Overzicht

Netflix in één op de vijf huishoudens

  • 1 oktober 2015
Netflix heeft ongeveer 1,3 miljoen aansluitingen in Nederland. Bijna één op de vijf huishoudens (17%) heeft een abonnement op Netflix. Deze gebruikers maken intensief gebruik van Netflix. Voor hen is het een belangrijk en veelgebruikt alternatief voor traditioneel tv kijken. Toch blijven consumenten rondkijken naar alternatieven, zoals Popcorn Time. Dit blijkt uit de Smart Electronics […]

Multiscope lanceert Smart Electronics Monitor

  • 24 september 2015
Traditionele en nieuwe media strijden om zichtbaarheid op het groeiend aantal schermen in de huiskamer. Welke elektronica en mediadiensten gebruiken we, wanneer en op welk scherm? Wie gebruikt deze elektronica en mediadiensten? De Smart Electronics Monitor, het onderzoek naar slimme elektronica en mediadiensten, geeft antwoord op deze vragen. Veel veranderingen in media & technology Veranderingen […]

Avondbezorging favoriet bij online shoppers

  • 24 september 2015
Pakketbezorging is een belangrijk onderdeel van online shopping. Het ideale bezorgmoment voor online shoppers is in de avond, op werkdagen. Bezorging bij de buren is geen probleem, maar liever niet meer dan twee deuren verderop. En welke postbezorger het pakket bezorgt, is nauwelijks van belang. Het liefst bepalen online shoppers zelf het aflevermoment. Dit blijkt […]

Een succesvol PR-onderzoek

  • 23 september 2015
Onderzoekjes, ranglijstjes.. we zijn er zó gek op, dat er zelfs hele tv-programma’s en krantenrubrieken omheen zijn gebouwd. Voor journalisten is het vaak een goede bron voor korte artikelen, lezers zijn benieuwd of ze bij de meerderheid horen of dat hun eigen mening juist afwijkt van het gemiddelde. PR onderzoek vormt voor bedrijven (en wellicht […]

Inzicht voor Manutan in naamsbekendheid en imago

  • 22 september 2015
Manutan, voorheen Overtoom, is een leverancier van kantoor-, magazijn- en werkplaatsartikelen voor het bedrijfsleven. In 2014 is de naamsverandering doorgevoerd om in heel Europa één identiteit uit te stralen. Mede door een landelijke media campagne in Nederland werd deze verandering aangekondigd. De wens van Manutan was om de naamsbekendheid en het imago van het merk […]

De belangrijkste tips voor een effectmeting

  • 9 september 2015
Wanneer u een campagne uitvoert, wilt u daar natuurlijk iets mee bereiken. U wilt bijvoorbeeld uw imago veranderen of uw naamsbekendheid verhogen. Maar bereikt u die doelen ook daadwerkelijk? Heeft uw campagne wel het gewenste effect? Dit kunt u onderzoeken met een effectmeting. Wilt u een effectmeting uitvoeren, dan kan Multiscope u daar van A […]

Zonder internet niet op vakantie

  • 8 september 2015
Internet is onmisbaar op vakantie. Twee derde houdt bij het kiezen van de accommodatie rekening met wifi. En maar liefst negen op de tien vakantiegangers zijn online tijdens de vakantie. E-mail en WhatsApp worden dagelijks bijgehouden door ruim 40%. Het gemak waarmee vakantiegangers online kunnen zorgt dat één op de drie tijdens vakantie werkt. Drie […]

Eenvoudig succesvol marktonderzoek uitvoeren

  • 7 september 2015
U voert graag een onderzoek uit onder uw klanten, maar uw organisatie is niet ingericht als marktonderzoeksbureau en u beschikt niet over de technische middelen om een online onderzoek uit te voeren. Om zelf aan de slag te gaan met een gratis online survey tool lijkt in eerste instantie financieel aantrekkelijk, maar uw spaarzame tijd […]

Nederland afhankelijk van digitale communicatie

  • 2 september 2015
Augustus was wederom een drukke maand voor Multiscope met veel aandacht van landelijke media. Dit was voor een deel te danken aan een bericht over het WhatsApp gebruik van Nederlanders. Uit het onderzoek bleek onder meer dat de gemiddelde Nederlander 65 berichten per dag ontvangt via WhatsApp. Ook was er aandacht voor een onderzoek rondom […]