073-6212122

  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Data analyse
      • Data visualisatie
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
      • Begrippenlijst
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Autoverzekeringen
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Dagattracties
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Energieleveranciers
      • Fastfoodketens
      • Financiële Sector
      • Food
      • Foodretail
      • Health
    •   
      • Home
      • Hotelketens
      • Kids
      • Kledingwinkels
      • Koffie en Lunch
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Restaurantketens
      • Thuiswerk
      • Touroperators
      • Vakantieplatformen
      • Verzekeraars
      • Woonbranche
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Brand tracking
      • Campagne meting
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Doelgroeponderzoek
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago onderzoek
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
      • Merknaam testen
    •  
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • PR
      • Pretest onderzoek
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Representatief onderzoek
      • Sponsor effectmeting
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact
  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Data analyse
      • Data visualisatie
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
      • Begrippenlijst
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Autoverzekeringen
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Dagattracties
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Energieleveranciers
      • Fastfoodketens
      • Financiële Sector
      • Food
      • Foodretail
      • Health
    •   
      • Home
      • Hotelketens
      • Kids
      • Kledingwinkels
      • Koffie en Lunch
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Restaurantketens
      • Thuiswerk
      • Touroperators
      • Vakantieplatformen
      • Verzekeraars
      • Woonbranche
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Brand tracking
      • Campagne meting
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Doelgroeponderzoek
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago onderzoek
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
      • Merknaam testen
    •  
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • PR
      • Pretest onderzoek
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Representatief onderzoek
      • Sponsor effectmeting
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact

Overzicht

  • You are here:
  • Home
  • Service belangrijk voor klanten banken

Service belangrijk voor klanten banken

  • 18 juli 2024

Nederlanders die klant zijn bij een bank vinden de ‘beste service’ (53%) duidelijk belangrijker dan de waardestrategieën ‘beste product’ of ‘laagste prijs’. In de beleggingssector verkiezen de meeste consumenten ‘beste product’ (52%) als belangrijkste waardestrategie. De marktwensen zijn meer verdeeld binnen de hypotheeksector. Dit blijkt uit Uitblinkers Financiële Sector, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.

Verschillende wensen per subsector

De marktwensen brengen de behoeften van consumenten in de financiële sector in kaart. Er is gevraagd wat zij binnen elke subsector de belangrijkste waardestrategie vinden: het hebben van de ‘laagste prijs’, het ‘beste product’ of de ‘beste service’. Binnen iedere subsector vinden consumenten een andere waardestrategie het belangrijkst. In de bankensector kiest het grootste deel voor ‘beste service’ (53%). Dit is veruit het hoogst van alle sectoren. Voor 31% van de consumenten is ‘beste product’ het belangrijkst en voor slechts 16% de ‘laagste prijs’. Banken met een focus op ‘laagste prijs’ zullen dus niet snel marktleider worden.

Product belangrijk in beleggingssector

Bij de beleggingspartijen kiest meer dan de helft van de consumenten voor ‘beste product’ (52%). Verder kiest 25% voor ‘beste service’ en 23% voor ‘laagste prijs’. Mogelijk komt de grote behoefte aan een goed product in deze sector doordat er binnen de beleggingssector meer productdifferentiatie is en verschillende partijen andere producten aanbieden.

Marktwensen hypotheeksector verdeeld

Binnen de hypotheeksector zijn de wensen van consumenten meer verdeeld. Consumenten vinden de waardestrategieën ‘laagste prijs’ (39%) en ‘beste product’ (38%) ongeveer even vaak het belangrijkst. Bijna één op de vier vindt daarentegen de ‘beste service’ (23%) het meest van belang. Binnen deze sector is het lastiger te voorspellen welke waardestrategie een groter marktaandeel oplevert. Het is daarom verstandig voor organisaties binnen deze sector om zich niet volledig op één waardestrategie te focussen, maar de focus te verdelen over de verschillende waardestrategieën.

Over dit onderzoek

Uitblinkers Financiële Sector is een grootschalig onderzoek naar financiële dienstverleners met de beste positionering. In het onderzoek zijn 4.924 klanten van de grootste partijen in de financiële sector ondervraagd. Bestel het rapport direct via de website.

Deel:

Nieuwer

Bezit elektrische scooters stagneert

Ouder

86% klanten wil bij huidige energieleverancier blijven
0 comments on Service belangrijk voor klanten banken
Aanmelden voor Multiscope Nieuwsbrief
Categorieën
  • Bedrijf (54)
  • Blog (190)
  • Datasensai (3)
  • Diensten (158)
  • Kennis (1)
  • Markt (266)
  • Podcast (21)
Scroll

Multiscope

Havensingel 1a
5211 TX ´s-Hertogenbosch

info@multiscope.nl
073-6212122

Algemeen

kwantitatief onderzoek
marktcijfers
marktonderzoek
marktonderzoeksbureau
onderzoeksbureau
online onderzoek
begrippenlijst

Panels

b2b panel
consumentenpanel
klantenpanel
online panel
respondenten

Software

data analyse platform
data visualisatie platform
enquête software
marktonderzoek software
marktonderzoek tool
online rapportage

Onderzoek

behoefte onderzoek
brand tracking
communicatie onderzoek
campagne effectmeting
concurrentie onderzoek
doelgroeponderzoek
effectmeting
haalbaarheidsonderzoek
imago onderzoek
klanttevredenheidsonderzoek
koopgedrag
merk onderzoek
merknaam testen

 

monitoringsonderzoek
naamsbekendheid
net promoter score (NPS)
positioneringsonderzoek
PR-onderzoek
pretest onderzoek
prijsmeter
productonderzoek
productontwikkeling
representatief onderzoek
sponsor effectmeting
verpakkingsonderzoek

© 2025 Multiscope Marktonderzoek
Website by Shareforce
Multiscope gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren.    Prima!
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Noodzakelijk Altijd ingeschakeld

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Niet-noodzakelijke

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.