073-6212122

  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Food
    •   
      • Health
      • Home
      • Kids
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Thuiswerk
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
    •  
      • Merknaam testen
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact
  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Food
    •   
      • Health
      • Home
      • Kids
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Thuiswerk
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
    •  
      • Merknaam testen
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact

Overzicht

  • You are here:
  • Home
  • Merkdealer profiteert van elektrisch rijden

Merkdealer profiteert van elektrisch rijden

  • 9 oktober 2020

Meer dan de helft van de consumenten die nu nog geen elektrische auto’s hebben, geeft aan bij toekomstig bezit van een dergelijke auto elders onderhoud en reparaties uit te laten voeren (57%). Dit blijkt uit de eerste editie van de Smart Car Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 6.100 Nederlanders.

Brandstof bepaalt plaats onderhoud

De helft van de autobezitters (51%) laat zijn onderhoud en reparaties op dit moment uitvoeren bij de merkdealer. Eén op de drie (34%) gaat naar een onafhankelijk autobedrijf (lid van BOVAG). Bezitters van elektrische (84%) en hybride (72%) auto’s gaan vaker naar de merkdealer voor onderhoud en reparaties dan bezitters van auto’s die op benzine, diesel of lpg/gas rijden (49%).

Merkdealer profiteert van elektrisch rijden

Onderhoudsplaats verandert bij EV

De meerderheid van de consumenten die bij toekomstig bezit van een elektrische auto elders onderhoud en reparaties uit laat voeren zou dan naar de merkdealer (63%) gaan. Bijna drie op de tien (29%) gaan dan naar een onafhankelijk autobedrijf (lid van BOVAG). Ouderen (50+) switchen vaker naar de merkdealer dan jongeren. Ook mannen kiezen voor onderhoud vaker de merkdealer dan vrouwen.

Vertrouwen bij merkdealer het grootst

De veruit meest genoemde reden waarom consumenten switchen naar een merkdealer, is omdat ze bij de dealer de auto beter kennen. Consumenten vertrouwen de dealer het meeste. Ook dat de merkdealer onderdelen van het merk zelf plaatst en daarnaast vaak garantie op de onderdelen aanbiedt wordt vaak genoemd.

Deel:

Nieuwer

Volledige smart home markt in kaart

Ouder

Nederland telt 4 miljoen online cursisten
0 comments on Merkdealer profiteert van elektrisch rijden
Aanmelden voor Multiscope Nieuwsbrief
Categorieën
  • Bedrijf (39)
  • Blog (127)
  • Diensten (100)
  • Markt (183)
Scroll

Multiscope

Havensingel 1a
5211 TX ´s-Hertogenbosch

info@multiscope.nl
073-6212122

Algemeen

kwantitatief onderzoek
marktcijfers
marktonderzoek
marktonderzoeksbureau
onderzoeksbureau
online onderzoek

Panels

b2b panel
consumentenpanel
klantenpanel
mobiel panel
online panel
respondenten

Software

enquête software
marktonderzoek app
marktonderzoek software
marktonderzoek tool
mobiel marktonderzoek
online rapportage

Onderzoek

behoefte onderzoek
communicatie onderzoek
concurrentie onderzoek
effectmeting
haalbaarheidsonderzoek
imago onderzoek
klanttevredenheidsonderzoek
koopgedrag
merk onderzoek

 

merknaam testen
monitoringsonderzoek
naamsbekendheid
net promoter score (NPS)
positioneringsonderzoek
prijsmeter
productonderzoek
productontwikkeling
verpakkingsonderzoek

© 2023 Multiscope Marktonderzoek
Website by Shareforce
Multiscope gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren.    Prima!
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Noodzakelijk Altijd ingeschakeld

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Niet-noodzakelijke

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.