073-6212122

  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Food
    •   
      • Health
      • Home
      • Kids
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Thuiswerk
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
    •  
      • Merknaam testen
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact
  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Food
    •   
      • Health
      • Home
      • Kids
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Thuiswerk
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
    •  
      • Merknaam testen
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact

Overzicht

  • You are here:
  • Home
  • Jongeren zien crypto als alternatief voor spaargeld

Jongeren zien crypto als alternatief voor spaargeld

  • 7 maart 2023

Ruim één op de tien jongeren geeft aan te beleggen in crypto als alternatief voor spaargeld (11%). 18- tot 34-jarigen hebben daarnaast de hoogste aankoopintentie (12%) en het meeste vertrouwen in crypto (24%). Dit blijkt uit de Cryptovaluta Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.000 Nederlanders.

Crypto alternatief voor spaargeld

Jongeren geven aan dat ze zijn gaan beleggen in crypto als alternatief voor spaargeld (11%), omdat de rente op spaargeld zo laag ligt. Mannen geven daarnaast vaker dan vrouwen aan dat het verwachte hoge rendement op korte termijn de reden is geweest om in crypto te stappen (20% versus 14%). Voor vrouwen is het daarentegen vaker een investering voor de toekomst, zoals voor hun pensioen (10% versus 5%).

Jongeren hoogste koopintentie

Ongeveer 5% van alle Nederlanders is van plan binnen 12 maanden cryptomunten te kopen. Dit zijn bijna 700 duizend Nederlanders. Voor de groep 18- tot 34-jarigen ligt dit een stuk hoger (12%). Echter zijn het voornamelijk cryptobezitters die aangeven crypto te gaan aanschaffen. De verwachting is dat zo’n 20 duizend Nederlanders de cryptomarkt komend jaar voor het eerst zullen betreden.

Afbeelding koopintentie cryptomunten

24% jongeren gelooft in crypto

16% van de Nederlanders gelooft in de toekomst van de cryptomarkt en ziet deze markt niet als een tijdelijke bubbel die kan barsten. Een derde (34%) denkt dat er wel sprake is van een bubbel. Zij verwachten dat crypto iets tijdelijks is en dat de bubbel gemiddeld over 20 maanden zal barsten. Personen in de leeftijdsgroep 18 tot 34 jaar hebben het meeste vertrouwen in crypto (24%). 50% van de Nederlanders weet niet of de markt een bubbel is.

Deel:

Nieuwer

Smart home producten in 59% huishoudens

Ouder

Lancering Duurzaam Wonen 2023
0 comments on Jongeren zien crypto als alternatief voor spaargeld
Aanmelden voor Multiscope Nieuwsbrief
Categorieën
  • Bedrijf (39)
  • Blog (127)
  • Diensten (99)
  • Markt (183)
Scroll

Multiscope

Havensingel 1a
5211 TX ´s-Hertogenbosch

info@multiscope.nl
073-6212122

Algemeen

kwantitatief onderzoek
marktcijfers
marktonderzoek
marktonderzoeksbureau
onderzoeksbureau
online onderzoek

Panels

b2b panel
consumentenpanel
klantenpanel
mobiel panel
online panel
respondenten

Software

enquête software
marktonderzoek app
marktonderzoek software
marktonderzoek tool
mobiel marktonderzoek
online rapportage

Onderzoek

behoefte onderzoek
communicatie onderzoek
concurrentie onderzoek
effectmeting
haalbaarheidsonderzoek
imago onderzoek
klanttevredenheidsonderzoek
koopgedrag
merk onderzoek

 

merknaam testen
monitoringsonderzoek
naamsbekendheid
net promoter score (NPS)
positioneringsonderzoek
prijsmeter
productonderzoek
productontwikkeling
verpakkingsonderzoek

© 2023 Multiscope Marktonderzoek
Website by Shareforce
Multiscope gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren.    Prima!
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Noodzakelijk Altijd ingeschakeld

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Niet-noodzakelijke

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.