoek

behoefte onderzoek
communicatie onderzoek
concurrentie onderzoek
effectmeting
haalbaarheidsonderzoek
imago onderzoek
klanttevredenheidsonderzoek
koopgedrag
merk onderzoek

 

merknaam testen
monitoringsonderzoek
naamsbekendheid
net promoter score (NPS)
positioneringsonderzoek
prijsmeter
productonderzoek
productontwikkeling
verpakkingsonderzoek

© 2023 Multiscope Marktonderzoek
Website by Shareforce
Multiscope gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren.    Prima!
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Noodzakelijk Altijd ingeschakeld

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Niet-noodzakelijke

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.