073-6212122

  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Food
    •   
      • Health
      • Home
      • Kids
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Thuiswerk
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
    •  
      • Merknaam testen
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact
  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Food
    •   
      • Health
      • Home
      • Kids
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Thuiswerk
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
    •  
      • Merknaam testen
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact

Overzicht

  • You are here:
  • Home
  • Verpakkingen: genoeg redenen voor onderzoek

Verpakkingen: genoeg redenen voor onderzoek

  • 30 januari 2014

Producten liggen niet zomaar los in de schappen. En dat is maar goed ook. Stel je eens voor dat iedere klant die voor jou in de supermarkt kwam jouw stukje vlees door zijn handen heeft laten gaan voordat jij het kocht. Of hoe krijg je je tandpasta mee als het niet in een tube zou zitten? Verpakkingen zijn iets om over na te denken. Daarom is marktonderzoek een goed middel om tot de juiste verpakking te komen.
Verpakkingen bieden bescherming en gemak. Maar daarnaast kunnen ze onderdeel worden van het gebruiksgemak (handige schenkdop), zijn ze een bron van informatie en wil je als consument dat de verpakking van jouw product het meest opvalt tussen alle andere, soortgelijke, producten. De verpakking is het eerste wat de consument ziet en aanraakt en daarmee misschien wel je belangrijkste marketingmiddel.

Een verpakking is dus niet zomaar een doosje waar je je product in stopt. Je moet rekening houden met de het formaat, de kleuren en afbeeldingen (design) van je verpakking, maar ook met de vorm (gebruiksgemak) en in welk soort verpakking je product het langst vers blijft. En daarnaast moet je besluiten welke informatie je op de verpakking zet. Een grote verpakking zal zorgen dat je meer opvalt tussen de andere producten. Maar een grote verpakking zorgt ook voor veel inhoud en zit de consument wel te wachten op zoveel stuks van je product in een keer? En kan hij die grote verpakking thuis wel kwijt in de kast? En zet je op je verpakking de geschiedenis van het ontstaan van je product of bedrijf, of heeft de consument meer behoefte aan de inhoud en herkomst van je grondstoffen?

Vooral voor formaat (inhoud), design en informatie is online marktonderzoek een snelle manier om de behoeften van consumenten te peilen. U vraagt naar gebruiksfrequentie om de hoeveelheid in een verpakking te bepalen. U laat verschillende opties van uw design zien en vraagt welke het meest aanspreekt. En hoe vraagt snel aan een grote groep mensen welke informatie zij essentieel vinden om op de verpakking te vermelden. Maar ook voorkeuren voor een bepaald soort schenkdop of vormen kunnen via online marktonderzoek onderzocht worden. Zelfs naar de goede punten van de verpakking van concurrenten kan gevraagd.

Voor de fabrikant is het voordeel dat hij snel veel antwoorden krijgt op belangrijk vragen bij het kiezen van de juiste verpakking. Want een verpakking is meer dan een doosje om een product. En toch hoeft de consument dat niet aan te raken om er een mening over te hebben.

Deel:

Nieuwer

Verander, maar meet de effecten!
0 comments on Verpakkingen: genoeg redenen voor onderzoek
Aanmelden voor Multiscope Nieuwsbrief
Categorieën
  • Bedrijf (39)
  • Blog (127)
  • Diensten (99)
  • Markt (183)
Scroll

Multiscope

Havensingel 1a
5211 TX ´s-Hertogenbosch

info@multiscope.nl
073-6212122

Algemeen

kwantitatief onderzoek
marktcijfers
marktonderzoek
marktonderzoeksbureau
onderzoeksbureau
online onderzoek

Panels

b2b panel
consumentenpanel
klantenpanel
mobiel panel
online panel
respondenten

Software

enquête software
marktonderzoek app
marktonderzoek software
marktonderzoek tool
mobiel marktonderzoek
online rapportage

Onderzoek

behoefte onderzoek
communicatie onderzoek
concurrentie onderzoek
effectmeting
haalbaarheidsonderzoek
imago onderzoek
klanttevredenheidsonderzoek
koopgedrag
merk onderzoek

 

merknaam testen
monitoringsonderzoek
naamsbekendheid
net promoter score (NPS)
positioneringsonderzoek
prijsmeter
productonderzoek
productontwikkeling
verpakkingsonderzoek

© 2023 Multiscope Marktonderzoek
Website by Shareforce
Multiscope gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren.    Prima!
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Noodzakelijk Altijd ingeschakeld

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Niet-noodzakelijke

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.