073-6212122

  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Food
    •   
      • Health
      • Home
      • Kids
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Thuiswerk
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
    •  
      • Merknaam testen
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact
  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Food
    •   
      • Health
      • Home
      • Kids
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Thuiswerk
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
    •  
      • Merknaam testen
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact

Overzicht

  • You are here:
  • Home
  • Jongeren vaker geïnteresseerd in product abonnement

Jongeren vaker geïnteresseerd in product abonnement

  • 17 augustus 2021

Nederlanders in de leeftijdscategorie 18-34 jaar hebben vaker een abonnement op verbruiksproducten dan 35-49 jarigen en 50-plussers. Dit blijkt uit Product Abonnementen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 3.500 Nederlanders.

Minder interesse onder 50-plussers

Product abonnementen zijn vooral populair onder jongeren. 50-plussers hebben minder vaak interesse. Daarnaast wonen abonnees vaker in het westen van Nederland en zijn deze vaker zelfstandig ondernemer. Inkomen is geen onderscheidende variabele, in alle klassen komen ongeveer net zoveel abonnees voor.

Drank- en kledingabonnement abonnees vooral jonge mannen

Er zijn duidelijke verschillen in voorkeur voor productcategorie onder de diverse demografische groepen. Abonnementen voor dranken, waar zowel warme als koude (alcoholische) dranken onder vallen, zijn met name populair bij jonge mannen (18-34 jaar) in het zuiden van het land. Ook in de sectie kledingabonnementen zijn het vooral mannen jonger dan 50 jaar die een (ondergoed) abonnement hebben. Bij 50-plussers (wederom mannen) is printerinkt juist populair. Contactlenzen of vloeistof is een abonnement dat we hoofdzakelijk bij jonge vrouwen tot vijftig jaar zien, die in loondienst werkzaam zijn en samenleven met een partner (zowel met als zonder kinderen).

Product abonnees zijn vaak jonger

Duidelijk profiel abonnees voeding en persoonlijke verzorging

De meeste voeding abonnees zijn te vinden in de leeftijdscategorie 35-49 jaar, ze wonen vaker in het westen van het land en leven samen met een partner, maar hebben geen kinderen. Er is ook een duidelijk verband met het gezinsinkomen: hoe hoger dat is, hoe meer abonnees er zijn. De meeste abonnees in de persoonlijke verzorging zijn vrouwen jonger dan 50 jaar. Ook hier een opvallend verband met het gezinsinkomen, maar dan precies andersom: hoe lager dat is hoe meer abonnees er zijn.

Deel:

Nieuwer

Lancering E-commerce Aftersales

Ouder

Jaarlijks €142 miljoen aan onderhoud elektrische stadsfietsen
0 comments on Jongeren vaker geïnteresseerd in product abonnement
Aanmelden voor Multiscope Nieuwsbrief
Categorieën
  • Bedrijf (39)
  • Blog (127)
  • Diensten (100)
  • Markt (183)
Scroll

Multiscope

Havensingel 1a
5211 TX ´s-Hertogenbosch

info@multiscope.nl
073-6212122

Algemeen

kwantitatief onderzoek
marktcijfers
marktonderzoek
marktonderzoeksbureau
onderzoeksbureau
online onderzoek

Panels

b2b panel
consumentenpanel
klantenpanel
mobiel panel
online panel
respondenten

Software

enquête software
marktonderzoek app
marktonderzoek software
marktonderzoek tool
mobiel marktonderzoek
online rapportage

Onderzoek

behoefte onderzoek
communicatie onderzoek
concurrentie onderzoek
effectmeting
haalbaarheidsonderzoek
imago onderzoek
klanttevredenheidsonderzoek
koopgedrag
merk onderzoek

 

merknaam testen
monitoringsonderzoek
naamsbekendheid
net promoter score (NPS)
positioneringsonderzoek
prijsmeter
productonderzoek
productontwikkeling
verpakkingsonderzoek

© 2023 Multiscope Marktonderzoek
Website by Shareforce
Multiscope gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren.    Prima!
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Noodzakelijk Altijd ingeschakeld

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Niet-noodzakelijke

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.