073-6212122

  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Food
    •   
      • Health
      • Home
      • Kids
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Thuiswerk
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
    •  
      • Merknaam testen
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact
  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Food
    •   
      • Health
      • Home
      • Kids
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Thuiswerk
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
    •  
      • Merknaam testen
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact

Overzicht

  • You are here:
  • Home
  • Vijf tips voor een haalbaarheidsonderzoek

Vijf tips voor een haalbaarheidsonderzoek

  • 5 augustus 2015

Heeft uw idee kans van slagen? Dat is wat u wilt weten wanneer u een haalbaarheidsonderzoek uitvoert. Marktonderzoek kan daarbij veel waarde toevoegen. Daarnaast kunt u ook deskresearch doen. U krijgt immers het beste beeld van de aankoopintentie van uw potentiële klanten door ze er zelf direct naar te vragen. Wilt u een haalbaarheidsonderzoek uitvoeren? Dan hebben wij voor u vijf waardevolle tips

1. Bepaal de doelgroep

Voordat u het onderzoek start is het belangrijk dat u duidelijk omschrijft wie er tot uw doelgroep behoren en wie niet. Stel, u opent een doe-het-zelfwinkel. Richt u zich met uw producten dan vooral op mannen of op vrouwen? En richt u zich alleen op inwoners van de plaats waar de winkel zich bevind of richt u zich ook op omliggende plaatsen? Weet u nog niet precies wie uw doelgroep is? Binnen een haalbaarheidsonderzoek kunt u ook toetsen wie er geïnteresseerd is in uw concept.

2. Bepaal de steekproef

Om de resultaten van uw haalbaarheidsonderzoek uiteindelijk door te vertalen naar verkoopcijfers is het belangrijk dat de steekproef groot genoeg is. Hoe meer mensen uit uw doelgroep meedoen aan het onderzoek, hoe beter de resultaten de houding van uw totale doelgroep weerspiegelen. Uw onderzoek is dan betrouwbaarder. Multiscope kan u helpen wanneer u het lastig vindt om de juiste steekproefgrootte te bepalen.

3. Omschrijf het concept zo duidelijk mogelijk

Vaak is het nog niet precies duidelijk hoe uw product of dienst eruit komt te zien. Zorg ervoor dat u het concept in de vragenlijst toch zo concreet mogelijk omschrijft. Zo geeft niemand zelf invulling aan uw concept: iedereen weet waar u het over heeft. Voeg liefst afbeeldingen toe aan de omschrijving van uw concept en denk ook aan prijsstellingen. Voor een haalbaarheidsonderzoek geldt: hoe concreter, hoe beter.

4. Maak een verdiepingsslag

Het is natuurlijk belangrijk of uw doelgroep geïnteresseerd is, maar daarmee bent u er nog niet. Door te vragen naar de achterliggende gedachtes kunt u uw concept bijschaven tot een optimaal product. Vraag dus vooral ook waarom men wel of niet geïnteresseerd is. Dit levert u waardevolle informatie op voor de doorontwikkeling van uw concept: u krijgt inzicht in de weg te nemen barrières.

5. Bepaal het potentieel

Wat is de aankoopintentie? Hoeveel mensen zijn geïnteresseerd in uw dienst of product en wat wordt de mogelijke omzet? Dit zijn vragen die u kunt beantwoorden met de resultaten van een haalbaarheidsonderzoek. Wanneer u de uitkomsten goed op een rij heeft, krijgt u een duidelijk antwoord op de vraag of uw concept haalbaar is of niet.

Wilt u dat wij u helpen bij het uitvoeren van een haalbaarheidsonderzoek? Neem dan contact op met Multiscope (onderzoek@multiscope.nl of 073-6212122) of vraag direct een offerte aan

Deel:

Nieuwer

Uw specifieke doelgroep in kaart

Ouder

Nederlander krijgt 65 berichten per dag via WhatsApp
0 comments on Vijf tips voor een haalbaarheidsonderzoek
Aanmelden voor Multiscope Nieuwsbrief
Categorieën
  • Bedrijf (39)
  • Blog (127)
  • Diensten (100)
  • Markt (183)
Scroll

Multiscope

Havensingel 1a
5211 TX ´s-Hertogenbosch

info@multiscope.nl
073-6212122

Algemeen

kwantitatief onderzoek
marktcijfers
marktonderzoek
marktonderzoeksbureau
onderzoeksbureau
online onderzoek

Panels

b2b panel
consumentenpanel
klantenpanel
mobiel panel
online panel
respondenten

Software

enquête software
marktonderzoek app
marktonderzoek software
marktonderzoek tool
mobiel marktonderzoek
online rapportage

Onderzoek

behoefte onderzoek
communicatie onderzoek
concurrentie onderzoek
effectmeting
haalbaarheidsonderzoek
imago onderzoek
klanttevredenheidsonderzoek
koopgedrag
merk onderzoek

 

merknaam testen
monitoringsonderzoek
naamsbekendheid
net promoter score (NPS)
positioneringsonderzoek
prijsmeter
productonderzoek
productontwikkeling
verpakkingsonderzoek

© 2023 Multiscope Marktonderzoek
Website by Shareforce
Multiscope gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren.    Prima!
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Noodzakelijk Altijd ingeschakeld

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Niet-noodzakelijke

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.